
prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc.
-
E-mail:
-
Telefon:+420 389 033 242
+420 389 033 018
+420 602 451 396
-
Budova:
Konzultační hodiny
- Středa (14:00 - 15:00)
Vyučované předměty
- Aktivní účast na konferenci (XAUK)
- Asistence při psychologickém výzkumu (7APPV)
- Diplomový seminář (Ps) II (DIS2)
- Doctoral Seminar 1 (9EDS1)
- Doctoral Seminar 2 (9EDS2)
- Doctoral Seminar 3 (9EDS3)
- Doctoral Seminar 4 (9EDS4)
- Doktorský seminář (XDOS)
- Doktorský seminář 1 (9DOS1)
- Doktorský seminář 2 (9DOS2)
- Doktorský seminář 3 (9DOS3)
- Doktorský seminář 4 (9DOS4)
- Integrativní přístup v kog. psychologii (0IP)
- Metodologie didaktického a ped. výzkumu (9MDV)
- Metodologie pedagogicko psychol. výzkumu (MPPZ)
- Mezinárodní výzkum (XMVZ)
- Obecná a kognitivní psychologie II (7OKP2)
- Obecná psychologie I (YOPS1)
- Obecná psychologie II (YOP2)
- Pedagogická a školní psychologie (0PSP)
- Pedagogická a školní psychologie (PGSZ)
- Pedagogická a školní psychologie (PGSZE)
- Pedagogická a školní psychologie (PGSZN)
- Pedagogická a školní psychologie (SPEVK)
- Pedagogická a školní psychologie I (PŠCŽ1)
- Pedagogická a školní psychologie II (PŠCŽ2)
- Pedagogická psychologie (8PPS)
- Pedagogická psychologie a její aplikace (0PEPS)
- Praktikum pedagogického a psych. výzkumu (0PPV)
- Problematika měření v psychologii (XSPME)
- Proseminář bakalářských prací (YPBPB)
- Psychologie emocí (7EMO)
- Psychologie emocí (PSESN)
- Psychologie emocí (XSPPE)
- Psychologie I (PSYR1)
- Psychologie II (PSYR2)
- Psychologie motivace (XPSMB)
- Psychologie motivace (YPSMB)
- Psychologie osobn. a jejího vývoje SŠ (POVSN)
- Psychologie osobnosti a jejího vývoje (OSOPK)
- Psychologie pro učitele 1. stupně ZŠ I (8PS1)
- Psychologie pro učitele 1. stupně ZŠ I (PSUK1)
- Psychologie pro učitele 1. stupně ZŠ II (8PS2)
- Psychoterapeutické směry (0PTS)
- Rozdíl. zk.-Poraden. psychol.diagnostika (XRZ2)
- Rozdílová zkouška - Obecná psychologie (XRZ1)
- Rozdílová zkouška- Psychologie osobnosti (XRZ3)
- Rozdílová zkouška - Sociální psychologie (XRZ5)
- Seminář Diplomová práce I (0SD1)
- Seminář Diplomová práce II (0SD2)
- Seminář disertační práce I (XSD1)
- Seminář disertační práce I (XSDP1)
- Seminář disertační práce II (XSD2)
- Seminář disertační práce II (XSDP2)
- Seminář disertační práce III (XSD3)
- Seminář disertační práce III (XSDP3)
- Seminář k závěrečným bakalář. pracím I (MSZB1)
- Seminář k závěrečným bakalář. pracím I (MSZK1)
- Seminář k závěrečným bakalář. pracím I (SZPK1)
- Seminář k závěrečným bakalář. pracím II (SZPK2)
- Seminář reflexe I (0SR1)
- Soudobé otázky pedagogické psychologie (XOPPP)
- Teoretický základ učitelství (0TZ)
- Teoretický základ učitelství (0TZK)
- Teoretický základ učitelství (0TZU)
- Trénink efektivní komunikace (0TEK)
- Úvod do psychologie (UPSAK)
- Úvod do psychologie (UPSZE)
- Úvod do psychologie (UVSK)
- Úvod do psychologie (UVSP)
- Úvod do studia psychologie (YUPSB)
- Výzkumná paradigmata v ped. psych. výzk. (XPPPV)
- Výzkumná paradigmata v ped. psych. výzk. (XPPV)
- Základy psychoterapeutických systémů (7ZPSS)
- Základy psychoterapie (YZPTB)
Projekty
Projekty lorem ipsum:
- lorem ipsum
- lorem ipsum
- lorem ipsum
Publikace
Detail publikace | Autoři | Název publikace | Rok | Druh publikace | Poddruh publikace |
---|
Životopis
Prof. PaedDr. Iva Stuchlíková, CSc. pracuje na Katedře psychologie Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity. V letech 1998- 2021 vedla společnou katedru pedagogiky a psychologie. V letech 2000- 2006 a od r. 2019 byla a je proděkankou PF JU pro vědu.
Od r. 2016 působí take jako terapeut ve Vysokoškolské poradně JU
Výzkumně se věnuje otázkám obecné psychologie (zejména motivace a emocí), pedagogické psychologie a zabývá se otázkami profesního rozvoje učitelů. Byla a je řešitelkou českých i mezinárodních výzkumných projektů zaměřených zejména na emoční determinanty učení a vyučování, na motivační procesy v obecném i školním kontextu a na pedagogicko psychologické otázky přípravy učitelů. Je autorkou či spoluautorkou osmnácti monografií a více jak 100 českých a anglických odborných statí. V roce 2003 získala Early Career Award of The Stress and Anxiety Research Society. V roce 2007 získala stipendium Fulbrightovy nadace a působila jako Research Fulbright Scholar na University of Minnesota. Od r. 2011 působí jako zástupce ČR v Board of Educational Affairs of European Federation of Psychologists’ Association, v letech 2015 - 2017 pracovala v Executive Board of European Science Education Research Association. Je členkou redakční rady časopisu Pedagogika a ESERA Book Series Springer. V současnosti je členkou vědeckých rad UK a MU.
V letech 2008–2016 byla členkou Akreditační komise ČR a předsedala stálé pracovní skupině pro pedagogiku, psychologii a kinantropologii. V letech 2020-2021 vedla analýzu Strategie vzdělávací strategie 2020 a byla členkou expertního týmu připravujícího Strategii vzdělávací politiky ČR do roku 2030.
Od r. 2020 se věnuje možnostem proměny vzdělávacího systému v rámci projektu Eduzměna
Tvůrčí činnost
Oblasti výzkumného zájmu
- Obecná psychologie - emoce, motivace
- Pedagogická psychologie
- Profesní rozvoj učitelů
Vybrané projekty řešené v posledních 10 letech
GAČR 407/11/2226 (2011-2013) Dynamika resilience a jejích zdrojů u členů posádky v průběhu simulace dlouhodobého kosmického letu
FP7, SiS.2012.2.2.3-1 (2013-2016) Assess Inquiry in Science, Technology and Mathematics Education (ASSIST-ME).
TA ČR TL02000368 (2019-2022): Hyperspace pro formativní hodnocení a badatelsky orientovanou výuku v přírodovědných předmětech a v matematice
2020-1-UK01-KA226-HE-094622 (2021- 2023): Student Technostress in Undergraduate Distance Education: a Navigation Toolkit for WELLness.