Browse IS/STAG - Portál JU

Skip to page content
Website JU
Portal title page JU
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
Welcome
Browse IS/STAG
Management reactionGlobal survey resultsPublished survey resultsService evaluation results
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
IPS
E-learning
Aplikace StuduJU

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail TRUXOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Natálie Education of Women by Midwife in the Preoperative Period Education of Women by Midwife in the Preoperative Period Thesis finished and defended successfully (DUO).   Belešová Romana Filausová Drahomíra Bachelor's thesis 1684965600000 25.05.2023 Education of Women by Midwife in the Preoperative Period Thesis finished and defended successfully (DUO).
Natálie TRUXOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Edukace ženy porodní asistentkou v předoperačním období

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name TRUXOVÁ Natálie Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2021/2022
Assigning department UOP
Date of defence May 25, 2023
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - No mandatory fields for this Thesis.
Main topic Edukace ženy porodní asistentkou v předoperačním období
Main topic in English Education of Women by Midwife in the Preoperative Period
Title according to student Edukace ženy porodní asistentkou v předoperačním období
English title as given by the student Education of Women by Midwife in the Preoperative Period
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Belešová Romana, Mgr. Ph.D.
Oponent Filausová Drahomíra, PhDr. Ph.D.
Annotation Bakalářská práce se zabývá edukací ženy porodní asistentkou v předoperačním období. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou popsány gynekologické operace a jejich dělení, dále rozdělení perioperačního období. Teoretická práce se detailněji zaměřuje na předoperační období, jeho členění, průběh a výkony s ním spojené. V neposlední řadě se teoretická část věnuje samotnému pojmu edukace, edukačnímu procesu, metodám edukace, cílům a vztahem mezi porodní asistentkou a edukovanou ženou. Praktická část bakalářské práce si kladla za cíl zjistit, jak porodní asistentky edukují ženy v předoperačním období. Kvalitativní výzkumné šetření bylo provedeno pomocí anonymních polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumné šetření probíhalo od února do března roku 2023 a bylo realizováno na ošetřovacích jednotkách gynekologie v nemocnici v Českých Budějovicích, Liberci a Jablonci nad Nisou. Výzkumné soubory byly dva. První výzkumný soubor tvořily porodní asistentky, které edukují ženy v předoperačním období, a druhý výzkumný soubor se skládal z žen, jež podstoupily gynekologickou operaci. Rozhovory s informantkami byly pořízeny na základě jejich souhlasu a zůstaly zcela anonymní. Byly vytvářeny jako audiozáznamy. Rozhovory s porodními asistentkami obsahovaly 8 základních otázek a další doplňující podotázky, pro ženy podstupující gynekologický zákrok sestávaly z 10 otázek a dalších doplňujících podotázek. Získaná data byla přepsána a následně analyzována pomocí barvení textu. Pro vyhodnocení dat byly stanoveny hlavní kategorie a podkategorie, které jsou zahrnuty ve výzkumné části bakalářské práce. U prvního výzkumného souboru jsou vytvořeny hlavní kategorie (Edukace, Průběh edukace v předoperačním období), které obsahují podkategorie (Pojem edukace, Sestavení edukačního plánu, Edukace v předoperačním období, Spolupráce žen při edukaci, Zpětná vazba od žen po edukaci). V druhém výzkumném souboru jsou hlavní kategorie (Edukace, Chování žen), které se dále dělí na podkategorie (Průběh edukace, Změna postoje žen po edukaci, Vnímání edukace od porodní asistentky). První výzkumná otázka zjišťovala, jak ženy hodnotí získané znalosti. Informantky Ž2, Ž3, Ž4, Ž5 byly s edukací porodní asistentky velmi spokojené. Získané znalosti zhodnotily jako dostatečné. Informace jim byly sděleny srozumitelně. Informantka Ž1 s edukací porodní asistentky nebyla spokojená. Informantka Ž1 v předoperačním období edukována nebyla, což mělo i negativní vliv na její psychický stav. Pro informantku problém představovala i celková komunikace mezi ní a porodní asistentkou. Druhá výzkumná otázka se zabývala edukací porodních asistentek v předoperačním období. V předoperačním období většina informantek uvedla, že edukují nejdříve o chodu oddělení, jeho vybavení a prostorech. Všechny informantky dále popsaly, jak probíhá jejich edukace v předoperačním období. Edukace u všech porodních asistentek probíhala stejně a zahrnovala všechny potřebné aspekty. Edukace porodních asistentek se týkala informací ohledně výživy, vyprazdňování, hygieny, spánku a premedikace.
Annotation in English The bachelor thesis focuses on the education of women by midwife in the preoperative period. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part includes the topic and classification of gynecological surgeries, as well as the division of the perioperative period, with a detailed focus on the preoperative period, its organization, course, and procedures associated with it. Finally, the theoretical part deals with the concept of education, educational methods, goals, and the relationship between the midwife and the educated women. The practical part of the thesis aimed to determine, how midwives educate women in the preoperative period. Qualitative research was conducted using anonymous semi-structured interviews. The research was carried out from February to March 2023 and data was collected from gynecology units in hospitals in České Budějovice, Liberec, and Jablonec nad Nisou. Two research samples were used: the first sample consisted of midwives who educate women in the preoperative period, and the second consisted of women who underwent gynecological surgery. Interviews with the informants were conducted with their expressed consent and were anonymous. The interviews were recorded on audio. The interviews consisted of eight basic questions and additional follow-up questions for midwives, and ten basic questions and additional follow-up questions for women. The acquired data were transcribed and subsequently analyzed using color coding. To evaluate the data, main categories and subcategories were established and included in the research section of the bachelor thesis. The first research sample consists of main categories (Education, Process of Education in the Preoperative Period) that contain subcategories (Importance of Education, Development of an Educational Plan, Education in the Preoperative Period, Women's Cooperation during Education, Feedback from Women after Education). In the second research sample, there are main categories (Education, Behavior of woman), which are further divided into subcategories (Process of Education, Change in Women's Attitude after Education, Perception of Education from the Midwife Assistant). The first research question aimed to investigate how women evaluate the knowledge they acquire. Informants Ž2, Ž3, Ž4, Ž5 were very satisfied with their education as a midwife and considered the acquired knowledge to be sufficient. The information was communicated to them clearly. However, informant Ž1 who received education from a midwife was dissatisfied. Informant Ž1 did not receive education in the preoperative period, which had a negative impact on her mental state. The overall communication between her and the midwife was also problematic. The second research question focused on how midwife educate women in the preoperative period. In the preoperative period, most of informants stated that they first educate about the functioning of the department, its equipment, and spaces. All informants further described how their education in the preoperative period proceeded. The education provided by all midwives was consistent and included all necessary aspects. The education of midwives included information regarding nutrition, elimination, hygiene, sleep, and pre-medication.
Keywords Edukace, gynekologická operace, předoperační období, porodní asistentka, žena
Keywords in English Education, gynecological surgery, midwife, preoperative period, woman
Length of the covering note 62 s. (111 742 znaků)
Language CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá edukací ženy porodní asistentkou v předoperačním období. Práce je členěna na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části jsou popsány gynekologické operace a jejich dělení, dále rozdělení perioperačního období. Teoretická práce se detailněji zaměřuje na předoperační období, jeho členění, průběh a výkony s ním spojené. V neposlední řadě se teoretická část věnuje samotnému pojmu edukace, edukačnímu procesu, metodám edukace, cílům a vztahem mezi porodní asistentkou a edukovanou ženou. Praktická část bakalářské práce si kladla za cíl zjistit, jak porodní asistentky edukují ženy v předoperačním období. Kvalitativní výzkumné šetření bylo provedeno pomocí anonymních polostrukturovaných rozhovorů. Výzkumné šetření probíhalo od února do března roku 2023 a bylo realizováno na ošetřovacích jednotkách gynekologie v nemocnici v Českých Budějovicích, Liberci a Jablonci nad Nisou. Výzkumné soubory byly dva. První výzkumný soubor tvořily porodní asistentky, které edukují ženy v předoperačním období, a druhý výzkumný soubor se skládal z žen, jež podstoupily gynekologickou operaci. Rozhovory s informantkami byly pořízeny na základě jejich souhlasu a zůstaly zcela anonymní. Byly vytvářeny jako audiozáznamy. Rozhovory s porodními asistentkami obsahovaly 8 základních otázek a další doplňující podotázky, pro ženy podstupující gynekologický zákrok sestávaly z 10 otázek a dalších doplňujících podotázek. Získaná data byla přepsána a následně analyzována pomocí barvení textu. Pro vyhodnocení dat byly stanoveny hlavní kategorie a podkategorie, které jsou zahrnuty ve výzkumné části bakalářské práce. U prvního výzkumného souboru jsou vytvořeny hlavní kategorie (Edukace, Průběh edukace v předoperačním období), které obsahují podkategorie (Pojem edukace, Sestavení edukačního plánu, Edukace v předoperačním období, Spolupráce žen při edukaci, Zpětná vazba od žen po edukaci). V druhém výzkumném souboru jsou hlavní kategorie (Edukace, Chování žen), které se dále dělí na podkategorie (Průběh edukace, Změna postoje žen po edukaci, Vnímání edukace od porodní asistentky). První výzkumná otázka zjišťovala, jak ženy hodnotí získané znalosti. Informantky Ž2, Ž3, Ž4, Ž5 byly s edukací porodní asistentky velmi spokojené. Získané znalosti zhodnotily jako dostatečné. Informace jim byly sděleny srozumitelně. Informantka Ž1 s edukací porodní asistentky nebyla spokojená. Informantka Ž1 v předoperačním období edukována nebyla, což mělo i negativní vliv na její psychický stav. Pro informantku problém představovala i celková komunikace mezi ní a porodní asistentkou. Druhá výzkumná otázka se zabývala edukací porodních asistentek v předoperačním období. V předoperačním období většina informantek uvedla, že edukují nejdříve o chodu oddělení, jeho vybavení a prostorech. Všechny informantky dále popsaly, jak probíhá jejich edukace v předoperačním období. Edukace u všech porodních asistentek probíhala stejně a zahrnovala všechny potřebné aspekty. Edukace porodních asistentek se týkala informací ohledně výživy, vyprazdňování, hygieny, spánku a premedikace.
Annotation in English
The bachelor thesis focuses on the education of women by midwife in the preoperative period. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The theoretical part includes the topic and classification of gynecological surgeries, as well as the division of the perioperative period, with a detailed focus on the preoperative period, its organization, course, and procedures associated with it. Finally, the theoretical part deals with the concept of education, educational methods, goals, and the relationship between the midwife and the educated women. The practical part of the thesis aimed to determine, how midwives educate women in the preoperative period. Qualitative research was conducted using anonymous semi-structured interviews. The research was carried out from February to March 2023 and data was collected from gynecology units in hospitals in České Budějovice, Liberec, and Jablonec nad Nisou. Two research samples were used: the first sample consisted of midwives who educate women in the preoperative period, and the second consisted of women who underwent gynecological surgery. Interviews with the informants were conducted with their expressed consent and were anonymous. The interviews were recorded on audio. The interviews consisted of eight basic questions and additional follow-up questions for midwives, and ten basic questions and additional follow-up questions for women. The acquired data were transcribed and subsequently analyzed using color coding. To evaluate the data, main categories and subcategories were established and included in the research section of the bachelor thesis. The first research sample consists of main categories (Education, Process of Education in the Preoperative Period) that contain subcategories (Importance of Education, Development of an Educational Plan, Education in the Preoperative Period, Women's Cooperation during Education, Feedback from Women after Education). In the second research sample, there are main categories (Education, Behavior of woman), which are further divided into subcategories (Process of Education, Change in Women's Attitude after Education, Perception of Education from the Midwife Assistant). The first research question aimed to investigate how women evaluate the knowledge they acquire. Informants Ž2, Ž3, Ž4, Ž5 were very satisfied with their education as a midwife and considered the acquired knowledge to be sufficient. The information was communicated to them clearly. However, informant Ž1 who received education from a midwife was dissatisfied. Informant Ž1 did not receive education in the preoperative period, which had a negative impact on her mental state. The overall communication between her and the midwife was also problematic. The second research question focused on how midwife educate women in the preoperative period. In the preoperative period, most of informants stated that they first educate about the functioning of the department, its equipment, and spaces. All informants further described how their education in the preoperative period proceeded. The education provided by all midwives was consistent and included all necessary aspects. The education of midwives included information regarding nutrition, elimination, hygiene, sleep, and pre-medication.
Keywords
Edukace, gynekologická operace, předoperační období, porodní asistentka, žena
Keywords in English
Education, gynecological surgery, midwife, preoperative period, woman
Research Plan

Současný stav:

Edukace patří mezi základní kompetence porodní asistentky. Edukační proces je uskutečňován ve specifickém prostředí a je založený na vzájemné interakci mezi porodní asistentkou a ženou. V předoperačním období je jedna z nejdůležitějších činností porodní asistentky právě edukace. Důležitá je příprava pacientky před operací, která se rozděluje na dlouhodobou, krátkodobou a bezprostřední. Předoperační období začíná rozhodnutím o operaci a končí převozem ženy na operační sál. Mezi hlavní cíle patří dosáhnout vhodné úrovně informovanosti, předejít případným nedorozuměním či komplikacím v pooperačním období a podpořit psychický komfort pacientky.

Cíl práce: 

Zjistit, jak jsou ženy v předoperačním období porodní asistentkou edukovány.

Výzkumný otázky:

Výzkumná otázka 1: Jak pacientky hodnotí získané znalosti?

Výzkumná otázka 2: Jak porodní asistentky edukují ženy v předoperačním období?

Metodika:

Ke kvalitativnímu výzkumu, který se zabývá edukací ženy porodní asistentkou v předoperačním období, bude použit polostrukturovaný rozhovor. Výzkumné soubory budou dva. První výzkumný soubor budou tvořit ženy z gynekologické ošetřovací jednotky, které budou po gynekologické operaci. A druhý výzkumný soubor se bude skládat z porodních asistentek z gynekologické ošetřovací jednotky.

Využití práce v praxi:

Výsledky výzkumného šetření mohou být využity na odborných seminářích či při výuce studentek Porodní asistence.

Research Plan

Současný stav:

Edukace patří mezi základní kompetence porodní asistentky. Edukační proces je uskutečňován ve specifickém prostředí a je založený na vzájemné interakci mezi porodní asistentkou a ženou. V předoperačním období je jedna z nejdůležitějších činností porodní asistentky právě edukace. Důležitá je příprava pacientky před operací, která se rozděluje na dlouhodobou, krátkodobou a bezprostřední. Předoperační období začíná rozhodnutím o operaci a končí převozem ženy na operační sál. Mezi hlavní cíle patří dosáhnout vhodné úrovně informovanosti, předejít případným nedorozuměním či komplikacím v pooperačním období a podpořit psychický komfort pacientky.

Cíl práce: 

Zjistit, jak jsou ženy v předoperačním období porodní asistentkou edukovány.

Výzkumný otázky:

Výzkumná otázka 1: Jak pacientky hodnotí získané znalosti?

Výzkumná otázka 2: Jak porodní asistentky edukují ženy v předoperačním období?

Metodika:

Ke kvalitativnímu výzkumu, který se zabývá edukací ženy porodní asistentkou v předoperačním období, bude použit polostrukturovaný rozhovor. Výzkumné soubory budou dva. První výzkumný soubor budou tvořit ženy z gynekologické ošetřovací jednotky, které budou po gynekologické operaci. A druhý výzkumný soubor se bude skládat z porodních asistentek z gynekologické ošetřovací jednotky.

Využití práce v praxi:

Výsledky výzkumného šetření mohou být využity na odborných seminářích či při výuce studentek Porodní asistence.

Recommended resources

DUŠOVÁ, B., 2019. Edukace v porodní asistenci. 1. Praha: Grada. 140 s. ISBN 978-80-271-0836-7.

KOTÍK, L., 2019. Předoperační vyšetření dospělých. 1. Praha: Mladá fronta. 136 s. ISBN 978-80-204-5104-0.

PILKA, R. a kol., 2017. Gynekologie. Praha: Maxdorf. 356 s. ISBN 978-80-7345-530-9.

ROZTOČIL, A., 2019. Moderní gynekologie. 1. Praha: Grada. 656 s. ISBN 978-80-247-2832-2.

SCHNEIDEROVÁ, M., 2014. Perioperační péče. 1. Praha: Grada. 368 s. ISBN 978-80-247-4414-8.

Recommended resources

DUŠOVÁ, B., 2019. Edukace v porodní asistenci. 1. Praha: Grada. 140 s. ISBN 978-80-271-0836-7.

KOTÍK, L., 2019. Předoperační vyšetření dospělých. 1. Praha: Mladá fronta. 136 s. ISBN 978-80-204-5104-0.

PILKA, R. a kol., 2017. Gynekologie. Praha: Maxdorf. 356 s. ISBN 978-80-7345-530-9.

ROZTOČIL, A., 2019. Moderní gynekologie. 1. Praha: Grada. 656 s. ISBN 978-80-247-2832-2.

SCHNEIDEROVÁ, M., 2014. Perioperační péče. 1. Praha: Grada. 368 s. ISBN 978-80-247-4414-8.

Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis tables
Taken from the library No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file

University

  • About university
  • Management
  • Faculties
  • Other constituent parts
  • University bodies
  • Development
  • Media and PR
  • Official notice board
  • Documents
  • Partners and cooperation
  • Employees
  • Alumni
  • Careers
  • Calendar
  • FAQs
  • ServiceDesk JU
  • Cookies

Admissions

  • Admission procedure
  • Language, preparatory & other courses
  • FAQs
  • Contacts for applicants

Study at USB

  • About studies
  • Student life
  • Services and facilities
  • Degree programmes
  • Double/joint degrees
  • Exchange programmes
  • Language, preparatory & other courses
  • Lifelong learning - general description
  • Summer schools
  • FAQs
  • Contact us

Science and Research

  • Scientific board
  • Honorary doctorates
  • Technology transfer
  • Faculty magazines
  • EURAXESS Service Centre
  • HR AWARD - HRS4R

Login

  • IS/STAG
  • E-learning
  • Office 365+
Logo EU
Sylabus předmětu
Nahrávám / Loading...
Dohledávač
Nahrávám...