Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kariérového poradenství na vybraných školách v Broumovsku. Cílem práce je prozkoumat současný stav poskytování kariérového poradenství, identifikovat případné nedostatky a navrhnout možná zlepšení. Práce se opírá o teoretické základy kariérového poradenství a zkoumá jeho význam v kontextu středoškolského vzdělávání. Metodologie zahrnuje kvalitativní dotazníkové šetření s kariérovými poradci, kde jsou otevřené otázky. Výsledky analýzy pomohou lépe porozumět aktuální situaci kariérového poradenství na školách v Broumovsku a přispějí k formulaci doporučení pro zlepšení této oblasti. Tato práce přináší nové poznatky o úrovni kariérového poradenství na daných školách a poskytuje základ pro budoucí vývoj v oblasti kariérní orientace a podpory studentů ve volbě jejich dalšího profesního směřování.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on the issue of career counselling in selected schools in the Broumov region. The aim of the thesis is to examine the current state of career counselling provision, to identify possible shortcomings and to suggest possible improvements. The thesis is based on the theoretical foundations of career counselling and examines its importance in the context of secondary education. The methodology involves a qualitative survey with career counsellors with open - ended questions. The results of the analysis will help to better understand the current situation of career counselling in schools in the Broumov region and contribute to the formulation of recommendations for improving this area. This work provides new insights into the level of career counselling in the schools and provides a basis for future developments in the field of career orientation and support for students in choosing their future career direction.
Career, counselling, career counselling, counsellor, caeer counsellor
Length of the covering note
48 s. (11 223 znaků)
Language
CZ
Annotation
Tato bakalářská práce se zaměřuje na problematiku kariérového poradenství na vybraných školách v Broumovsku. Cílem práce je prozkoumat současný stav poskytování kariérového poradenství, identifikovat případné nedostatky a navrhnout možná zlepšení. Práce se opírá o teoretické základy kariérového poradenství a zkoumá jeho význam v kontextu středoškolského vzdělávání. Metodologie zahrnuje kvalitativní dotazníkové šetření s kariérovými poradci, kde jsou otevřené otázky. Výsledky analýzy pomohou lépe porozumět aktuální situaci kariérového poradenství na školách v Broumovsku a přispějí k formulaci doporučení pro zlepšení této oblasti. Tato práce přináší nové poznatky o úrovni kariérového poradenství na daných školách a poskytuje základ pro budoucí vývoj v oblasti kariérní orientace a podpory studentů ve volbě jejich dalšího profesního směřování.
Annotation in English
This bachelor thesis focuses on the issue of career counselling in selected schools in the Broumov region. The aim of the thesis is to examine the current state of career counselling provision, to identify possible shortcomings and to suggest possible improvements. The thesis is based on the theoretical foundations of career counselling and examines its importance in the context of secondary education. The methodology involves a qualitative survey with career counsellors with open - ended questions. The results of the analysis will help to better understand the current situation of career counselling in schools in the Broumov region and contribute to the formulation of recommendations for improving this area. This work provides new insights into the level of career counselling in the schools and provides a basis for future developments in the field of career orientation and support for students in choosing their future career direction.
Career, counselling, career counselling, counsellor, caeer counsellor
Research Plan
Bakalářská práce bude členěna klasicky na teoretickou a praktickou část. V teoretické části bakalářské práce přestaví studentka základní pojmy, které se týkají kariérového poradenství, historie poradenství a představí vybrané základní školy v Broumově a okolí.
V praktické části bakalářské práce pak provede výzkumné šetření, ve kterém bude zkoumat, jak funguje kariérové poradenství na vybraných základních školách z pohledu výchovných-kariérových poradců, a to i z pohledu žáků, kteří mají nějaké znevýhodnění. Studentka se bude pohybovat v kvalitativním výzkumném designu.
Research Plan
Bakalářská práce bude členěna klasicky na teoretickou a praktickou část. V teoretické části bakalářské práce přestaví studentka základní pojmy, které se týkají kariérového poradenství, historie poradenství a představí vybrané základní školy v Broumově a okolí.
V praktické části bakalářské práce pak provede výzkumné šetření, ve kterém bude zkoumat, jak funguje kariérové poradenství na vybraných základních školách z pohledu výchovných-kariérových poradců, a to i z pohledu žáků, kteří mají nějaké znevýhodnění. Studentka se bude pohybovat v kvalitativním výzkumném designu.
Recommended resources
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Výchovné poradenství. 3., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-174-5.
NAVAROVÁ, Sylvie. Rozvoj kariérového poradce. Praha: Raabe, [2019]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-440-4.
KOŠŤÁLOVÁ Helena a CUDLÍNOVÁ Markéta: Spokojený kariérový poradce, Nakladatel: Evropská kontaktní skupina (EKS)2018, ISBN 978-80-87993-05-7
FRIEDMANN, Zdeněk. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce: Professional assessment to students with special educational needs and their success at the job market. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5602-2.
Recommended resources
MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Výchovné poradenství. 3., aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-174-5.
NAVAROVÁ, Sylvie. Rozvoj kariérového poradce. Praha: Raabe, [2019]. Dobrá škola. ISBN 978-80-7496-440-4.
KOŠŤÁLOVÁ Helena a CUDLÍNOVÁ Markéta: Spokojený kariérový poradce, Nakladatel: Evropská kontaktní skupina (EKS)2018, ISBN 978-80-87993-05-7
FRIEDMANN, Zdeněk. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich uplatnění na trhu práce: Professional assessment to students with special educational needs and their success at the job market. Brno: Masarykova univerzita, 2011. ISBN 978-80-210-5602-2.