Browse IS/STAG - Portál JU

Skip to page content
Website JU
Portal title page JU
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
Welcome
Browse IS/STAG
Management reactionGlobal survey resultsPublished survey resultsService evaluation results
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
IPS
E-learning
Aplikace StuduJU

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail VODIČKOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Kristýna Teaching methods leading to strengthening the level of financial literacy of a primary school pupil Teaching methods leading to strengthening the level of financial literacy of a primary school pupil Thesis finished and defended successfully (DUO).   Kazda Martin Petrášková Vladimíra Bachelor's thesis 1685397600000 30.05.2023 Teaching methods leading to strengthening the level of financial literacy of a primary school pupil Thesis finished and defended successfully (DUO).
Kristýna VODIČKOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Vyučovací metody vedoucí k posilování úrovně finanční gramotnosti žáka základní školy

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name VODIČKOVÁ Kristýna Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2021/2022
Assigning department KMA
Date of defence May 30, 2023
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - No mandatory fields for this Thesis.
Main topic Vyučovací metody vedoucí k posilování úrovně finanční gramotnosti žáka základní školy
Main topic in English Teaching methods leading to strengthening the level of financial literacy of a primary school pupil
Title according to student Vyučovací metody vedoucí k posilování úrovně finanční gramotnosti žáka základní školy
English title as given by the student Teaching methods leading to strengthening the level of financial literacy of a primary school pupil
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Kazda Martin, Mgr. Ph.D.
Oponent Petrášková Vladimíra, doc. RNDr. Ph.D.
Annotation Bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky finanční gramotnosti na vybraných základních školách. Zabývá se především vyučovanými tématy v rámci finanční gramotnosti a výukovými metodami. Metody jsou zmapovány a vzájemně porovnány. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu finanční gramotnost, zařazení tohoto tématu do Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Na konci se věnuje výukovým metodám, z hlediska jejich definice, historie, klasifikace, především je zde napsána podkapitola věnující se výukovým metodám finanční gramotnosti, kde je popsána didaktická hra vytvořená autorkou práce. V praktické části je čtenář seznámen s kvalitativním výzkumem, který zjišťuje, jaká témata z finanční gramotnosti se na vybraných základních školách vyučují a pomocí jakých metod. Cílem je tedy zjistit, zda se učitelé při výuce finanční gramotnosti řídí doporučenými metodami pro posilování výuky finanční gramotnosti, či nikoliv.
Annotation in English The bachelor's thesis is focused on the issue of teaching financial literacy at selected primary schools. It mainly deals with the topics taught in the framework of financial literacy and teaching methods which are mapped and compared with each other. The theoretical part contains an explanation of the concept of financial literacy, the inclusion of this topic in the Framework Educational Program for primary education. Finally, it deals with teaching methods, from the point of view of their definition, history, classification, and above all, there is a sub-chapter devoted to teaching methods of financial literacy, where a didactic game, created by the author of the work, is described. In the practical part, the reader is introduced to qualitative research. It finds out which financial literacy topics and are taught at selected primary schools and using which methods. The aim is therefore to find out whether or not teachers follow the recommended methods for strengthening financial literacy teaching.
Keywords Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, výuka finanční gramotnosti, výukové metody
Keywords in English Financial literacy, financial education, financial literacy teaching, teaching methods
Length of the covering note 47 (69 689 znaků)
Language CZ
Annotation
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku výuky finanční gramotnosti na vybraných základních školách. Zabývá se především vyučovanými tématy v rámci finanční gramotnosti a výukovými metodami. Metody jsou zmapovány a vzájemně porovnány. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmu finanční gramotnost, zařazení tohoto tématu do Rámcově vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Na konci se věnuje výukovým metodám, z hlediska jejich definice, historie, klasifikace, především je zde napsána podkapitola věnující se výukovým metodám finanční gramotnosti, kde je popsána didaktická hra vytvořená autorkou práce. V praktické části je čtenář seznámen s kvalitativním výzkumem, který zjišťuje, jaká témata z finanční gramotnosti se na vybraných základních školách vyučují a pomocí jakých metod. Cílem je tedy zjistit, zda se učitelé při výuce finanční gramotnosti řídí doporučenými metodami pro posilování výuky finanční gramotnosti, či nikoliv.
Annotation in English
The bachelor's thesis is focused on the issue of teaching financial literacy at selected primary schools. It mainly deals with the topics taught in the framework of financial literacy and teaching methods which are mapped and compared with each other. The theoretical part contains an explanation of the concept of financial literacy, the inclusion of this topic in the Framework Educational Program for primary education. Finally, it deals with teaching methods, from the point of view of their definition, history, classification, and above all, there is a sub-chapter devoted to teaching methods of financial literacy, where a didactic game, created by the author of the work, is described. In the practical part, the reader is introduced to qualitative research. It finds out which financial literacy topics and are taught at selected primary schools and using which methods. The aim is therefore to find out whether or not teachers follow the recommended methods for strengthening financial literacy teaching.
Keywords
Finanční gramotnost, finanční vzdělávání, výuka finanční gramotnosti, výukové metody
Keywords in English
Financial literacy, financial education, financial literacy teaching, teaching methods
Research Plan Cílem bakalářské práce je prozkoumat různé metody vyučování, které by vedly k posílení úrovně finanční gramotnosti u žáků na základních školách. Metody budou zmapovány a vzájemně porovnány. V praktické části dojde k výzkumu vyučovacích metod na konkrétních základních školách. Při zpracování bakalářské práce autorka začne studiem literatury vztahující se k dané problematice. Dále se bude věnovat prostudování RVP pro základní vzdělání. Zmapuje vybrané metody vyučování finanční gramotnosti. Nakonec přejde, k již zmíněnému výzkumu na základních školách.
Research Plan
Cílem bakalářské práce je prozkoumat různé metody vyučování, které by vedly k posílení úrovně finanční gramotnosti u žáků na základních školách. Metody budou zmapovány a vzájemně porovnány. V praktické části dojde k výzkumu vyučovacích metod na konkrétních základních školách. Při zpracování bakalářské práce autorka začne studiem literatury vztahující se k dané problematice. Dále se bude věnovat prostudování RVP pro základní vzdělání. Zmapuje vybrané metody vyučování finanční gramotnosti. Nakonec přejde, k již zmíněnému výzkumu na základních školách.
Recommended resources ALTMANOVÁ, J. a kol. (2010): Gramotnosti ve vzdělání. Příručka pro učitele. Praha: VÚP. Dostupné z: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiWr8Onr772AhWMg_0HHdoBDL8QFnoECAMQAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.vuppraha.rvp.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2010%2F02%2FGramotnosti-ve-vzd%25C4%259Bl%25C3%25A1v%25C3%25A1n%25C3%25AD1.pdf&usg=AOvVaw2_FIWKrEOGbW7289VaeGcd



HESOVÁ, A. (2013): Metodická doporučení pro výuku finanční gramotnosti. Praha: NÚV. Dostupné z: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiH95GNsL72AhXYhf0HHcLiB7IQFnoECAMQAQ&url=https%3A%2F%2Fclanky.rvp.cz%2Fwp-content%2Fupload%2Fprilohy%2F17579%2Fmetodicka_doporuceni_pro_vyuku_financni_gramotnosti_akt.pdf&usg=AOvVaw3wMcxPyJecwqA_b6eP2qi4



HESOVÁ, A. a kol. (2014): Katalog materiálů pro rozvoj finanční gramotnosti. Dostupné z: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwijlvaosL72AhURiv0HHV2nCIkQFnoECAQQAQ&url=https%3A%2F%2Fclanky.rvp.cz%2Fwp-content%2Fupload%2Fprilohy%2F19139%2Fkatalog_materialu_pro_rozvoj_financni_gramotnosti.pdf&usg=AOvVaw2W12W-CUvX7uvLZdDl9gqT





HESOVÁ, A., ZELENDOVÁ, E. (2011): Finanční gramotnost ve výuce - metodická příručka. Praha: NÚV. Dostupné z: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi2lJnRsL72AhW28LsIHZDAAh4QFnoECAUQAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.nuv.cz%2Fuploads%2FPublikace%2Fvup%2FFinancni_gramotnost_ve_vyuce_definitivni.pdf&usg=AOvVaw0azo-j4Lf5h-9iAgJBpe6m



KLÍNSKÝ, P. a kol. (2008): Finanční gramotnost: obsah a příklady z praxe. Národní ústav odborného vzdělávání. Praha: NÚV. Dostupné z: http://www.nuov.cz/uploads/Financni_gramotnost_obsah_a_priklady_z_praxe_skol.pdf
Recommended resources
ALTMANOVÁ, J. a kol. (2010): Gramotnosti ve vzdělání. Příručka pro učitele. Praha: VÚP. Dostupné z: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwiWr8Onr772AhWMg_0HHdoBDL8QFnoECAMQAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.vuppraha.rvp.cz%2Fwp-content%2Fuploads%2F2010%2F02%2FGramotnosti-ve-vzd%25C4%259Bl%25C3%25A1v%25C3%25A1n%25C3%25AD1.pdf&usg=AOvVaw2_FIWKrEOGbW7289VaeGcd



HESOVÁ, A. (2013): Metodická doporučení pro výuku finanční gramotnosti. Praha: NÚV. Dostupné z: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwiH95GNsL72AhXYhf0HHcLiB7IQFnoECAMQAQ&url=https%3A%2F%2Fclanky.rvp.cz%2Fwp-content%2Fupload%2Fprilohy%2F17579%2Fmetodicka_doporuceni_pro_vyuku_financni_gramotnosti_akt.pdf&usg=AOvVaw3wMcxPyJecwqA_b6eP2qi4



HESOVÁ, A. a kol. (2014): Katalog materiálů pro rozvoj finanční gramotnosti. Dostupné z: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&ved=2ahUKEwijlvaosL72AhURiv0HHV2nCIkQFnoECAQQAQ&url=https%3A%2F%2Fclanky.rvp.cz%2Fwp-content%2Fupload%2Fprilohy%2F19139%2Fkatalog_materialu_pro_rozvoj_financni_gramotnosti.pdf&usg=AOvVaw2W12W-CUvX7uvLZdDl9gqT





HESOVÁ, A., ZELENDOVÁ, E. (2011): Finanční gramotnost ve výuce - metodická příručka. Praha: NÚV. Dostupné z: https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwi2lJnRsL72AhW28LsIHZDAAh4QFnoECAUQAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.nuv.cz%2Fuploads%2FPublikace%2Fvup%2FFinancni_gramotnost_ve_vyuce_definitivni.pdf&usg=AOvVaw0azo-j4Lf5h-9iAgJBpe6m



KLÍNSKÝ, P. a kol. (2008): Finanční gramotnost: obsah a příklady z praxe. Národní ústav odborného vzdělávání. Praha: NÚV. Dostupné z: http://www.nuov.cz/uploads/Financni_gramotnost_obsah_a_priklady_z_praxe_skol.pdf
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis illustrations, graphs, tables
Taken from the library No
Full text of the thesis
bakalářská práce_Vodičková Kristýna.pdf (873 KB)
Appendices
No files found
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file
bakalářská práce_Vodičková Kristýna.pdf (873 KB)

University

  • About university
  • Management
  • Faculties
  • Other constituent parts
  • University bodies
  • Development
  • Media and PR
  • Official notice board
  • Documents
  • Partners and cooperation
  • Employees
  • Alumni
  • Careers
  • Calendar
  • FAQs
  • ServiceDesk JU
  • Cookies

Admissions

  • Admission procedure
  • Language, preparatory & other courses
  • FAQs
  • Contacts for applicants

Study at USB

  • About studies
  • Student life
  • Services and facilities
  • Degree programmes
  • Double/joint degrees
  • Exchange programmes
  • Language, preparatory & other courses
  • Lifelong learning - general description
  • Summer schools
  • FAQs
  • Contact us

Science and Research

  • Scientific board
  • Honorary doctorates
  • Technology transfer
  • Faculty magazines
  • EURAXESS Service Centre
  • HR AWARD - HRS4R

Login

  • IS/STAG
  • E-learning
  • Office 365+
Logo EU
Sylabus předmětu
Nahrávám / Loading...
Dohledávač
Nahrávám...