Browse IS/STAG - Portál JU

Skip to page content
Website JU
Portal title page JU
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
Welcome
Browse IS/STAG
Management reactionGlobal survey resultsPublished survey resultsService evaluation results
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
IPS
E-learning
Aplikace StuduJU

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail FUNDOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Simona Motivation of nurses for academic education Motivation of nurses for academic education Thesis finished and defended successfully (DUO).   Bártlová Sylva Tóthová Valérie Master's thesis 1654466400000 06.06.2022 Motivation of nurses for academic education Thesis finished and defended successfully (DUO).
Simona FUNDOVÁ Master's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Motivace praktických sester ke studiu na vysoké škole

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name FUNDOVÁ Simona Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2019/2020
Assigning department UOP
Date of defence Jun 6, 2022
Type of thesis Master's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - No mandatory fields for this Thesis.
Main topic Motivace praktických sester ke studiu na vysoké škole
Main topic in English Motivation of nurses for academic education
Title according to student Motivace praktických sester ke studiu na vysoké škole
English title as given by the student Motivation of nurses for academic education
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Bártlová Sylva, doc. PhDr. Ph.D.
Oponent Tóthová Valérie, prof. PhDr. Ph.D., dr.h.c.
Annotation V předložené diplomové práci se orientujeme na tři základní cíle. Prvním cílem je zmapovat zájem studentů oboru Praktická sestra o studium ošetřovatelství na vyšších odborných a vysokých školách. Úkolem druhého cíle je zjistit, jaký je zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do praxe. Třetí cíl je zaměřený na zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do povolání mimo zdravotnické obory. V teoretické části práce jsou popsány některé teorie motivace, vzdělávání sester, ošetřovatelská profese, osobnost zdravotníka, role sestry a význam vysokoškolského vzdělávání pro sestry. Empirická část diplomové práce je vytvořena prostřednictvím kvantitativního i kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumné šetření se zaměřuje na budoucí směřování studentů oboru Praktická sestra a na faktory, které studenty ovlivňují při výběru konkrétní vysoké či vyšší odborné školy. Kvantitativní výzkumné šetření bylo provedeno technikou nestandardizovaného anonymního dotazníku. Dotazníky byly rozdány studentům na všech středních zdravotnických školách v Jihočeském kraji. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zprostředkováno za pomoci polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly realizovány s deseti studentkami, které chtějí studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. V diplomové práci jsme dospěli k několika závěrům. Dozvěděli jsme se, že více něž polovina námi dotazovaných respondentů chce nadále studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. Oproti tomu méně, než čtvrtina respondentů chce nastoupit do praxe. Pokud chtějí studenti nastoupit do zaměstnání, volí ve většině případů povolání praktické sestry. Zbylá část respondentů, chce studovat jiné obory na vysoké či vyšší odborné škole. Hlavní důvod, který vede respondenty ke studiu ošetřovatelství na vysoké škole je navýšení kvalifikace a kompetencí. Práce poskytuje celkový pohled na problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Výsledky výzkumného šetření mohou pomoci vysokým a vyšším odborným školám zmapovat problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Též mohou nastínit faktory, které ovlivňují studenty při výběru studia ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole.
Annotation in English In the presented diploma thesis we focus on three basic goals. The first goal is to map the interest of students in the field of Practical Nurse and in the study of nursing at universities and colleges. The second goal is to find out how students of Practical Nurse are interested in entering nursing practice. The third goal is focused on the interest of these students in entering the professions outside the medical fields. The theoretical part of the thesis describes some theories of motivation, education of nurses, the nursing profession, the personality of the nurse, the role of the nurse and the importance of higher education for nurses. The empirical part of the diploma thesis is created through quantitative and qualitative research. Research is focused on the future of Practical nurse students and factors that affect them in choosing universities or colleges. The quantitative research was conducted using a non-standardized anonymous questionnaire. Questionnaires were distributed to students at all secondary medical schools in the South Bohemian Region. A qualitative research survey was mediated through a semi-structured interview. Interviews were conducted with ten students who want to study nursing at a university or college. In the diploma thesis we came to several conclusions. We learned that more than half of our respondents want to continue their studies in nursing at a university or college. On the contrary, less than a quarter of respondents wants to start working. If students want to start working, in most cases they choose a profession as a practical nurse. The remaining part of respondents wants to study other fields at university or college. The main reason that leads respondents to study nursing at university is to increase qualifications and competencies. The work provides an overview and issues of the direction of students in the field of Practical Nurse. The results of the research survey can help universities and colleges to map the future direction of students in the field of Practical Nurse. Also factors that may occur at universities and colleges that influence students in choosing to study nursing at a university or college.
Keywords Praktická sestra, ošetřovatelství, vysoká škola, vyšší odborná škola, studenti ošetřovatelství, motivace
Keywords in English Practical nurse, nursing, university, college, nursing students, motivation
Length of the covering note 107 s.
Language CZ
Annotation
V předložené diplomové práci se orientujeme na tři základní cíle. Prvním cílem je zmapovat zájem studentů oboru Praktická sestra o studium ošetřovatelství na vyšších odborných a vysokých školách. Úkolem druhého cíle je zjistit, jaký je zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do praxe. Třetí cíl je zaměřený na zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do povolání mimo zdravotnické obory. V teoretické části práce jsou popsány některé teorie motivace, vzdělávání sester, ošetřovatelská profese, osobnost zdravotníka, role sestry a význam vysokoškolského vzdělávání pro sestry. Empirická část diplomové práce je vytvořena prostřednictvím kvantitativního i kvalitativního výzkumného šetření. Výzkumné šetření se zaměřuje na budoucí směřování studentů oboru Praktická sestra a na faktory, které studenty ovlivňují při výběru konkrétní vysoké či vyšší odborné školy. Kvantitativní výzkumné šetření bylo provedeno technikou nestandardizovaného anonymního dotazníku. Dotazníky byly rozdány studentům na všech středních zdravotnických školách v Jihočeském kraji. Kvalitativní výzkumné šetření bylo zprostředkováno za pomoci polostrukturovaného rozhovoru. Rozhovory byly realizovány s deseti studentkami, které chtějí studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. V diplomové práci jsme dospěli k několika závěrům. Dozvěděli jsme se, že více něž polovina námi dotazovaných respondentů chce nadále studovat ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole. Oproti tomu méně, než čtvrtina respondentů chce nastoupit do praxe. Pokud chtějí studenti nastoupit do zaměstnání, volí ve většině případů povolání praktické sestry. Zbylá část respondentů, chce studovat jiné obory na vysoké či vyšší odborné škole. Hlavní důvod, který vede respondenty ke studiu ošetřovatelství na vysoké škole je navýšení kvalifikace a kompetencí. Práce poskytuje celkový pohled na problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Výsledky výzkumného šetření mohou pomoci vysokým a vyšším odborným školám zmapovat problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Též mohou nastínit faktory, které ovlivňují studenty při výběru studia ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole.
Annotation in English
In the presented diploma thesis we focus on three basic goals. The first goal is to map the interest of students in the field of Practical Nurse and in the study of nursing at universities and colleges. The second goal is to find out how students of Practical Nurse are interested in entering nursing practice. The third goal is focused on the interest of these students in entering the professions outside the medical fields. The theoretical part of the thesis describes some theories of motivation, education of nurses, the nursing profession, the personality of the nurse, the role of the nurse and the importance of higher education for nurses. The empirical part of the diploma thesis is created through quantitative and qualitative research. Research is focused on the future of Practical nurse students and factors that affect them in choosing universities or colleges. The quantitative research was conducted using a non-standardized anonymous questionnaire. Questionnaires were distributed to students at all secondary medical schools in the South Bohemian Region. A qualitative research survey was mediated through a semi-structured interview. Interviews were conducted with ten students who want to study nursing at a university or college. In the diploma thesis we came to several conclusions. We learned that more than half of our respondents want to continue their studies in nursing at a university or college. On the contrary, less than a quarter of respondents wants to start working. If students want to start working, in most cases they choose a profession as a practical nurse. The remaining part of respondents wants to study other fields at university or college. The main reason that leads respondents to study nursing at university is to increase qualifications and competencies. The work provides an overview and issues of the direction of students in the field of Practical Nurse. The results of the research survey can help universities and colleges to map the future direction of students in the field of Practical Nurse. Also factors that may occur at universities and colleges that influence students in choosing to study nursing at a university or college.
Keywords
Praktická sestra, ošetřovatelství, vysoká škola, vyšší odborná škola, studenti ošetřovatelství, motivace
Keywords in English
Practical nurse, nursing, university, college, nursing students, motivation
Research Plan

Současný stav: 

Vzdělávání praktických sester prošlo v nedávné době významnou reformou a je nyní často diskutovaným tématem. Žáci, kteří si zvolí jako své budoucí povolání ošetřovatelskou profesi studují na středních školách obor Praktická sestra. Po absolvování tohoto oboru mají však omezený rozsah kompetencí v praxi. Proto si po odmaturování mohou vybrat, zda do praxe nastoupí anebo půjdou studovat na vyšší nebo vysoké školy, kde získají mnohem větší rozsah kompetencí pro budoucí povolání a nesrovnatelně více vědomostí a dovedností.

Cíle práce:

Zmapovat zájem studentů oboru Praktická sestra o studium ošetřovatelství na vyšších a vysokých školách.

Zjistit jaký je zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do praxe. 

Zjistit jaký je zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do povolání mimo zdravotnické obory. 

Hypotézy:

  1. Studenti oboru Praktická sestra preferují studium na vysoké škole před nástupem do praxe.
  2. Studenti oboru Praktická sestra preferují studium na vyšší odborné škole před nástupem do praxe.
  3. Studenti oboru Praktická sestra preferují studium oboru ošetřovatelství na vysokých a vyšších školách před jinými obory vyučovanými na vysokých a vyšších školách. 
  4. Studenti oboru Praktická sestra chtějí studovat ošetřovatelství na vysoké škole z důvodu prohloubení svých vědomostí a dovedností.
  5. Studenti oboru Praktická sestra mají zájem o povolání mimo zdravotnické obory z důvodu nedostatečného finančního ohodnocení ve zdravotnickém sektoru.

Výzkumné otázky:

Jaké faktory ovlivňují studenty oboru Praktická sestra při výběru studia ošetřovatelství na vysoké škole?

Jaké faktory ovlivňují studenty oboru Praktická sestra při výběru studia ošetřovatelství na vyšší odborné škole?

Metodika:

Diplomová práce bude vypracována za pomoci kvantitativního i kvalitativního výzkumného šetření. Technikou sběru dat bude nestandardizovaný anonymní dotazník a polostrukturovaný rozhovor. 

Výzkumný soubor:

Výzkumný soubor budou tvořit studenti 3. a 4. ročníků oboru Praktická sestra. Výzkumné šetření bude prováděno na středních zdravotnických školách v Jihočeském kraji.

Využití pro praxi:

Výsledky práce pomohou zmapovat problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Též mohou nastínit vysokým a vyšší školám faktory, které ovlivňují studenty při výběru studia ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole.

Research Plan

Současný stav: 

Vzdělávání praktických sester prošlo v nedávné době významnou reformou a je nyní často diskutovaným tématem. Žáci, kteří si zvolí jako své budoucí povolání ošetřovatelskou profesi studují na středních školách obor Praktická sestra. Po absolvování tohoto oboru mají však omezený rozsah kompetencí v praxi. Proto si po odmaturování mohou vybrat, zda do praxe nastoupí anebo půjdou studovat na vyšší nebo vysoké školy, kde získají mnohem větší rozsah kompetencí pro budoucí povolání a nesrovnatelně více vědomostí a dovedností.

Cíle práce:

Zmapovat zájem studentů oboru Praktická sestra o studium ošetřovatelství na vyšších a vysokých školách.

Zjistit jaký je zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do praxe. 

Zjistit jaký je zájem studentů oboru Praktická sestra o nástup do povolání mimo zdravotnické obory. 

Hypotézy:

  1. Studenti oboru Praktická sestra preferují studium na vysoké škole před nástupem do praxe.
  2. Studenti oboru Praktická sestra preferují studium na vyšší odborné škole před nástupem do praxe.
  3. Studenti oboru Praktická sestra preferují studium oboru ošetřovatelství na vysokých a vyšších školách před jinými obory vyučovanými na vysokých a vyšších školách. 
  4. Studenti oboru Praktická sestra chtějí studovat ošetřovatelství na vysoké škole z důvodu prohloubení svých vědomostí a dovedností.
  5. Studenti oboru Praktická sestra mají zájem o povolání mimo zdravotnické obory z důvodu nedostatečného finančního ohodnocení ve zdravotnickém sektoru.

Výzkumné otázky:

Jaké faktory ovlivňují studenty oboru Praktická sestra při výběru studia ošetřovatelství na vysoké škole?

Jaké faktory ovlivňují studenty oboru Praktická sestra při výběru studia ošetřovatelství na vyšší odborné škole?

Metodika:

Diplomová práce bude vypracována za pomoci kvantitativního i kvalitativního výzkumného šetření. Technikou sběru dat bude nestandardizovaný anonymní dotazník a polostrukturovaný rozhovor. 

Výzkumný soubor:

Výzkumný soubor budou tvořit studenti 3. a 4. ročníků oboru Praktická sestra. Výzkumné šetření bude prováděno na středních zdravotnických školách v Jihočeském kraji.

Využití pro praxi:

Výsledky práce pomohou zmapovat problematiku budoucího směřování studentů oboru Praktická sestra. Též mohou nastínit vysokým a vyšší školám faktory, které ovlivňují studenty při výběru studia ošetřovatelství na vysoké či vyšší odborné škole.

Recommended resources

BUŽGOVÁ, R., JANÍKOVÁ, E., JAROŠOVÁ, D., et al. 2011. Ošetřovatelství I. Praha: Grada. 285 s. ISBN 978-80-247-3557-3.

FARKAŠOVÁ, D., 2010. História ošetrovatelstva: učebnica pre obor ošetrovatelsva. Martin: Osveta. 170 s. ISBN 978-80-8063-332-5.

KUTNOHORSKÁ, J., 2010. Historie ošetřovatelství. Praha: Graga. 205 s. ISBN 978-80-247-3224-4.

VÉVODA, J., et al., 2013. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada. 159 s. ISBN 978-80-247-4732-3.

ZACHAROVÁ, E., 2017. Zdravotnická psychologie teorie a praktická cvičení. 2 vydání. Praha: Grada. 264 s. ISBN 978-80-271-0155-9.

Recommended resources

BUŽGOVÁ, R., JANÍKOVÁ, E., JAROŠOVÁ, D., et al. 2011. Ošetřovatelství I. Praha: Grada. 285 s. ISBN 978-80-247-3557-3.

FARKAŠOVÁ, D., 2010. História ošetrovatelstva: učebnica pre obor ošetrovatelsva. Martin: Osveta. 170 s. ISBN 978-80-8063-332-5.

KUTNOHORSKÁ, J., 2010. Historie ošetřovatelství. Praha: Graga. 205 s. ISBN 978-80-247-3224-4.

VÉVODA, J., et al., 2013. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada. 159 s. ISBN 978-80-247-4732-3.

ZACHAROVÁ, E., 2017. Zdravotnická psychologie teorie a praktická cvičení. 2 vydání. Praha: Grada. 264 s. ISBN 978-80-271-0155-9.

Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis graphs, tables
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file

University

  • About university
  • Management
  • Faculties
  • Other constituent parts
  • University bodies
  • Development
  • Media and PR
  • Official notice board
  • Documents
  • Partners and cooperation
  • Employees
  • Alumni
  • Careers
  • Calendar
  • FAQs
  • ServiceDesk JU
  • Cookies

Admissions

  • Admission procedure
  • Language, preparatory & other courses
  • FAQs
  • Contacts for applicants

Study at USB

  • About studies
  • Student life
  • Services and facilities
  • Degree programmes
  • Double/joint degrees
  • Exchange programmes
  • Language, preparatory & other courses
  • Lifelong learning - general description
  • Summer schools
  • FAQs
  • Contact us

Science and Research

  • Scientific board
  • Honorary doctorates
  • Technology transfer
  • Faculty magazines
  • EURAXESS Service Centre
  • HR AWARD - HRS4R

Login

  • IS/STAG
  • E-learning
  • Office 365+
Logo EU
Sylabus předmětu
Nahrávám / Loading...
Dohledávač
Nahrávám...