Browse IS/STAG - Portál JU

Skip to page content
Website JU
Portal title page JU
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
Welcome
Browse IS/STAG
Management reactionGlobal survey resultsPublished survey resultsService evaluation results
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
IPS
E-learning
Aplikace StuduJU

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail LÍVANSKÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Lucie Subjective experience of students with burnout syndrome, in the field of leisure time pedagogy at the TF JU Subjective experience of students with burnout syndrome, in the field of leisure time pedagogy at the TF JU Thesis finished and defended successfully (DUO).   Suda Stanislav Suchomelová Věra Master's thesis 1653602400000 27.05.2022 Subjective experience of students with burnout syndrome, in the field of leisure time pedagogy at the TF JU Thesis finished and defended successfully (DUO).
Lucie LÍVANSKÁ Master's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Subjektivní zkušenost studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name LÍVANSKÁ Lucie Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2019/2020
Assigning department KPD
Date of defence May 27, 2022
Type of thesis Master's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - No mandatory fields for this Thesis.
Main topic Subjektivní zkušenost studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření
Main topic in English Subjective experience of students of Leisure time education at the TF JU with burnout syndrome
Title according to student Subjektivní zkušenost studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření
English title as given by the student Subjective experience of students with burnout syndrome, in the field of leisure time pedagogy at the TF JU
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Suda Stanislav, doc. MgA. Ph.D.
Oponent Suchomelová Věra, Mgr. Th.D.
Annotation Diplomová práce se zabývá subjektivními zkušenostmi se stresem u studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. V teoretické části práce se věnuji odbornému popisu stresu, vysvětluji související pojmy jako jsou stresory. Dále se v této části zaměřuji na prožívání stresu a také na možnosti jeho zvládání. Z důvodu původního zaměření tématu práce vysvětluji i samotný pojem syndrom vyhoření. Následující praktická část popisuje průběh a výsledky výzkumného šetření. Výzkum je realizován pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Na základě analyzování rozhovorů zjišťuji, jakou subjektivní zkušenost se stresem mají studenti vysoké školy. Ve výzkumu také poukazuji na to, jaké stresory na studenty působí, jak samotný stres prožívají a jaké obranné mechanismy využívají pro jeho zvládání.
Annotation in English The diploma thesis deals with subjective experiences of students with stress in the field of leisure time pedagogy at the Faculty of Theology od the University of South Bohemia. The theoretical part of the work deals with a professional description of stress and explains concepts, such as stressors. Furthermore, in this part I focus on experiencing stress and also on possible ways to manage it. Due to the focus of the topic of the work, I also explain the very concept of burnout syndrome. The practical part that follows describes the course and results of the research survey. The research is carried out using interpretive phenomenological analysis. Based on the analysis of the interviews, I find out what subjective experience with stress university students have. In the research, I also point out what stressors affect students, how they experience stress it self and what defence mechanisms they use to manage it.
Keywords stres, stresory, prožívání stresu, zvládání stresu, vysokoškolský student, syndrom vyhoření
Keywords in English stress, stressor, experiencing stress, stress management, university student, burnout syndrome
Length of the covering note 106 s.
Language CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá subjektivními zkušenostmi se stresem u studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. V teoretické části práce se věnuji odbornému popisu stresu, vysvětluji související pojmy jako jsou stresory. Dále se v této části zaměřuji na prožívání stresu a také na možnosti jeho zvládání. Z důvodu původního zaměření tématu práce vysvětluji i samotný pojem syndrom vyhoření. Následující praktická část popisuje průběh a výsledky výzkumného šetření. Výzkum je realizován pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Na základě analyzování rozhovorů zjišťuji, jakou subjektivní zkušenost se stresem mají studenti vysoké školy. Ve výzkumu také poukazuji na to, jaké stresory na studenty působí, jak samotný stres prožívají a jaké obranné mechanismy využívají pro jeho zvládání.
Annotation in English
The diploma thesis deals with subjective experiences of students with stress in the field of leisure time pedagogy at the Faculty of Theology od the University of South Bohemia. The theoretical part of the work deals with a professional description of stress and explains concepts, such as stressors. Furthermore, in this part I focus on experiencing stress and also on possible ways to manage it. Due to the focus of the topic of the work, I also explain the very concept of burnout syndrome. The practical part that follows describes the course and results of the research survey. The research is carried out using interpretive phenomenological analysis. Based on the analysis of the interviews, I find out what subjective experience with stress university students have. In the research, I also point out what stressors affect students, how they experience stress it self and what defence mechanisms they use to manage it.
Keywords
stres, stresory, prožívání stresu, zvládání stresu, vysokoškolský student, syndrom vyhoření
Keywords in English
stress, stressor, experiencing stress, stress management, university student, burnout syndrome
Research Plan

Diplomová práce se zabývá subjektivní zkušeností studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě JU se syndromem vyhoření. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje problematiku syndromu vyhoření a psychické stavy s ním spojené. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se studenty. Cílem výzkumu je zjistit, jaké jsou subjektivní zkušenosti studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření. 

Research Plan

Diplomová práce se zabývá subjektivní zkušeností studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě JU se syndromem vyhoření. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje problematiku syndromu vyhoření a psychické stavy s ním spojené. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se studenty. Cílem výzkumu je zjistit, jaké jsou subjektivní zkušenosti studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření. 

Recommended resources

ČERMÁK, I. a kol. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN: 978-80-210-6382-2. 

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. 4. vyd. Praha: Portál, 2016. ISBN: 978-80-262-0982-9.

KAPLÁNEK, M. Čas volnosti - čas výchovy. 1. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN: 978-80-262-0450-3.

POSCHKAMP, T. Vyhoření. 1. vyd. Brno: Edika, 2013. ISBN: 978-80-266-0161-6. 

STOCK, CH. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN: 978-80-247-3553-5.

ŠVAŘÍČEK, R. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-313-0. 

Recommended resources

ČERMÁK, I. a kol. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN: 978-80-210-6382-2. 

HENDL, J. Kvalitativní výzkum. 4. vyd. Praha: Portál, 2016. ISBN: 978-80-262-0982-9.

KAPLÁNEK, M. Čas volnosti - čas výchovy. 1. vyd. Praha: Portál, 2012. ISBN: 978-80-262-0450-3.

POSCHKAMP, T. Vyhoření. 1. vyd. Brno: Edika, 2013. ISBN: 978-80-266-0161-6. 

STOCK, CH. Syndrom vyhoření a jak jej zvládnout. 1. vyd. Praha: Grada, 2010. ISBN: 978-80-247-3553-5.

ŠVAŘÍČEK, R. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-313-0. 

Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis -
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Downloadable from here
Appendices
No files found
Reviewer's report
Downloadable from here
Supervisor's report
Downloadable from here
Defence procedure record -
Defence procedure record file
Downloadable from here

University

  • About university
  • Management
  • Faculties
  • Other constituent parts
  • University bodies
  • Development
  • Media and PR
  • Official notice board
  • Documents
  • Partners and cooperation
  • Employees
  • Alumni
  • Careers
  • Calendar
  • FAQs
  • ServiceDesk JU
  • Cookies

Admissions

  • Admission procedure
  • Language, preparatory & other courses
  • FAQs
  • Contacts for applicants

Study at USB

  • About studies
  • Student life
  • Services and facilities
  • Degree programmes
  • Double/joint degrees
  • Exchange programmes
  • Language, preparatory & other courses
  • Lifelong learning - general description
  • Summer schools
  • FAQs
  • Contact us

Science and Research

  • Scientific board
  • Honorary doctorates
  • Technology transfer
  • Faculty magazines
  • EURAXESS Service Centre
  • HR AWARD - HRS4R

Login

  • IS/STAG
  • E-learning
  • Office 365+
Logo EU
Sylabus předmětu
Nahrávám / Loading...
Dohledávač
Nahrávám...