Diplomová práce se zabývá subjektivními zkušenostmi se stresem u studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. V teoretické části práce se věnuji odbornému popisu stresu, vysvětluji související pojmy jako jsou stresory. Dále se v této části zaměřuji na prožívání stresu a také na možnosti jeho zvládání. Z důvodu původního zaměření tématu práce vysvětluji i samotný pojem syndrom vyhoření. Následující praktická část popisuje průběh a výsledky výzkumného šetření. Výzkum je realizován pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Na základě analyzování rozhovorů zjišťuji, jakou subjektivní zkušenost se stresem mají studenti vysoké školy. Ve výzkumu také poukazuji na to, jaké stresory na studenty působí, jak samotný stres prožívají a jaké obranné mechanismy využívají pro jeho zvládání.
Annotation in English
The diploma thesis deals with subjective experiences of students with stress in the field of leisure time pedagogy at the Faculty of Theology od the University of South Bohemia. The theoretical part of the work deals with a professional description of stress and explains concepts, such as stressors. Furthermore, in this part I focus on experiencing stress and also on possible ways to manage it. Due to the focus of the topic of the work, I also explain the very concept of burnout syndrome. The practical part that follows describes the course and results of the research survey. The research is carried out using interpretive phenomenological analysis. Based on the analysis of the interviews, I find out what subjective experience with stress university students have. In the research, I also point out what stressors affect students, how they experience stress it self and what defence mechanisms they use to manage it.
stress, stressor, experiencing stress, stress management, university student, burnout syndrome
Length of the covering note
106 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá subjektivními zkušenostmi se stresem u studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě Jihočeské univerzity. V teoretické části práce se věnuji odbornému popisu stresu, vysvětluji související pojmy jako jsou stresory. Dále se v této části zaměřuji na prožívání stresu a také na možnosti jeho zvládání. Z důvodu původního zaměření tématu práce vysvětluji i samotný pojem syndrom vyhoření. Následující praktická část popisuje průběh a výsledky výzkumného šetření. Výzkum je realizován pomocí interpretativní fenomenologické analýzy. Na základě analyzování rozhovorů zjišťuji, jakou subjektivní zkušenost se stresem mají studenti vysoké školy. Ve výzkumu také poukazuji na to, jaké stresory na studenty působí, jak samotný stres prožívají a jaké obranné mechanismy využívají pro jeho zvládání.
Annotation in English
The diploma thesis deals with subjective experiences of students with stress in the field of leisure time pedagogy at the Faculty of Theology od the University of South Bohemia. The theoretical part of the work deals with a professional description of stress and explains concepts, such as stressors. Furthermore, in this part I focus on experiencing stress and also on possible ways to manage it. Due to the focus of the topic of the work, I also explain the very concept of burnout syndrome. The practical part that follows describes the course and results of the research survey. The research is carried out using interpretive phenomenological analysis. Based on the analysis of the interviews, I find out what subjective experience with stress university students have. In the research, I also point out what stressors affect students, how they experience stress it self and what defence mechanisms they use to manage it.
stress, stressor, experiencing stress, stress management, university student, burnout syndrome
Research Plan
Diplomová práce se zabývá subjektivní zkušeností studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě JU se syndromem vyhoření. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje problematiku syndromu vyhoření a psychické stavy s ním spojené. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se studenty. Cílem výzkumu je zjistit, jaké jsou subjektivní zkušenosti studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření.
Research Plan
Diplomová práce se zabývá subjektivní zkušeností studentů oboru Pedagogika volného času na Teologické fakultě JU se syndromem vyhoření. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje problematiku syndromu vyhoření a psychické stavy s ním spojené. V praktické části je realizován kvalitativní výzkum prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se studenty. Cílem výzkumu je zjistit, jaké jsou subjektivní zkušenosti studentů oboru Pedagogika volného času na TF JU se syndromem vyhoření.
Recommended resources
ČERMÁK, I. a kol. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN: 978-80-210-6382-2.