Diplomová práce se zabývá Řízením procesů a KPI ve vybrané společnosti. Teoretická část práce obsahuje informace o řízení procesů a klíčových ukazatelích výkonnosti, které byly získány studiem odborné literatury. Veškeré postupy a analýzy jsou v této části prezentovány. Řízení procesů ve společnosti je důležité nejen pro samotnou společnost, ale i pro konečného zákazníka, díky jemuž získává přidanou hodnotu. Praktická část práce popisuje vybranou společnost HOKAR SPEDITION s.r.o. Jde o společnost zabývající se přepravou zboží v rámci vnitrostátní a mezinárodní nákladní silniční dopravy. Cílem práce je popis procesů v daném podniku jako celku, zhodnocení jejich úrovně a případný návrh jejich změn. Dále bude v práci posouzena provázanost nastavení procesů s ukazateli KPI a návrh jejich změn.
Annotation in English
The thesis deals with the Management of processes and KPI in the selected company. The theoretical part of the thesis contains information about the management processes and key performance indicators, which have been obtained by studying specialized literature. All procedures and analysis are in this section presented. Management processes in the company is important not only for the company itself, but also for the final customer, thanks to which it acquires added value. The practical part of the thesis describes selected company HOKAR SPEDITION s. r. o. Is a company engaged in the transport of goods in the framework of national and international road freight transport. The aim of the work is a description of the processes in the enterprise as a whole, assessment of their levels and any draft changes. Further work assessed the coherence of the processes with KPIS and proposal for their changes.
Management processes, KPI, process management, functional management, process, key performance indicators, process analysis, process maps, path diagram, reengineering, management, organizational structure
Length of the covering note
78
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá Řízením procesů a KPI ve vybrané společnosti. Teoretická část práce obsahuje informace o řízení procesů a klíčových ukazatelích výkonnosti, které byly získány studiem odborné literatury. Veškeré postupy a analýzy jsou v této části prezentovány. Řízení procesů ve společnosti je důležité nejen pro samotnou společnost, ale i pro konečného zákazníka, díky jemuž získává přidanou hodnotu. Praktická část práce popisuje vybranou společnost HOKAR SPEDITION s.r.o. Jde o společnost zabývající se přepravou zboží v rámci vnitrostátní a mezinárodní nákladní silniční dopravy. Cílem práce je popis procesů v daném podniku jako celku, zhodnocení jejich úrovně a případný návrh jejich změn. Dále bude v práci posouzena provázanost nastavení procesů s ukazateli KPI a návrh jejich změn.
Annotation in English
The thesis deals with the Management of processes and KPI in the selected company. The theoretical part of the thesis contains information about the management processes and key performance indicators, which have been obtained by studying specialized literature. All procedures and analysis are in this section presented. Management processes in the company is important not only for the company itself, but also for the final customer, thanks to which it acquires added value. The practical part of the thesis describes selected company HOKAR SPEDITION s. r. o. Is a company engaged in the transport of goods in the framework of national and international road freight transport. The aim of the work is a description of the processes in the enterprise as a whole, assessment of their levels and any draft changes. Further work assessed the coherence of the processes with KPIS and proposal for their changes.
Management processes, KPI, process management, functional management, process, key performance indicators, process analysis, process maps, path diagram, reengineering, management, organizational structure
Research Plan
Cíl práce:
Cílem práce je charakteristika procesů v daném podniku jako celku, zhodnocení jejich úrovně a případný návrh jejich změn. Dále bude v práci posouzena provázanost nastavení procesů s ukazateli KPI a návrh jejich případných změn.
Metodika práce:
1) analýza vybraného podniku a jejích procesů
2) zhodnocení analyzovaných procesů, posouzení jejich ukazatelů výkonnosti, návrh změn
3) posouzení nastavení KPI ukazatelů s ohledem na realizované procesy a návrh jejich případných změn
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika.
4. Charakteristika vybraného podniku: zaměření, historický vývoj, velikost, počet pracovníků.
5. Vlastní práce.
6. Závěr.
7. Použitá literatura.
8. Přílohy.
Research Plan
Cíl práce:
Cílem práce je charakteristika procesů v daném podniku jako celku, zhodnocení jejich úrovně a případný návrh jejich změn. Dále bude v práci posouzena provázanost nastavení procesů s ukazateli KPI a návrh jejich případných změn.
Metodika práce:
1) analýza vybraného podniku a jejích procesů
2) zhodnocení analyzovaných procesů, posouzení jejich ukazatelů výkonnosti, návrh změn
3) posouzení nastavení KPI ukazatelů s ohledem na realizované procesy a návrh jejich případných změn
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Metodika.
4. Charakteristika vybraného podniku: zaměření, historický vývoj, velikost, počet pracovníků.
5. Vlastní práce.
6. Závěr.
7. Použitá literatura.
8. Přílohy.
Recommended resources
Bednářová, D. (2013). Řízení kvality. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Ekonomická fakulta.
Bossidy, L. (2004). Řízení realizačních procesů: jak dosahovat očekávaných výsledků a plánovaných cílů. Praha: Management Press.
Jeston, J., & Nelis, J. (2006). Business process management: practical guidelines to successful implementations. Amsterdam: Elsevier.
Kubíčková, D., & Jindřichovská, I. (2015). Finanční analýza a hodnocení výkonnosti firmy. Praha: C. H. Beck.
Parmenter, D. (2008). Klíčové ukazatele výkonnosti: rozvíjení, implementování a využívání vítězných klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI). Praha: Česká společnost pro jakost.
Řepa, V. (2007). Podnikové procesy: procesní řízení a modelování. Praha: Grada.
Svozilová, A. (2011). Zlepšování podnikových procesů. Praha: Grada.
Vodáček, L., & Vodáčková, O. (2013). Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press.
Vyskočil, V. K., & Kuda, F. (2011). Management podpůrných procesů: facility management. Praha: Professional Publishing.
Recommended resources
Bednářová, D. (2013). Řízení kvality. České Budějovice: Jihočeská univerzita, Ekonomická fakulta.
Bossidy, L. (2004). Řízení realizačních procesů: jak dosahovat očekávaných výsledků a plánovaných cílů. Praha: Management Press.
Jeston, J., & Nelis, J. (2006). Business process management: practical guidelines to successful implementations. Amsterdam: Elsevier.
Kubíčková, D., & Jindřichovská, I. (2015). Finanční analýza a hodnocení výkonnosti firmy. Praha: C. H. Beck.
Parmenter, D. (2008). Klíčové ukazatele výkonnosti: rozvíjení, implementování a využívání vítězných klíčových ukazatelů výkonnosti (KPI). Praha: Česká společnost pro jakost.
Řepa, V. (2007). Podnikové procesy: procesní řízení a modelování. Praha: Grada.
Svozilová, A. (2011). Zlepšování podnikových procesů. Praha: Grada.
Vodáček, L., & Vodáčková, O. (2013). Moderní management v teorii a praxi. Praha: Management Press.
Vyskočil, V. K., & Kuda, F. (2011). Management podpůrných procesů: facility management. Praha: Professional Publishing.