V bakalářské práci se zabývám rozvojem kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku. Především se zaměřuji na vývoj inteligence. Výsledkem této práce je trojrozměrný objekt s hrami, který si klade za cíl posunout jedince dál v rozvoji logického myšlení. Práce je teoreticko-praktická. V teoretické části se nejvíce zaměřuji na teorii inteligence, logicko - matematické a prostorové myšlení. V praktické části se zabývám hrami a výrobou herního objektu, který je umístěn v exteriéru, kde je přístupný všem dětem.
Annotation in English
The Bachelor thesis deals with development of early school-aged children. Above all, I mainly focused on development. Therefore, the result of this thesis is the three-dimensional object including table games, which should help the individual to make a progress in psychological development. The thesis has a theoretical and practical part. In the theoretical part is focused on logical-mathematical and spatial intelligence. Hence, are placed in the exterior, where they are available to all children.
Keywords
Inteligence, kognitivní funkce, logika, Jean Piaget, Howard Gardner, didaktická hra, herní objekt
Keywords in English
Intelligence, cognitive function, logics, Jean Piaget, Howard Gardner, didactic game, games objects.
Length of the covering note
61 s. (12 629 znaků)
Language
CZ
Annotation
V bakalářské práci se zabývám rozvojem kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku. Především se zaměřuji na vývoj inteligence. Výsledkem této práce je trojrozměrný objekt s hrami, který si klade za cíl posunout jedince dál v rozvoji logického myšlení. Práce je teoreticko-praktická. V teoretické části se nejvíce zaměřuji na teorii inteligence, logicko - matematické a prostorové myšlení. V praktické části se zabývám hrami a výrobou herního objektu, který je umístěn v exteriéru, kde je přístupný všem dětem.
Annotation in English
The Bachelor thesis deals with development of early school-aged children. Above all, I mainly focused on development. Therefore, the result of this thesis is the three-dimensional object including table games, which should help the individual to make a progress in psychological development. The thesis has a theoretical and practical part. In the theoretical part is focused on logical-mathematical and spatial intelligence. Hence, are placed in the exterior, where they are available to all children.
Keywords
Inteligence, kognitivní funkce, logika, Jean Piaget, Howard Gardner, didaktická hra, herní objekt
Keywords in English
Intelligence, cognitive function, logics, Jean Piaget, Howard Gardner, didactic game, games objects.
Research Plan
1. Uvedení problematiky kognitivních funkcí z pohledu současné psychologie se zaměřením na logické myšlení.
2. Stručná charakteristika stádií kognitivního vývoje podle Jeana Piageta a zevrubné pojednání o rozvoji kognitivních funkcí a intelektových operací u dětí mladšího školního věku.
3. Funkce didaktických her a jejich význam v rozvoji logického myšlení.
4. Vytvoření přípravných skic a realizace tří interaktivních objektů z recyklovaného materiálu pro děti mladšího školního věku.
Research Plan
1. Uvedení problematiky kognitivních funkcí z pohledu současné psychologie se zaměřením na logické myšlení.
2. Stručná charakteristika stádií kognitivního vývoje podle Jeana Piageta a zevrubné pojednání o rozvoji kognitivních funkcí a intelektových operací u dětí mladšího školního věku.
3. Funkce didaktických her a jejich význam v rozvoji logického myšlení.
4. Vytvoření přípravných skic a realizace tří interaktivních objektů z recyklovaného materiálu pro děti mladšího školního věku.
Recommended resources
ATKINSON, Rita (et al.). Psychologie. 2. vyd. Praha: Portál, 2003, 751 s. ISBN 80-717-8640-3.
BRAMSTON, David. Design výrobků. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2914-2LISSMANN, Konrad. O myšlení - úvod do filosofie. Olomouc: Votobia, 1994. ISBN. 80-8063-017-8.
CAILLOIS, Roger. Hry a lidé. Praha: Studia Ypsilon,1998. ISBN ISBN: 80-902482-2-5.
DIETRICH, Rolf. Jak se naučit a trénovat logické myšlení. S.l. Euromedia Group, 2007. ISBN: 978-80-242-1871-7.
KRATOCHVÍL, Miloš. Jean Piaget filosof a psycholog: uvedení do genetické epistemologie. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006, 168 s. ISBN 80-724-8381-1.
OPRAVILOVÁ, Eva. Současná hračka. Praha: Odeon, 1979. ISBN 01-522-79.
PHILLIPS, Charles. Logické myšlení. Praha: Grada, 2012. ISBN: 978-80-247-4510-7.
PTÁČKOVÁ, Brigita. STIBRAL, Karel. Estetická funkce, norma, hodnota. Praha: Rubico, 2002. ISBN 80-85839-79-2.
WINNICOTT, Donald W. Playing and Reality. New York: Basic Books, 1971. ISBN 0415036895.
ZASTÁVKA, Zdeněk. Vše, co není zakázáno, se nesmí - o logice formální i neformální. Praha: Radix, 1998. ISBN 8086031152.
Recommended resources
ATKINSON, Rita (et al.). Psychologie. 2. vyd. Praha: Portál, 2003, 751 s. ISBN 80-717-8640-3.
BRAMSTON, David. Design výrobků. Brno: Computer Press, a.s., 2010. ISBN 978-80-251-2914-2LISSMANN, Konrad. O myšlení - úvod do filosofie. Olomouc: Votobia, 1994. ISBN. 80-8063-017-8.
CAILLOIS, Roger. Hry a lidé. Praha: Studia Ypsilon,1998. ISBN ISBN: 80-902482-2-5.
DIETRICH, Rolf. Jak se naučit a trénovat logické myšlení. S.l. Euromedia Group, 2007. ISBN: 978-80-242-1871-7.
KRATOCHVÍL, Miloš. Jean Piaget filosof a psycholog: uvedení do genetické epistemologie. Vyd. 1. Praha: Triton, 2006, 168 s. ISBN 80-724-8381-1.
OPRAVILOVÁ, Eva. Současná hračka. Praha: Odeon, 1979. ISBN 01-522-79.
PHILLIPS, Charles. Logické myšlení. Praha: Grada, 2012. ISBN: 978-80-247-4510-7.
PTÁČKOVÁ, Brigita. STIBRAL, Karel. Estetická funkce, norma, hodnota. Praha: Rubico, 2002. ISBN 80-85839-79-2.
WINNICOTT, Donald W. Playing and Reality. New York: Basic Books, 1971. ISBN 0415036895.
ZASTÁVKA, Zdeněk. Vše, co není zakázáno, se nesmí - o logice formální i neformální. Praha: Radix, 1998. ISBN 8086031152.