Browse IS/STAG - Portál JU

Skip to page content
Website JU
Portal title page JU
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
Welcome
Browse IS/STAG
Management reactionGlobal survey resultsPublished survey resultsService evaluation results
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
IPS
E-learning
Aplikace StuduJU

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail JINDROVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Lenka Community circle in the kindergarten Community circle in the kindergarten Thesis finished and defended successfully (DUO).   Váchová Alena - Bachelor's thesis 1471816800000 22.08.2016 Community circle in the kindergarten Thesis finished and defended successfully (DUO).
Lenka JINDROVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Komunitní kruh v mateřské škole

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name JINDROVÁ Lenka Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2013/2014
Assigning department KPE
Date of defence Aug 22, 2016
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - No mandatory fields for this Thesis.
Main topic Komunitní kruh v mateřské škole
Main topic in English Circle Time in Kindergarten
Title according to student Komunitní kruh v mateřské škole
English title as given by the student Community circle in the kindergarten
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Váchová Alena, PaedDr.
Annotation Bakalářská práce se zabývá realizací komunitního kruhu v mateřské škole. Teoretická část popisuje současné předškolní vzdělávání a organizaci dne v mateřských školách, jehož je komunitní kruh běžnou součástí. Další část popisuje komunitní kruh, jeho funkce a náplň. Závěr teoretické části je věnován charakteristice předškolního dítěte, jeho vývoji motorickému a kognitivnímu, zejména řečovému. Praktická část je věnovaná výzkumnému šetření, při kterém bylo sledováno chování dětí v komunitním kruhu během jednoho školního roku. Byla zde využita metoda pozorování a analýza videozáznamů z prostředí mateřské školy. Získané informace vypovídají o skupině dětí ve věku 3-5 let.
Annotation in English This bachelor thesis deals the community circle in the kindergaten. Theoretical part deals with curent preschool child and organization of the day in the kindergaten. Community circle is normal part of the day. The next part says about community circle, his function and techniques. The end the theoretical part is the development the preschool child. The child development in the motor development, cognitive and speech. The practical part is devoted to research. During the investigation were monitored the children's behavior in the community circle. There has been used the method of observation and analysis of videotapes of the kindergarten environment.The information obtained testify indicate the group of children aged 3-5 years.
Keywords komunitní kruh, mateřská škola, předškolní dítě, pravidla komunitního kruhu
Keywords in English community circle , kindergarten, preschool child, the rules of community circle
Length of the covering note 51 s. (72 517 znaků)
Language CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá realizací komunitního kruhu v mateřské škole. Teoretická část popisuje současné předškolní vzdělávání a organizaci dne v mateřských školách, jehož je komunitní kruh běžnou součástí. Další část popisuje komunitní kruh, jeho funkce a náplň. Závěr teoretické části je věnován charakteristice předškolního dítěte, jeho vývoji motorickému a kognitivnímu, zejména řečovému. Praktická část je věnovaná výzkumnému šetření, při kterém bylo sledováno chování dětí v komunitním kruhu během jednoho školního roku. Byla zde využita metoda pozorování a analýza videozáznamů z prostředí mateřské školy. Získané informace vypovídají o skupině dětí ve věku 3-5 let.
Annotation in English
This bachelor thesis deals the community circle in the kindergaten. Theoretical part deals with curent preschool child and organization of the day in the kindergaten. Community circle is normal part of the day. The next part says about community circle, his function and techniques. The end the theoretical part is the development the preschool child. The child development in the motor development, cognitive and speech. The practical part is devoted to research. During the investigation were monitored the children's behavior in the community circle. There has been used the method of observation and analysis of videotapes of the kindergarten environment.The information obtained testify indicate the group of children aged 3-5 years.
Keywords
komunitní kruh, mateřská škola, předškolní dítě, pravidla komunitního kruhu
Keywords in English
community circle , kindergarten, preschool child, the rules of community circle
Research Plan Cílem bakalářské práce je získat hlubší informace o provádění komunitního kruhu v mateřské škole a chování dětí při této aktivitě.\\ Teoretická část bude popisovat vzdělávání v mateřské škole, organizaci denního chodu a komunitní kruh. Dále bude uvedena charakteristika předškolního dítěte, jeho vyjadřovacích schopností a dovedností.\\ Ve výzkumném šetření studentka bude sledovat chování dětí během komunitního kruhu. Využije metodu pozorování a analýzy videozáznamu a zaměří se na to, jak děti dodržují daná pravidla, jak reagují na různé otázky, jak dokážou naslouchat, jak dokážou vyjádřit své myšlenky, jak se soustředí a zda projevují zájem.
Research Plan
Cílem bakalářské práce je získat hlubší informace o provádění komunitního kruhu v mateřské škole a chování dětí při této aktivitě.\\ Teoretická část bude popisovat vzdělávání v mateřské škole, organizaci denního chodu a komunitní kruh. Dále bude uvedena charakteristika předškolního dítěte, jeho vyjadřovacích schopností a dovedností.\\ Ve výzkumném šetření studentka bude sledovat chování dětí během komunitního kruhu. Využije metodu pozorování a analýzy videozáznamu a zaměří se na to, jak děti dodržují daná pravidla, jak reagují na různé otázky, jak dokážou naslouchat, jak dokážou vyjádřit své myšlenky, jak se soustředí a zda projevují zájem.
Recommended resources GARDOŠOVÁ, Juliana a Lenka DUJKOVÁ a kol. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro předškolní vzdělávání.Praha:Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0106-9.\\ HAVLÍNOVÁ, Miluše a kol., Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-383-8.\\ HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.\\ KAUFMANNOVÁ-HUBEROVÁ G. Děti potřebují rituály. Praha: Portál, 1998.\\ KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Spirála, 2010. ISBN 978-80-904030-0-0.\\ MATĚJČEK, Z. (2008): Co děti nejvíce potřebují. Portál, Praha, ISBN 978-80-7367-504-2.\\ MERTIN, Václav, GILLERNOVÁ, Ilona. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-799-X.\\ NAKONEČNÝ, M. Lidské emoce. Praha: Academia, 2000. ISBN 80-200-0763-6.\\ NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.\\ PFEFFER, S. Rozvíjíme emoce dětí. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-764-7.\\ ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\ Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, VUP, Praha: 2005.\\ VÁGNEROVÁ, Marie.: Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN80-7178-308-0.
Recommended resources
GARDOŠOVÁ, Juliana a Lenka DUJKOVÁ a kol. Vzdělávací program Začít spolu: metodický průvodce pro předškolní vzdělávání.Praha:Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0106-9.\\ HAVLÍNOVÁ, Miluše a kol., Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-383-8.\\ HELUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.\\ KAUFMANNOVÁ-HUBEROVÁ G. Děti potřebují rituály. Praha: Portál, 1998.\\ KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. Respektovat a být respektován. Spirála, 2010. ISBN 978-80-904030-0-0.\\ MATĚJČEK, Z. (2008): Co děti nejvíce potřebují. Portál, Praha, ISBN 978-80-7367-504-2.\\ MERTIN, Václav, GILLERNOVÁ, Ilona. Psychologie pro učitelky mateřské školy. Vyd. 1. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-799-X.\\ NAKONEČNÝ, M. Lidské emoce. Praha: Academia, 2000. ISBN 80-200-0763-6.\\ NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v teorii a praxi. Praha: Grada, 2005. ISBN 80-247-0738-1.\\ PFEFFER, S. Rozvíjíme emoce dětí. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-764-7.\\ ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.\\ Rámcový vzdělávací program pro předškolní vzdělávání, VUP, Praha: 2005.\\ VÁGNEROVÁ, Marie.: Vývojová psychologie. Dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000. ISBN80-7178-308-0.
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis portraits
Taken from the library No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file

University

  • About university
  • Management
  • Faculties
  • Other constituent parts
  • University bodies
  • Development
  • Media and PR
  • Official notice board
  • Documents
  • Partners and cooperation
  • Employees
  • Alumni
  • Careers
  • Calendar
  • FAQs
  • ServiceDesk JU
  • Cookies

Admissions

  • Admission procedure
  • Language, preparatory & other courses
  • FAQs
  • Contacts for applicants

Study at USB

  • About studies
  • Student life
  • Services and facilities
  • Degree programmes
  • Double/joint degrees
  • Exchange programmes
  • Language, preparatory & other courses
  • Lifelong learning - general description
  • Summer schools
  • FAQs
  • Contact us

Science and Research

  • Scientific board
  • Honorary doctorates
  • Technology transfer
  • Faculty magazines
  • EURAXESS Service Centre
  • HR AWARD - HRS4R

Login

  • IS/STAG
  • E-learning
  • Office 365+
Logo EU
Sylabus předmětu
Nahrávám / Loading...
Dohledávač
Nahrávám...