Browse IS/STAG - Portál JU

Skip to page content
Website JU
Portal title page JU
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
Welcome
Browse IS/STAG
Management reactionGlobal survey resultsPublished survey resultsService evaluation results
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
IPS
E-learning
Aplikace StuduJU

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail TOMANOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Růžena Psychosocial situation of parents with the handicapped child. Psychosocial situation of parents with the handicapped child. Thesis finished and defended successfully (DUO).   Franclová Marta - Bachelor's thesis 1391468400000 04.02.2014 Psychosocial situation of parents with the handicapped child. Thesis finished and defended successfully (DUO).
Růžena TOMANOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Psychosociální situace rodiče dítěte s tělesným postižením

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name TOMANOVÁ Růžena Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2011/2012
Assigning department KPE
Date of defence Feb 4, 2014
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - No mandatory fields for this Thesis.
Main topic Psychosociální situace rodiče dítěte s tělesným postižením
Main topic in English Psychosocial situation of parents with the handicapped child.
Title according to student Psychosociální situace rodiče dítěte s tělesným postižením
English title as given by the student -
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Franclová Marta, PhDr. Ph.D.
Annotation Bakalářská práce Psychosociální situace rodiče dítěte s tělesným postižením se zabývá rodinami, které se starají o postižené dítě. Teoretické části jsou nastíněny bio-psycho-sociální faktory, které ovlivňují život rodiny s postiženým dítětem. Tato část se dále zabývá rodinou postiženého dítěte, změnami, kterými rodina prochází, vlivem na jednotlivé členy rodiny i širší rodiny. Nalezneme zde také možnosti vyrovnání se s obtížnou rodinnou situací. Praktická část obsahuje osm kazuistik rodin s postiženým dítětem a výzkumné šetření se zabývá otázkou, jakým způsobem rodiny péči o dítě zvládají a jak konkrétně narození postiženého dítěte zasáhlo do života rodiny. Dále šetření ukazuje preference rodičů při sdělování informací o postižení dítěte.
Annotation in English Bachelor thesis psychosocial situation of parents of a child with disabilities is concerned with the families who care for a disabled child. Theoretical section outlines bio-psycho-social factors that affect the life of a family with a disabled child. This section also deals with the family of the affected child, the changes that family is going through, due to the different members of the family and extended family. Finally there is the possibility of dealing with difficult family situations. The practical part contains eight case studies of families with a disabled child and my research examines how families manage child care and specifically how the birth of an affected child affected the lives of families. Further investigation shows the preference of parents in communicating information about the child's disability.
Keywords Postižené dítě, sociální posila, zvládání stresu, životní spokojenost.
Keywords in English Life satisfaction, the affected child, stress management, social reinforcement.
Length of the covering note 63
Language CZ
Annotation
Bakalářská práce Psychosociální situace rodiče dítěte s tělesným postižením se zabývá rodinami, které se starají o postižené dítě. Teoretické části jsou nastíněny bio-psycho-sociální faktory, které ovlivňují život rodiny s postiženým dítětem. Tato část se dále zabývá rodinou postiženého dítěte, změnami, kterými rodina prochází, vlivem na jednotlivé členy rodiny i širší rodiny. Nalezneme zde také možnosti vyrovnání se s obtížnou rodinnou situací. Praktická část obsahuje osm kazuistik rodin s postiženým dítětem a výzkumné šetření se zabývá otázkou, jakým způsobem rodiny péči o dítě zvládají a jak konkrétně narození postiženého dítěte zasáhlo do života rodiny. Dále šetření ukazuje preference rodičů při sdělování informací o postižení dítěte.
Annotation in English
Bachelor thesis psychosocial situation of parents of a child with disabilities is concerned with the families who care for a disabled child. Theoretical section outlines bio-psycho-social factors that affect the life of a family with a disabled child. This section also deals with the family of the affected child, the changes that family is going through, due to the different members of the family and extended family. Finally there is the possibility of dealing with difficult family situations. The practical part contains eight case studies of families with a disabled child and my research examines how families manage child care and specifically how the birth of an affected child affected the lives of families. Further investigation shows the preference of parents in communicating information about the child's disability.
Keywords
Postižené dítě, sociální posila, zvládání stresu, životní spokojenost.
Keywords in English
Life satisfaction, the affected child, stress management, social reinforcement.
Research Plan V teoretické části seznámí autorka s řešením dané problematiky v odborné literatuře. Praktická část bude založena na rozhovorech s rodiči s postiženým dítětem.\\ Jak se vyvíjí a proměňuje fungování a způsob života rodin s tělesně postiženým dítětem v průběhu od jeho narození až po současnost?\\ Do jaké míry jsou rodiče tělesně postižených dětí se svým životem spokojeni, jaké faktory toto vnímání osobního stavu rodičů ovlivňují?\\ Jak spolu vzájemně souvisí rodinná hardiness, životní spokojenost a míra funkčnosti rodin s tělesně postiženým dítětem?\\ Co je možno doporučit institucím, organizacím, zařízení apod. poskytujícím služby rodinám s tělesně postiženým dítětem?
Research Plan
V teoretické části seznámí autorka s řešením dané problematiky v odborné literatuře. Praktická část bude založena na rozhovorech s rodiči s postiženým dítětem.\\ Jak se vyvíjí a proměňuje fungování a způsob života rodin s tělesně postiženým dítětem v průběhu od jeho narození až po současnost?\\ Do jaké míry jsou rodiče tělesně postižených dětí se svým životem spokojeni, jaké faktory toto vnímání osobního stavu rodičů ovlivňují?\\ Jak spolu vzájemně souvisí rodinná hardiness, životní spokojenost a míra funkčnosti rodin s tělesně postiženým dítětem?\\ Co je možno doporučit institucím, organizacím, zařízení apod. poskytujícím služby rodinám s tělesně postiženým dítětem?
Recommended resources Blažek,B., Olmrová, J. (1988). Světy postižených. Praha:Avicenum.\\ Blumenthal-Barby,K. (1987)- Kapitoly z thanatologie. Praha: Avicenum.\\ Dunovský,J. (1986). Rodina a její poruchy ve vztahu k dítěti. Praha: MPSV.\\ Kraus,J., Šandera, O. (1975). Tělesně postižené dítě: Psychologie, léčba a výchova. Praha: SPN.\\ Křivohlavý,J. (1994). Jak zvládat stres. Praha: Grada Avicenum.\\ Křivohlavý,J. (2003). Psychologie zdraví. Praha: Portál.\\ Křivohlavý,J. /2004). Pozitivní psychologie. Praha: Portál.\\ Matoušek, O.: Rodina jako instituce a vztahová síť. Sociologické nakladatelství SLON, 2003.\\ Matějíček,Z. (1970). Psychologie nemocných a tělesně postižených dětí. Praha: SPN.\\ Matějíček,Z. (1991). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN.\\ Matějíček,Z. (1995). Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál.\\ Matějíček,Z. (1992). Rodičům mentálně postižených dětí. Praha: HaH.\\ Plaňava,I. (1998). Spolu každý sám: V manželství a rodině. Praha: Lidové Noviny.\\ Říčan, P., Krejčoví, D. a kol. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing.\\ Senka,J. (1994). Zvádanie strasu v rodinách s postihnutým dieťaťom. In: Rodina jako předmět vedy (str. 60-65). Bratislava: BICFS.\\ Sobotková, I. (2001). Psychologie rodiny. Praha: Portál.\\ Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004.\\ Vágnerová, M., Hadj-Moussová Z. (2003). Psychologie handicapu: Rodina a její význam pro rozvoj handicapovaného jedince. Technická univ. V Liberci: PedF.\\ Výrost,J., Slaměník, I. (1997). Sociální psychologie. Praha: ISV.\\ Slowík, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007.\\ Švarcová, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2000.\\ Pipeková, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998.
Recommended resources
Blažek,B., Olmrová, J. (1988). Světy postižených. Praha:Avicenum.\\ Blumenthal-Barby,K. (1987)- Kapitoly z thanatologie. Praha: Avicenum.\\ Dunovský,J. (1986). Rodina a její poruchy ve vztahu k dítěti. Praha: MPSV.\\ Kraus,J., Šandera, O. (1975). Tělesně postižené dítě: Psychologie, léčba a výchova. Praha: SPN.\\ Křivohlavý,J. (1994). Jak zvládat stres. Praha: Grada Avicenum.\\ Křivohlavý,J. (2003). Psychologie zdraví. Praha: Portál.\\ Křivohlavý,J. /2004). Pozitivní psychologie. Praha: Portál.\\ Matoušek, O.: Rodina jako instituce a vztahová síť. Sociologické nakladatelství SLON, 2003.\\ Matějíček,Z. (1970). Psychologie nemocných a tělesně postižených dětí. Praha: SPN.\\ Matějíček,Z. (1991). Praxe dětského psychologického poradenství. Praha: SPN.\\ Matějíček,Z. (1995). Co děti nejvíc potřebují. Praha: Portál.\\ Matějíček,Z. (1992). Rodičům mentálně postižených dětí. Praha: HaH.\\ Plaňava,I. (1998). Spolu každý sám: V manželství a rodině. Praha: Lidové Noviny.\\ Říčan, P., Krejčoví, D. a kol. (2006). Dětská klinická psychologie. Praha: Grada Publishing.\\ Senka,J. (1994). Zvádanie strasu v rodinách s postihnutým dieťaťom. In: Rodina jako předmět vedy (str. 60-65). Bratislava: BICFS.\\ Sobotková, I. (2001). Psychologie rodiny. Praha: Portál.\\ Vágnerová, M.: Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004.\\ Vágnerová, M., Hadj-Moussová Z. (2003). Psychologie handicapu: Rodina a její význam pro rozvoj handicapovaného jedince. Technická univ. V Liberci: PedF.\\ Výrost,J., Slaměník, I. (1997). Sociální psychologie. Praha: ISV.\\ Slowík, J. Speciální pedagogika. Praha: Grada, 2007.\\ Švarcová, I. Mentální retardace. Praha: Portál, 2000.\\ Pipeková, J. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 1998.
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis -
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file

University

  • About university
  • Management
  • Faculties
  • Other constituent parts
  • University bodies
  • Development
  • Media and PR
  • Official notice board
  • Documents
  • Partners and cooperation
  • Employees
  • Alumni
  • Careers
  • Calendar
  • FAQs
  • ServiceDesk JU
  • Cookies

Admissions

  • Admission procedure
  • Language, preparatory & other courses
  • FAQs
  • Contacts for applicants

Study at USB

  • About studies
  • Student life
  • Services and facilities
  • Degree programmes
  • Double/joint degrees
  • Exchange programmes
  • Language, preparatory & other courses
  • Lifelong learning - general description
  • Summer schools
  • FAQs
  • Contact us

Science and Research

  • Scientific board
  • Honorary doctorates
  • Technology transfer
  • Faculty magazines
  • EURAXESS Service Centre
  • HR AWARD - HRS4R

Login

  • IS/STAG
  • E-learning
  • Office 365+
Logo EU
Sylabus předmětu
Nahrávám / Loading...
Dohledávač
Nahrávám...