Browse IS/STAG - Portál JU

Skip to page content
Website JU
Portal title page JU
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
Welcome
Browse IS/STAG
Management reactionGlobal survey resultsPublished survey resultsService evaluation results
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
IPS
E-learning
Aplikace StuduJU

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail ŠŤASTNÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Lada The evaluation of student by teacher in Czech and English lessons The evaluation of student by teacher in Czech and English lessons Thesis finished and defended successfully (DUO).   Krninský Luboš Žlábková Iva Master's thesis 1400709600000 22.05.2014 The evaluation of student by teacher in Czech and English lessons Thesis finished and defended successfully (DUO).
Lada ŠŤASTNÁ Master's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Hodnocení žáka učitelem v předmětech český a anglický jazyk

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name ŠŤASTNÁ Lada Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2011/2012
Assigning department KPE
Date of defence May 22, 2014
Type of thesis Master's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - No mandatory fields for this Thesis.
Main topic Hodnocení žáka učitelem v předmětech český a anglický jazyk
Main topic in English The evaluation of student by teacher in Czech and English lessons
Title according to student Hodnocení žáka učitelem v předmětech český a anglický jazyk
English title as given by the student -
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Krninský Luboš, Mgr. Ph.D.
Oponent Žlábková Iva, PhDr. Ph.D.
Annotation Tato diplomová práce se zabývá tématem školního hodnocení žáků na základních školách. Teoretická část je zaměřená zejména na charakteristiku základních pojmů hodnocení, tedy na jeho funkce, typy, formy, významy a současné problémy. Dále popisuje hodnocené aktivity v předmětech český a anglický jazyk a způsoby hodnocení těchto aktivit. Pro výzkumnou sondu praktické části práce byla použita metoda řízených rozhovorů pro zjištění různých způsobů a forem hodnocení, jež používají konkrétní učitelé českého a anglického jazyka na ZŠ. Cílem praktické části této práce bylo prozkoumat postoje učitelů k hodnocení žáků na ZŠ v předmětech český a anglický jazyk.
Annotation in English This thesis deals with a topic of evaluation of pupils in the elementary schools. The theoretical part is focused on the characteristics of basic concepts of evaluation namely its functions, types, forms, values and current problems. It also describes evaluated activities in the school subjects Czech and English language and the ways of evaluation of these activities. For explorational probe of practical part of thesis was used a method of controlled conversations that explored different ways and forms of evaluation that are used by particular teachers of Czech and English language in the elementary schools. The goal of practical part was to explore the attitudes to evaluation of pupils in the elementary schools in the subjects of Czech and English language.
Keywords školní hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, současné problémy hodnocení, hodnocené aktivity v českém a anglickém jazyce, způsoby hodnocení v českém a anglickém jazyce
Keywords in English school evaluation, functions of school evaluation, forms of school evaluation, current problems of school evaluation, evaluated activities in the subjects of czech and english language, ways of evaluation in the subjects of czech and english language
Length of the covering note 114 s. (24 348 znaků)
Language CZ
Annotation
Tato diplomová práce se zabývá tématem školního hodnocení žáků na základních školách. Teoretická část je zaměřená zejména na charakteristiku základních pojmů hodnocení, tedy na jeho funkce, typy, formy, významy a současné problémy. Dále popisuje hodnocené aktivity v předmětech český a anglický jazyk a způsoby hodnocení těchto aktivit. Pro výzkumnou sondu praktické části práce byla použita metoda řízených rozhovorů pro zjištění různých způsobů a forem hodnocení, jež používají konkrétní učitelé českého a anglického jazyka na ZŠ. Cílem praktické části této práce bylo prozkoumat postoje učitelů k hodnocení žáků na ZŠ v předmětech český a anglický jazyk.
Annotation in English
This thesis deals with a topic of evaluation of pupils in the elementary schools. The theoretical part is focused on the characteristics of basic concepts of evaluation namely its functions, types, forms, values and current problems. It also describes evaluated activities in the school subjects Czech and English language and the ways of evaluation of these activities. For explorational probe of practical part of thesis was used a method of controlled conversations that explored different ways and forms of evaluation that are used by particular teachers of Czech and English language in the elementary schools. The goal of practical part was to explore the attitudes to evaluation of pupils in the elementary schools in the subjects of Czech and English language.
Keywords
školní hodnocení, funkce hodnocení, formy hodnocení, současné problémy hodnocení, hodnocené aktivity v českém a anglickém jazyce, způsoby hodnocení v českém a anglickém jazyce
Keywords in English
school evaluation, functions of school evaluation, forms of school evaluation, current problems of school evaluation, evaluated activities in the subjects of czech and english language, ways of evaluation in the subjects of czech and english language
Research Plan Diplomová práce se bude věnovat tématu školního hodnocení. Jejím cílem bude prozkoumat způsoby hodnocení vybraných učitelů ZŠ s různou délkou praxe, a to konkrétně v předmětech český a anglický jazyk.\\ V teoretické části proto diplomantka na základě odborné literatury zpracuje téma školního hodnocení (funkce, typy, použití, význam atd.).\\ Pro výzkumnou sondu praktické části práce použije autorka dotazníkové šetření ke zjištění různých způsobů a forem hodnocení, jež používají konkrétní učitelé Čj a Aj. Poznatky z dotazníků budou doplněny pomocí rozhovorů s učiteli, popř. i pozorováním jejich výuky tak, aby byly získány doplňující informace o názorech učitelů na tuto problematiku, popř. o neuvědomovaných postupech při jejich hodnocení ve výuce.
Research Plan
Diplomová práce se bude věnovat tématu školního hodnocení. Jejím cílem bude prozkoumat způsoby hodnocení vybraných učitelů ZŠ s různou délkou praxe, a to konkrétně v předmětech český a anglický jazyk.\\ V teoretické části proto diplomantka na základě odborné literatury zpracuje téma školního hodnocení (funkce, typy, použití, význam atd.).\\ Pro výzkumnou sondu praktické části práce použije autorka dotazníkové šetření ke zjištění různých způsobů a forem hodnocení, jež používají konkrétní učitelé Čj a Aj. Poznatky z dotazníků budou doplněny pomocí rozhovorů s učiteli, popř. i pozorováním jejich výuky tak, aby byly získány doplňující informace o názorech učitelů na tuto problematiku, popř. o neuvědomovaných postupech při jejich hodnocení ve výuce.
Recommended resources Andrášová, H. et al. (2006). Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. Praha: Raabe.\ Kalhous, Z. & Obst, O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.\\ Košťálová, H., Miková, Š & Stang, J. (2008). Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál.\\ Kyriacou, Ch. (2008). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.\\ Maňák, J. (1990). Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita.\\ Pařízek, V. & Solfronk, J. (1996). Obsah vyučování. Zkoušení a hodnocení žáků. Praha: PedF UK.\\ Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.\\ Průcha, J. (2001). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.\\ Průcha, J. (1998). Moderní pedagogika. Praha: Portál.\\ Schimunek, F.-P. (1995). Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál.\\ Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing.
Recommended resources
Andrášová, H. et al. (2006). Slovní hodnocení na 2. stupni ZŠ. Praha: Raabe.\ Kalhous, Z. & Obst, O. (2002). Školní didaktika. Praha: Portál.\\ Košťálová, H., Miková, Š & Stang, J. (2008). Školní hodnocení žáků a studentů. Praha: Portál.\\ Kyriacou, Ch. (2008). Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál.\\ Maňák, J. (1990). Nárys didaktiky. Brno: Masarykova univerzita.\\ Pařízek, V. & Solfronk, J. (1996). Obsah vyučování. Zkoušení a hodnocení žáků. Praha: PedF UK.\\ Petty, G. (1996). Moderní vyučování. Praha: Portál.\\ Průcha, J. (2001). Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha: Portál.\\ Průcha, J. (1998). Moderní pedagogika. Praha: Portál.\\ Schimunek, F.-P. (1995). Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál.\\ Skalková, J. (2007). Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing.
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis -
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record -
Defence procedure record file

University

  • About university
  • Management
  • Faculties
  • Other constituent parts
  • University bodies
  • Development
  • Media and PR
  • Official notice board
  • Documents
  • Partners and cooperation
  • Employees
  • Alumni
  • Careers
  • Calendar
  • FAQs
  • ServiceDesk JU
  • Cookies

Admissions

  • Admission procedure
  • Language, preparatory & other courses
  • FAQs
  • Contacts for applicants

Study at USB

  • About studies
  • Student life
  • Services and facilities
  • Degree programmes
  • Double/joint degrees
  • Exchange programmes
  • Language, preparatory & other courses
  • Lifelong learning - general description
  • Summer schools
  • FAQs
  • Contact us

Science and Research

  • Scientific board
  • Honorary doctorates
  • Technology transfer
  • Faculty magazines
  • EURAXESS Service Centre
  • HR AWARD - HRS4R

Login

  • IS/STAG
  • E-learning
  • Office 365+
Logo EU
Sylabus předmětu
Nahrávám / Loading...
Dohledávač
Nahrávám...