Obsahem bakalářské práce je v teoretické části popis metod a jejich význam ve výuce, důležitost osobnosti učitele, vzájemných vztahů ve výchovně vzdělávacím procesu, motivace.
Zmapovat problematiku vyučovacích metod a možností uplatnění ve výuce na střední škole. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
V teoretické části jsou popsané vyučovací metody využitelné při výuce odborných předmětů, laboratorních pracích, odborném výcviku.
Cílem praktické části je zjistit, jaké vyučovací metody žáci při praktické výuce upřednostňují. Bude využita metoda dotazníku, který bude zadán žákům 1. ? 4. ročníku oboru Hotelnictví a turismus.
Annotation in English
In the theoretical part the bachelor´s work gives the characteristics of methods and their importance in the teaching process, deals with the importance of teacher´s personality, mutual teacher-pupil´s relations in teaching-educational process and motivation.
The mapping out of teaching methods and possibilities of their use in lessons at the secondary school. The work contains a theoretical and practical part.
The theoretical part includes the characteristics of methods applied in professional subject´s instruction, laboratory exercises and professional training.
The aim of the practical part is to find out the fact what teaching methods are preferred by pupils during their practical training.
The method of guestionnaire will be used and the guestionnaire will be completed by pupils of 1. ? 4. classes of the hotel and tourism study branch.
Obsahem bakalářské práce je v teoretické části popis metod a jejich význam ve výuce, důležitost osobnosti učitele, vzájemných vztahů ve výchovně vzdělávacím procesu, motivace.
Zmapovat problematiku vyučovacích metod a možností uplatnění ve výuce na střední škole. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část.
V teoretické části jsou popsané vyučovací metody využitelné při výuce odborných předmětů, laboratorních pracích, odborném výcviku.
Cílem praktické části je zjistit, jaké vyučovací metody žáci při praktické výuce upřednostňují. Bude využita metoda dotazníku, který bude zadán žákům 1. ? 4. ročníku oboru Hotelnictví a turismus.
Annotation in English
In the theoretical part the bachelor´s work gives the characteristics of methods and their importance in the teaching process, deals with the importance of teacher´s personality, mutual teacher-pupil´s relations in teaching-educational process and motivation.
The mapping out of teaching methods and possibilities of their use in lessons at the secondary school. The work contains a theoretical and practical part.
The theoretical part includes the characteristics of methods applied in professional subject´s instruction, laboratory exercises and professional training.
The aim of the practical part is to find out the fact what teaching methods are preferred by pupils during their practical training.
The method of guestionnaire will be used and the guestionnaire will be completed by pupils of 1. ? 4. classes of the hotel and tourism study branch.
Cílem práce bude zmapovat problematiku vyučovacích metod a možností jejích uplatnění ve výuce odborných předmětů na střední škole. Práce bude obsahovat teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou popsané vyučovací metody využitelné při výuce odborných předmětů a při odborném výcviku.\\
Cílem praktické části bude zjistit, jaké vyučovací metody žáci při teoretické výuce a při odborném výcviku upřednostňují. Bude využita metoda dotazníku, který bude zadán žákům učebního oboru Hotelnictví a turismus.
Research Plan
Cílem práce bude zmapovat problematiku vyučovacích metod a možností jejích uplatnění ve výuce odborných předmětů na střední škole. Práce bude obsahovat teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou popsané vyučovací metody využitelné při výuce odborných předmětů a při odborném výcviku.\\
Cílem praktické části bude zjistit, jaké vyučovací metody žáci při teoretické výuce a při odborném výcviku upřednostňují. Bude využita metoda dotazníku, který bude zadán žákům učebního oboru Hotelnictví a turismus.
Recommended resources
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.\\
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.\\
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.\\
MAŇÁK, J. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: MU, 1998. ISBN 80-210-1880-1.\\
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.\\
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.\\
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.
Recommended resources
CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-014-6.\\
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.\\
KALHOUS, Z.; OBST, O. Školní didaktika. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-253-X.\\
KYRIACOU, Ch. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-022-7.\\
MAŇÁK, J. Rozvoj aktivity, samostatnosti a tvořivosti žáků. Brno: MU, 1998. ISBN 80-210-1880-1.\\
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.\\
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.\\
SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. 2. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 80-247-1821-7.