Browse IS/STAG - Portál JU

Skip to page content
Website JU
Portal title page JU
Anonymous user Login Česky
User support contact
Browse IS/STAG
Login Česky
User support contact
  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
Welcome
Browse IS/STAG
Management reactionGlobal survey resultsPublished survey resultsService evaluation results
Information for applicantsElectronic applicationECTS arrivalsCourse catalog
Getting startedAlumni ClubAbsolvent - website
IPS
E-learning
Aplikace StuduJU

1st level navigation

  • Welcome
  • Browse IS/STAG
  • Evaluation results
  • Applicant
  • Graduate
  • IPS
  • E-learning
  • Aplikace StuduJU
User disconnected from the portal due to long time of inactivity.
Please, click this link to log back in
(sessions are disconnected after 240 minutes of inactivity. Note that mobile devices may get disconnected even sooner).

Browse IS/STAG (S025)

Help

Main menu for Browse IS/STAG

  • Programmes and specializations.
  • Courses
  • Departments
  • Lecturers
  • Students
  • Examination dates
  • Timetable events
  • Theses, selected item
  • Pre-regist. study groups
  • Rooms
  • Rooms – all year
  • Free rooms – Semester
  • Free rooms – Year
  • Capstone project
  • Times overlap
  •  
  • Title page
  • Calendar
  • Help

Search for a Thesis

Print/export:  Data export to PDF format - which you can print easily... Bookmark this link in your browser so that you may quickly load this IS/STAG page in the future.
Only logged-in user will see student personal numbers.

Dates found, count: 1

Search result paging

Found 1 records Print Export to xls List URL
  Surname Name Title Thesis status   Supervisors Reviewers Type of thesis Date of def. Title
Student Type of thesis - - - - - - - - - -
Item shown in detail ŠTIKOVÁ Includes the selected person into the timetable overlap calculation. Petra Freetime activities of pupils with a handicap in practical and special primary schools in Region Český Krumlov and České Budějovice Freetime activities of pupils with a handicap in practical and special primary schools in Region Český Krumlov and České Budějovice Thesis finished and defended successfully (DUO).   Ira Vladimír Švestková Renata Bachelor's thesis 1245016800000 15.06.2009 Freetime activities of pupils with a handicap in practical and special primary schools in Region Český Krumlov and České Budějovice Thesis finished and defended successfully (DUO).
Petra ŠTIKOVÁ Bachelor's thesis 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX 0XX

Thesis info Volnočasové aktivity žáků se zdravotním postižením v základních školách praktických a v základních školách speciálních v okrese Český Krumlov a České Budějovice

  • Basic data
The document you are accessing is protected by copyright law. Unauthorised use may lead to criminal sanctions.
Name ŠTIKOVÁ Petra Includes the selected person into the timetable overlap calculation.
Acad. Yr. 2008/2009
Assigning department KSS
Date of defence Jun 15, 2009
Type of thesis Bachelor's thesis
Thesis status Thesis finished and defended successfully (DUO). Thesis finished and defended successfully (DUO).
Completeness of mandatory entries - No mandatory fields for this Thesis.
Main topic Volnočasové aktivity žáků se zdravotním postižením v základních školách praktických a v základních školách speciálních v okrese Český Krumlov a České Budějovice.
Main topic in English Freetime activities of pupils with a handicap in practical and special primary schools in Region Český Krumlov and České Budějovice
Title according to student Volnočasové aktivity žáků se zdravotním postižením v základních školách praktických a v základních školách speciálních v okrese Český Krumlov a České Budějovice
English title as given by the student -
Parallel name -
Subtitle -
Supervisor Ira Vladimír, Mgr.
Oponent Švestková Renata, Mgr. Ing. Ph.D.
Annotation Má bakalářská práce se zabývá volným časem mentálně postižených dětí, které navštěvují základní školy praktické a základní školy speciální. Teoretická část popisuje zejména problematiku volného času a mentálního postižení. Zahrnula jsem tam však i integraci mentálně postižených osob do společnosti a krátký exkurz na systém školských zařízení pro mentálně postižené žáky. Cílem práce je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních v okrese Český Krumlov a České Budějovice a zda žáci tyto volnočasové aktivity využívají. S tím souvisí další cíl, který si klade za úkol zjistit, zda mimoškolní zařízení nabízející volnočasové aktivity dostatečně informují žáky ZŠ praktických a ZŠ speciálních o své nabídce zájmových kroužků a zda je využití této nabídky závislé na finanční situaci rodiny. Posledním cílem je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v rámci ZŠ praktických a ZŠ speciálních. Průzkum byl uskutečněný pomocí dotazníku pro rodiče dětí základních škol praktických a základních škol speciálních a dále pomocí dvou řízených rozhovorů. Jeden z rozhovorů byl uskutečněn s řediteli základních škol praktických a základních škol speciálních a druhý se zástupci volnočasových zařízení. To vše v okrese Český Krumlov a České Budějovice. Ze sebraných dat vyšly následující výsledky: volnočasové aktivity v mimoškolních zařízeních jsou dostupné pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních a nabídka zájmových kroužků v těchto školách pokrývá potřeby žáků, kteří mají o tyto kroužky zájem. Výjimkou je základní škola praktická v Loučovicích, která žádné kroužky nenabízí. Bylo by vhodné v této škole nějaký zájmový kroužek založit. Výzkum dále prokázal, že nutnost plateb za mimoškolní zájmové aktivity, není příčinou, proč děti tyto kroužky nenavštěvují. Hlavní problém je v informační síti mezi volnočasovými zařízeními a školou a následně mezi školou a rodiči dětí. Pak situace dopadá tak, že děti navštěvují pouze kroužky v rámci školy, i když by měly větší rozsah výběru v mimoškolských zařízeních.
Annotation in English My thesis deals with the free time of mentally handicapped children who attend practical and special primary schools. The theoretical part describes especially the problems of free time and a mental handicap. I also included the integration of mentally ill people into the society and a short excursion to the system of educational institutions for mentally ill pupils. The objective of the thesis is the find out about the offer of free time activities in after-school institutions for the pupils of practical and special schools in the districts of Český Krumlov and České Budějovice and to find out if the pupils participate in these free time activities. The next objective is to find out if after-school institutions offering these free time activities sufficiently inform the pupils of practical and special primary schools on the offer of hobby groups and if the use of this offer depends on the financial situation of a family. The last objective is to find out about the offer of free time activities in terms of practical and special primary schools. The research was carried out by the help of a questionnaire for the parents of pupils from practical and special primary schools and further by the help of two controlled interviews. The first interview was carried out with the headmasters of practical and special primary schools and the second was carried out with the representatives of free time institutions. Everything took place in the districts of Český Krumlov and České Budějovice. From the collected data the following facts resulted: free time activities in after-school institutions are available for the pupils of practical and special primary schools and the offer of hobby groups in these schools fulfills the needs of pupils who are interested in these groups. An exception is The Practical Primary School in Loučovice which does not offer any hobby groups. It would be appropriate to open a hobby group there. The research also proved that the necessity of payments for after-school hobby activities is not the reason why some children do not participate in them. The main problem lies in the information net between free time institutions and a school and subsequently between a school and parents. The situation is that the pupils attend only hobby groups in terms of a school even if they could have wider range of choice in after-school institutions.
Keywords Mentální postižení, mentální retardace, volný čas, volnočasové aktivity, integrace, základní škola praktická, základní škola speciální
Keywords in English Mental handicap, cephalonia, leisure time, freetime activities, integration, practical primary schools, special primary schools
Length of the covering note 91 s., 13 s. příloh
Language CZ
Annotation
Má bakalářská práce se zabývá volným časem mentálně postižených dětí, které navštěvují základní školy praktické a základní školy speciální. Teoretická část popisuje zejména problematiku volného času a mentálního postižení. Zahrnula jsem tam však i integraci mentálně postižených osob do společnosti a krátký exkurz na systém školských zařízení pro mentálně postižené žáky. Cílem práce je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních v okrese Český Krumlov a České Budějovice a zda žáci tyto volnočasové aktivity využívají. S tím souvisí další cíl, který si klade za úkol zjistit, zda mimoškolní zařízení nabízející volnočasové aktivity dostatečně informují žáky ZŠ praktických a ZŠ speciálních o své nabídce zájmových kroužků a zda je využití této nabídky závislé na finanční situaci rodiny. Posledním cílem je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v rámci ZŠ praktických a ZŠ speciálních. Průzkum byl uskutečněný pomocí dotazníku pro rodiče dětí základních škol praktických a základních škol speciálních a dále pomocí dvou řízených rozhovorů. Jeden z rozhovorů byl uskutečněn s řediteli základních škol praktických a základních škol speciálních a druhý se zástupci volnočasových zařízení. To vše v okrese Český Krumlov a České Budějovice. Ze sebraných dat vyšly následující výsledky: volnočasové aktivity v mimoškolních zařízeních jsou dostupné pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních a nabídka zájmových kroužků v těchto školách pokrývá potřeby žáků, kteří mají o tyto kroužky zájem. Výjimkou je základní škola praktická v Loučovicích, která žádné kroužky nenabízí. Bylo by vhodné v této škole nějaký zájmový kroužek založit. Výzkum dále prokázal, že nutnost plateb za mimoškolní zájmové aktivity, není příčinou, proč děti tyto kroužky nenavštěvují. Hlavní problém je v informační síti mezi volnočasovými zařízeními a školou a následně mezi školou a rodiči dětí. Pak situace dopadá tak, že děti navštěvují pouze kroužky v rámci školy, i když by měly větší rozsah výběru v mimoškolských zařízeních.
Annotation in English
My thesis deals with the free time of mentally handicapped children who attend practical and special primary schools. The theoretical part describes especially the problems of free time and a mental handicap. I also included the integration of mentally ill people into the society and a short excursion to the system of educational institutions for mentally ill pupils. The objective of the thesis is the find out about the offer of free time activities in after-school institutions for the pupils of practical and special schools in the districts of Český Krumlov and České Budějovice and to find out if the pupils participate in these free time activities. The next objective is to find out if after-school institutions offering these free time activities sufficiently inform the pupils of practical and special primary schools on the offer of hobby groups and if the use of this offer depends on the financial situation of a family. The last objective is to find out about the offer of free time activities in terms of practical and special primary schools. The research was carried out by the help of a questionnaire for the parents of pupils from practical and special primary schools and further by the help of two controlled interviews. The first interview was carried out with the headmasters of practical and special primary schools and the second was carried out with the representatives of free time institutions. Everything took place in the districts of Český Krumlov and České Budějovice. From the collected data the following facts resulted: free time activities in after-school institutions are available for the pupils of practical and special primary schools and the offer of hobby groups in these schools fulfills the needs of pupils who are interested in these groups. An exception is The Practical Primary School in Loučovice which does not offer any hobby groups. It would be appropriate to open a hobby group there. The research also proved that the necessity of payments for after-school hobby activities is not the reason why some children do not participate in them. The main problem lies in the information net between free time institutions and a school and subsequently between a school and parents. The situation is that the pupils attend only hobby groups in terms of a school even if they could have wider range of choice in after-school institutions.
Keywords
Mentální postižení, mentální retardace, volný čas, volnočasové aktivity, integrace, základní škola praktická, základní škola speciální
Keywords in English
Mental handicap, cephalonia, leisure time, freetime activities, integration, practical primary schools, special primary schools
Research Plan 1. Současný stav dané problematiky Integrace lidí s mentálním postižením do společnosti předpokládá vytvoření takových podmínek, které sníží nebo zcela odstraní nebo výrazně sníží bariéry omezující jejich sociální začlenění. Legislativně je zakotvena podpora integrace lidí s mentálním postižením v oblasti školního vzdělávání. Je vytvořen funkční systém podpory těchto osob při vzdělávání v běžných školách. Pokud se však mají lidé s mentálním postižením plně integrovat do společnosti, musí jim být umožněna účast na pestrých a přiměřeně náročných zájmových a rekreačních aktivitách. Mají právo tyto aktivity realizovat ve stejném sociálním prostředí a stejným způsobem jako ostatní občané, při respektování jejich zdravotního stavu. Děti, a zvláště děti s mentálním postižením, ještě nemají dostatek zkušeností, nedovedou se orientovat ve všech oblastech zájmových činností, potřebují citlivé vedení. Míra ovlivňování volného času závisí na věku dětí, jejich mentální i sociální vyspělosti a na charakteru rodinné výchovy a zdravotním stavu. Významným faktorem, který ovlivňuje účast lidí s mentálním postižením na volnočasových aktivitách jsou sociální podmínky jejich nebo jejich rodiny- finanční situace, zaměstnanost, dopravní dostupnost. Lze předpokládat, že část rodin nemá dostatek finančních prostředků k pokrytí výdajů za zájmové kroužky v různých volnočasových centrech nebo není ochotna za tyto aktivity platit. Řada zájmových aktivit je dětem s mentálním postižením nedostupná z důvodu zdravotních. 2. Cíl práce Prvním cílem bakalářské práce je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních. Druhým cílem je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v rámci základních škol praktických a základních škol speciálních. Třetím cílem je zjistit, zda žáci základních škol praktických a základních škol speciálních využívají nabídky volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních a zda je jejich využití závislé na sociální situaci rodiny. Čtvrtým cílem je zjistit, zda mimoškolní zařízení informují žáky základních škol praktických o nabídce svých mimoškolních aktivit. 3. Předpokládaná hypotéza(y) 1. Volnočasové aktivity v mimoškolních zařízeních jsou dostupné pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních. 2. Nabídka volnočasových aktivit v rámci základních škol praktických a základních škol speciálních pokrývá potřeby zařazených žáků. 3. Hlavní příčinou nevyužívání nabídky volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních je nutnost plateb za tyto aktivity. 4. Mimoškolní zařízení informují základní školy praktické o nabídce svých volnočasových aktivit. 4. Popis metodiky Pro účely bakalářské práce je zvolen kvantitativní výzkum, který bude realizován v základní škole praktické v Kaplici, Českých Budějovicích, Loučovicích, Českém Krumlově a v základní škole logopedické v Týně nad Vltavou. Dále výzkum bude realizován v zařízeních poskytující volnočasové aktivity v okrese Český Krumlov a České Budějovice. Použity budou tyto metody a techniky sběru dat: dotazník, řízený rozhovor, sekundární analýza dat. Cílovou skupinou budou žáci základních škol praktických, jejich rodiče, učitelé, pracovníci zařízení nabízející volnočasové aktivity. 5. Předpokládané využití práce v praxi Bakalářská práce přispěje k poznání skutečnosti, jak se žáci základních škol praktických integrují mezi ostatní žáky, prostřednictvím využití volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních. Poskytne nám informace o nabídce volnočasových aktivit pro žáky základních škol praktických v okrese Český Krumlov a České Budějovice, jak ve školních, tak v mimoškolních zařízeních.
Research Plan
1. Současný stav dané problematiky Integrace lidí s mentálním postižením do společnosti předpokládá vytvoření takových podmínek, které sníží nebo zcela odstraní nebo výrazně sníží bariéry omezující jejich sociální začlenění. Legislativně je zakotvena podpora integrace lidí s mentálním postižením v oblasti školního vzdělávání. Je vytvořen funkční systém podpory těchto osob při vzdělávání v běžných školách. Pokud se však mají lidé s mentálním postižením plně integrovat do společnosti, musí jim být umožněna účast na pestrých a přiměřeně náročných zájmových a rekreačních aktivitách. Mají právo tyto aktivity realizovat ve stejném sociálním prostředí a stejným způsobem jako ostatní občané, při respektování jejich zdravotního stavu. Děti, a zvláště děti s mentálním postižením, ještě nemají dostatek zkušeností, nedovedou se orientovat ve všech oblastech zájmových činností, potřebují citlivé vedení. Míra ovlivňování volného času závisí na věku dětí, jejich mentální i sociální vyspělosti a na charakteru rodinné výchovy a zdravotním stavu. Významným faktorem, který ovlivňuje účast lidí s mentálním postižením na volnočasových aktivitách jsou sociální podmínky jejich nebo jejich rodiny- finanční situace, zaměstnanost, dopravní dostupnost. Lze předpokládat, že část rodin nemá dostatek finančních prostředků k pokrytí výdajů za zájmové kroužky v různých volnočasových centrech nebo není ochotna za tyto aktivity platit. Řada zájmových aktivit je dětem s mentálním postižením nedostupná z důvodu zdravotních. 2. Cíl práce Prvním cílem bakalářské práce je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních. Druhým cílem je zjistit jaká je nabídka volnočasových aktivit v rámci základních škol praktických a základních škol speciálních. Třetím cílem je zjistit, zda žáci základních škol praktických a základních škol speciálních využívají nabídky volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních a zda je jejich využití závislé na sociální situaci rodiny. Čtvrtým cílem je zjistit, zda mimoškolní zařízení informují žáky základních škol praktických o nabídce svých mimoškolních aktivit. 3. Předpokládaná hypotéza(y) 1. Volnočasové aktivity v mimoškolních zařízeních jsou dostupné pro žáky základních škol praktických a základních škol speciálních. 2. Nabídka volnočasových aktivit v rámci základních škol praktických a základních škol speciálních pokrývá potřeby zařazených žáků. 3. Hlavní příčinou nevyužívání nabídky volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních je nutnost plateb za tyto aktivity. 4. Mimoškolní zařízení informují základní školy praktické o nabídce svých volnočasových aktivit. 4. Popis metodiky Pro účely bakalářské práce je zvolen kvantitativní výzkum, který bude realizován v základní škole praktické v Kaplici, Českých Budějovicích, Loučovicích, Českém Krumlově a v základní škole logopedické v Týně nad Vltavou. Dále výzkum bude realizován v zařízeních poskytující volnočasové aktivity v okrese Český Krumlov a České Budějovice. Použity budou tyto metody a techniky sběru dat: dotazník, řízený rozhovor, sekundární analýza dat. Cílovou skupinou budou žáci základních škol praktických, jejich rodiče, učitelé, pracovníci zařízení nabízející volnočasové aktivity. 5. Předpokládané využití práce v praxi Bakalářská práce přispěje k poznání skutečnosti, jak se žáci základních škol praktických integrují mezi ostatní žáky, prostřednictvím využití volnočasových aktivit v mimoškolních zařízeních. Poskytne nám informace o nabídce volnočasových aktivit pro žáky základních škol praktických v okrese Český Krumlov a České Budějovice, jak ve školních, tak v mimoškolních zařízeních.
Recommended resources 1. Valenta, M.: ‚qPsychopedie“, Parta, 2007 2. Švarcová, I.: ‚qMentální retardace“, Portál, 2006 3. Pávková, J.: ‚qPedagogika volného času“, Portál, 2002 4. Newman, S.: ‚qHry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením“, Portál, 2004 5. Pipeková, J.: ‚qKapitoly ze speciální pedagogiky“, Paido edice pedagogické literatury, 2005
Recommended resources
1. Valenta, M.: ‚qPsychopedie“, Parta, 2007 2. Švarcová, I.: ‚qMentální retardace“, Portál, 2006 3. Pávková, J.: ‚qPedagogika volného času“, Portál, 2002 4. Newman, S.: ‚qHry a činnosti pro vývoj dítěte s postižením“, Portál, 2004 5. Pipeková, J.: ‚qKapitoly ze speciální pedagogiky“, Paido edice pedagogické literatury, 2005
Týká se praxe No
Enclosed appendices -
Appendices bound in thesis illustrations, graphs, tables
Taken from the library Yes
Full text of the thesis
No files found
Appendices
No files found
Reviewer's report
Downloadable from here
Supervisor's report
Downloadable from here
Defence procedure record Studentka seznámila komisi se svou bakalářskou prací. Studentka odpověděla na otázky komise. Klasifikace: velmi dobře
Defence procedure record file
No files found

University

  • About university
  • Management
  • Faculties
  • Other constituent parts
  • University bodies
  • Development
  • Media and PR
  • Official notice board
  • Documents
  • Partners and cooperation
  • Employees
  • Alumni
  • Careers
  • Calendar
  • FAQs
  • ServiceDesk JU
  • Cookies

Admissions

  • Admission procedure
  • Language, preparatory & other courses
  • FAQs
  • Contacts for applicants

Study at USB

  • About studies
  • Student life
  • Services and facilities
  • Degree programmes
  • Double/joint degrees
  • Exchange programmes
  • Language, preparatory & other courses
  • Lifelong learning - general description
  • Summer schools
  • FAQs
  • Contact us

Science and Research

  • Scientific board
  • Honorary doctorates
  • Technology transfer
  • Faculty magazines
  • EURAXESS Service Centre
  • HR AWARD - HRS4R

Login

  • IS/STAG
  • E-learning
  • Office 365+
Logo EU
Sylabus předmětu
Nahrávám / Loading...
Dohledávač
Nahrávám...