Hlavním cílem práce bylo provést segmentaci automobilového trhu. Pro svoji práci jsem si vybrala firmu Autocentrum Šmucler, s. r. o. Tato firma se zabývá jak prodejem nových automobilů, tak i prodejem ojetých vozů. Svoji práci jsem rozdělila na teoretickou a praktickou část. V úvodní teoretické části se zabývám marketingem obecně, vymezením pojmu trh, včetně zmínky o trhu automobilovém, následuje segmentace trhu, její proces, postupy, důvody, typy (segmentace spotřebních a průmyslových trhů), kritéria efektivní segmentace, tržní cílení a na závěr hledání pozice na trhu. V praktické části je už přímo prováděna segmentace automobilového trhu. Výzkum potřebný k segmentaci automobilového trhu jsem prováděla prostřednictvím dotazníkového šetření, díky kterému jsem získala informace potřebné pro charakteristiku jednotlivých segmentů.
Anotace v angličtině
The main objective of my thesis was to carry out a automotive market segmentation.I have chosen the company ´Autocentrum Šmucler´, Ltd., as the object of my thesis. This firm deals with sale of new cars and also second-hand vehicles.I have devided my writing into a theoretical and practical part. In the theoretical part the meaning of the word ´marketing´, ´market´ and ´car market´ is explained, then everything concerning market segmentation in the concrete - its process, its procedure, its reason, its type, its effective criterions, market targeting and searching of a position in the market.In the practical part the automotive market segmentation is carry out. I have made a marketing research, in this case by the questionary survey. I have got all informations needed for each segment characteristics by the research.
Klíčová slova
segmentace, trh, automobil, zákazník, výzkum
Klíčová slova v angličtině
segmentation, market, car, customer, research
Rozsah průvodní práce
66
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem práce bylo provést segmentaci automobilového trhu. Pro svoji práci jsem si vybrala firmu Autocentrum Šmucler, s. r. o. Tato firma se zabývá jak prodejem nových automobilů, tak i prodejem ojetých vozů. Svoji práci jsem rozdělila na teoretickou a praktickou část. V úvodní teoretické části se zabývám marketingem obecně, vymezením pojmu trh, včetně zmínky o trhu automobilovém, následuje segmentace trhu, její proces, postupy, důvody, typy (segmentace spotřebních a průmyslových trhů), kritéria efektivní segmentace, tržní cílení a na závěr hledání pozice na trhu. V praktické části je už přímo prováděna segmentace automobilového trhu. Výzkum potřebný k segmentaci automobilového trhu jsem prováděla prostřednictvím dotazníkového šetření, díky kterému jsem získala informace potřebné pro charakteristiku jednotlivých segmentů.
Anotace v angličtině
The main objective of my thesis was to carry out a automotive market segmentation.I have chosen the company ´Autocentrum Šmucler´, Ltd., as the object of my thesis. This firm deals with sale of new cars and also second-hand vehicles.I have devided my writing into a theoretical and practical part. In the theoretical part the meaning of the word ´marketing´, ´market´ and ´car market´ is explained, then everything concerning market segmentation in the concrete - its process, its procedure, its reason, its type, its effective criterions, market targeting and searching of a position in the market.In the practical part the automotive market segmentation is carry out. I have made a marketing research, in this case by the questionary survey. I have got all informations needed for each segment characteristics by the research.
Klíčová slova
segmentace, trh, automobil, zákazník, výzkum
Klíčová slova v angličtině
segmentation, market, car, customer, research
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
\\Cílem mé diplomové práce je výběr a charakteristika segmentu automobilového trhu pro vybranou firmu a návrh jeho využití.
\\Metodický postup:
\\Studium odborné literatury
\\Popis stávající situace firmy
\\Výzkum trhu dle požadavků firmy
\\Vyhodnocení výsledků a charakteristika segmentu
\\Návrhy využití charakterizovaného segmentu pro firmu
\\Rámcová osnova:
\\1. Úvod a cíl, 2. Literární rešerše, 3. Metodika a hypotézy, 4. Popis stávající situace firmy, 5. Provedení
výzkumu a charakteristika segmentu , 6. Návrh využití segmentu, 7. Závěr, 8. Přehled použité literatury,
9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
\\Cílem mé diplomové práce je výběr a charakteristika segmentu automobilového trhu pro vybranou firmu a návrh jeho využití.
\\Metodický postup:
\\Studium odborné literatury
\\Popis stávající situace firmy
\\Výzkum trhu dle požadavků firmy
\\Vyhodnocení výsledků a charakteristika segmentu
\\Návrhy využití charakterizovaného segmentu pro firmu
\\Rámcová osnova:
\\1. Úvod a cíl, 2. Literární rešerše, 3. Metodika a hypotézy, 4. Popis stávající situace firmy, 5. Provedení
výzkumu a charakteristika segmentu , 6. Návrh využití segmentu, 7. Závěr, 8. Přehled použité literatury,
9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, V. Marketingový výzkum trhu. Praha: Economia, 1991
\\FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada, 2003
\\HESKOVÁ, M. A KOL. Marketing. České Budějovice: ZF JU, 2003
\\KOTLER, P. Marketing management. Praha: Victoria Publishing, 1997
\\KOUDELKA, J. Spotřební chování a segmentace trhu. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2006
\\PŘIBOVÁ, M. A KOL. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996
\\STÁVKOVÁ, J., DUFEK, J. Marketingový výzkum. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2004
\\ZBOŘIL, K.: Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace, Praha: Oeconomica, 2003
Seznam doporučené literatury
BÁRTOVÁ, H., BÁRTA, V. Marketingový výzkum trhu. Praha: Economia, 1991
\\FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum. Jak poznávat své zákazníky. Praha: Grada, 2003
\\HESKOVÁ, M. A KOL. Marketing. České Budějovice: ZF JU, 2003
\\KOTLER, P. Marketing management. Praha: Victoria Publishing, 1997
\\KOUDELKA, J. Spotřební chování a segmentace trhu. Praha: Vysoká škola ekonomie a managementu, 2006
\\PŘIBOVÁ, M. A KOL. Marketingový výzkum v praxi. Praha: Grada Publishing, 1996
\\STÁVKOVÁ, J., DUFEK, J. Marketingový výzkum. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita, 2004
\\ZBOŘIL, K.: Marketingový výzkum. Metodologie a aplikace, Praha: Oeconomica, 2003