Téma, které jsem si vybrala pro svoji bakalářskou práci je velice aktuální, protože hra tvoří nezastupitelnou součást života dětí i některých dospělých. Dítě si hraje a neví, že současně se rozvíjí po stránce fyzické, psychické i sociální. Formou hry získává nové poznatky a další dovednosti, rozvíjí své myšlenkové operace.
Ve své bakalářské práci se zaměřím na hru, herní činnost, hračku a v neposlední řadě představím kritické myšlení jako nástroj efektivní výuky v mateřské škole. V praktické části vysvětlím účinnost her v mateřské škole a svojí bakalářskou práci doplním DVD '' Hry v mateřské škole“, výzkumem a zásobníkem her.
Anotace v angličtině
The topic which I chose for my bachelor essay is very current since playing is irreplaceable in children‘s and even in some adults´ lives. When children play, they do not know that they are developing their physical, mental and social skills. They acquire new knowledge and other skills through a game and develop their thinking.
In my essay, I will focus on games, playing, toys and last but not least, I will introduce critical thinking as a tool for efficient teaching in kindergartens. In the practical part of the work I will explain the effect of games in kindergartens and I will enhance my bachelor essay my DVD tape called “Games in Kindergarten“, my research and a list of games
Klíčová slova
Hra, myšlení, děti
Klíčová slova v angličtině
Games, thinking, children
Rozsah průvodní práce
50 s. , 39 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Téma, které jsem si vybrala pro svoji bakalářskou práci je velice aktuální, protože hra tvoří nezastupitelnou součást života dětí i některých dospělých. Dítě si hraje a neví, že současně se rozvíjí po stránce fyzické, psychické i sociální. Formou hry získává nové poznatky a další dovednosti, rozvíjí své myšlenkové operace.
Ve své bakalářské práci se zaměřím na hru, herní činnost, hračku a v neposlední řadě představím kritické myšlení jako nástroj efektivní výuky v mateřské škole. V praktické části vysvětlím účinnost her v mateřské škole a svojí bakalářskou práci doplním DVD '' Hry v mateřské škole“, výzkumem a zásobníkem her.
Anotace v angličtině
The topic which I chose for my bachelor essay is very current since playing is irreplaceable in children‘s and even in some adults´ lives. When children play, they do not know that they are developing their physical, mental and social skills. They acquire new knowledge and other skills through a game and develop their thinking.
In my essay, I will focus on games, playing, toys and last but not least, I will introduce critical thinking as a tool for efficient teaching in kindergartens. In the practical part of the work I will explain the effect of games in kindergartens and I will enhance my bachelor essay my DVD tape called “Games in Kindergarten“, my research and a list of games
Klíčová slova
Hra, myšlení, děti
Klíčová slova v angličtině
Games, thinking, children
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat na základě teoretického bádání i praktické zkušenosti optimální hry pro rozvoj myšlenkových operací předškolních dětí.\\
V teoretické části se studentka zaměří na vymezení pojmů souvisejících s uvedenou tematikou, především na vývoj her a motivaci k herním činnostem, zmíní historii užití her a hraček při rozvíjení myšlenkových operací a objasní charakteristiky myšlení dětí předškolního věku a pojem kritické myšlení v pedagogickém procesu.\\
V praktické části se bude zabývat přípravou a realizací herních činností vedoucích k rozvíjení myšlenkových operací a hledat činnosti, které budou pro děti nejvíce zajímavé a zábavné.\\ Práci doplní zásobník her a videozáznam činnosti s dětmi.\\
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat na základě teoretického bádání i praktické zkušenosti optimální hry pro rozvoj myšlenkových operací předškolních dětí.\\
V teoretické části se studentka zaměří na vymezení pojmů souvisejících s uvedenou tematikou, především na vývoj her a motivaci k herním činnostem, zmíní historii užití her a hraček při rozvíjení myšlenkových operací a objasní charakteristiky myšlení dětí předškolního věku a pojem kritické myšlení v pedagogickém procesu.\\
V praktické části se bude zabývat přípravou a realizací herních činností vedoucích k rozvíjení myšlenkových operací a hledat činnosti, které budou pro děti nejvíce zajímavé a zábavné.\\ Práci doplní zásobník her a videozáznam činnosti s dětmi.\\
Seznam doporučené literatury
Belz H, Siegrist M., Klíčové kompetence, Portál Praha, 2001\\
Bruceová, T: Předškolní výchova. Portál 1996\\
Helus Z., Dítě v osobnostním pojetí, Portál Praha, 2005\\
Kol.autorů: Rámcový program pro předškolní vzdělávání, www.vuppraha.cz\\
Koťátková S., Hry v mateřské škole v teorii a praxi, Grada 2005\\
Kovaliková ,S., Integrovaná tematická výuka. Spirála, Kroměříž 1995\\
Koukolík F., Drtilová J., Vzpoura deprivantů. Makropulos, 1996\\
LECHTA, V.: Symptomatické poruchy řeči, Portál , Praha 2002\\
Mertin , V.,Gillernová , I.: Psychologie pro učitelky mateřské školy, Portál Praha, 2003\\
Millarová S.: Psychologie hry. Panorama Praha, 1978\\
Mišurcová V., Fišer J., Fixl V.: Hra a hračka v životě dítěte. SPN, 1980\\
Opravilová, E.: Dítě si hraje a poznává svět, SPN 1988\\
Opravilová, E. a kol., Malý průvodce dramatickou výchovou v MŠ. Artama 1992\\
Rezková, V., Hra ve světě předškolního dítěte, RAABE , Praha, Řízení MŠ, ZD, 2004\\
Svobodová, E.: Obsah a formy předškolního vzdělávání. JČU, České Budějovice 2007.\\
Svobodová E.: Hra v mateřské škole. Sborník RAABE, Řízení mateřské školy, Praha, 2005\\
Vágnerová M.: Vývojová psychologie, Portál Praha 2002\\
Valenta J., Metody a techniky dramatické výchovy. Agentura STROM, 1997\\
Dále doporučuji čerpat z internetového portálu www.vuppraha.cz\\
Seznam doporučené literatury
Belz H, Siegrist M., Klíčové kompetence, Portál Praha, 2001\\
Bruceová, T: Předškolní výchova. Portál 1996\\
Helus Z., Dítě v osobnostním pojetí, Portál Praha, 2005\\
Kol.autorů: Rámcový program pro předškolní vzdělávání, www.vuppraha.cz\\
Koťátková S., Hry v mateřské škole v teorii a praxi, Grada 2005\\
Kovaliková ,S., Integrovaná tematická výuka. Spirála, Kroměříž 1995\\
Koukolík F., Drtilová J., Vzpoura deprivantů. Makropulos, 1996\\
LECHTA, V.: Symptomatické poruchy řeči, Portál , Praha 2002\\
Mertin , V.,Gillernová , I.: Psychologie pro učitelky mateřské školy, Portál Praha, 2003\\
Millarová S.: Psychologie hry. Panorama Praha, 1978\\
Mišurcová V., Fišer J., Fixl V.: Hra a hračka v životě dítěte. SPN, 1980\\
Opravilová, E.: Dítě si hraje a poznává svět, SPN 1988\\
Opravilová, E. a kol., Malý průvodce dramatickou výchovou v MŠ. Artama 1992\\
Rezková, V., Hra ve světě předškolního dítěte, RAABE , Praha, Řízení MŠ, ZD, 2004\\
Svobodová, E.: Obsah a formy předškolního vzdělávání. JČU, České Budějovice 2007.\\
Svobodová E.: Hra v mateřské škole. Sborník RAABE, Řízení mateřské školy, Praha, 2005\\
Vágnerová M.: Vývojová psychologie, Portál Praha 2002\\
Valenta J., Metody a techniky dramatické výchovy. Agentura STROM, 1997\\
Dále doporučuji čerpat z internetového portálu www.vuppraha.cz\\