Tato práce se zabývá problematikou tvorby faktografické databáze pro plodinu Zea mays L. Pro tvorbu databáze a výukového systému byl použit jazyk HTML a kaskádové styly ke grafickému formátování.
Anotace v angličtině
This work deals with making factual database for crop Zea mays L. For the creation of database and educational system has been used language HTML and cascading style sheets to format the graphic.
Klíčová slova
choroby, škůdci, kukuřice, faktografická databáze, výukový systém, ochrana rostlin
Tato práce se zabývá problematikou tvorby faktografické databáze pro plodinu Zea mays L. Pro tvorbu databáze a výukového systému byl použit jazyk HTML a kaskádové styly ke grafickému formátování.
Anotace v angličtině
This work deals with making factual database for crop Zea mays L. For the creation of database and educational system has been used language HTML and cascading style sheets to format the graphic.
Klíčová slova
choroby, škůdci, kukuřice, faktografická databáze, výukový systém, ochrana rostlin
1) Shromáždění primárních dat: nejvýznamnější choroby a živočišní škůdci kukuřice a jejich charakteristika (morfologie, fotodokumentace, schémata vývojových cyklů, vývoj, autekologické charakteristiky, metody regulace, cílené retrospektivní rešerše aj.)
2) Symptomatický klíč k určování chorob a škůdců kukuřice.
3) Diagnostický klíč k určování chorob škůdců kukuřice.
4) Vytvoření základní struktury a obecného scénáře informačního a výukového systému.
5) Internetová verze informačního a výukového systému zaměřená na osobní využívání (student, samostatná práce) nebo na výukovou prezentaci
6) Vypracování návodu na práci s informačním a výukovým systémem (tištěný manuál).
7) Finální CD-ROM verze doplňující doprovodnou textovou část.
Zásady pro vypracování
1) Shromáždění primárních dat: nejvýznamnější choroby a živočišní škůdci kukuřice a jejich charakteristika (morfologie, fotodokumentace, schémata vývojových cyklů, vývoj, autekologické charakteristiky, metody regulace, cílené retrospektivní rešerše aj.)
2) Symptomatický klíč k určování chorob a škůdců kukuřice.
3) Diagnostický klíč k určování chorob škůdců kukuřice.
4) Vytvoření základní struktury a obecného scénáře informačního a výukového systému.
5) Internetová verze informačního a výukového systému zaměřená na osobní využívání (student, samostatná práce) nebo na výukovou prezentaci
6) Vypracování návodu na práci s informačním a výukovým systémem (tištěný manuál).
7) Finální CD-ROM verze doplňující doprovodnou textovou část.
Seznam doporučené literatury
Hani F. a kol., 1993: Atlas chorob a škůdců polních plodin
Landa Z. a kol., 1986: Ochrana rostlin - cvičení ze zemědělská entomologie, JU ZF České Budějovice
Vybrané odborné publikace z oborových časopisů: AGRO, Rostlinolékař.aj.
Retrospektivní rešerše z databází: AGRIS, Web of Science, Biological Abstracts
Manuály k programům Adobe Photoshop, DreamViewer, MS OFFICE apod.
Šedivý J. a kol. 1977: Klíč k určování chorob a škůdců polních plodin. SZN Praha
Seznam doporučené literatury
Hani F. a kol., 1993: Atlas chorob a škůdců polních plodin
Landa Z. a kol., 1986: Ochrana rostlin - cvičení ze zemědělská entomologie, JU ZF České Budějovice
Vybrané odborné publikace z oborových časopisů: AGRO, Rostlinolékař.aj.
Retrospektivní rešerše z databází: AGRIS, Web of Science, Biological Abstracts
Manuály k programům Adobe Photoshop, DreamViewer, MS OFFICE apod.
Šedivý J. a kol. 1977: Klíč k určování chorob a škůdců polních plodin. SZN Praha