Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část přibližuje teorii cestovního ruchu, praktická část představuje sledované území - Třeboňsko. Hlavním cílem této práce je provést analýzu potenciálu cestovního ruchu v Třeboni a jejího zázemí. Analyzovat možnosti partnerství mezi subjekty cestovního ruchu a navrhnout optimální formy propojení rekreačních funkcí mezi těmito subjekty. Výsledkem analýzy bude zhodnocení rekreačních aktivit a úlohy destinačního managementu v Třeboni, návrhy na eliminaci stávajících nedostatků a vyzdvihnutí předností města. Dílčím cílem bude vymezení rekreačních funkcí v Třeboni a analýza jednotlivých kulturně-historických památek a atraktivit, které představují pro místní cestovní ruch velký potenciál.
Anotace v angličtině
The work is divided into two parts, the theoretical one explains the technical terms of tourism, and the practical part presents the region of Třeboň. The main aim was to analyse the tourism potential in this selected area, to analyse the possibilities of partnership among tourism organizations operating in Třeboň and to suggest the optimal connection of the recreational roles. So it was necessary to carry out own survey in the Třeboň region. The results will help to evaluate the recreational activities and the destination management role.
Klíčová slova
Destinační management, tvorba balíčků, programování, partnerství, rekreační funkce.
Diplomová práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část přibližuje teorii cestovního ruchu, praktická část představuje sledované území - Třeboňsko. Hlavním cílem této práce je provést analýzu potenciálu cestovního ruchu v Třeboni a jejího zázemí. Analyzovat možnosti partnerství mezi subjekty cestovního ruchu a navrhnout optimální formy propojení rekreačních funkcí mezi těmito subjekty. Výsledkem analýzy bude zhodnocení rekreačních aktivit a úlohy destinačního managementu v Třeboni, návrhy na eliminaci stávajících nedostatků a vyzdvihnutí předností města. Dílčím cílem bude vymezení rekreačních funkcí v Třeboni a analýza jednotlivých kulturně-historických památek a atraktivit, které představují pro místní cestovní ruch velký potenciál.
Anotace v angličtině
The work is divided into two parts, the theoretical one explains the technical terms of tourism, and the practical part presents the region of Třeboň. The main aim was to analyse the tourism potential in this selected area, to analyse the possibilities of partnership among tourism organizations operating in Třeboň and to suggest the optimal connection of the recreational roles. So it was necessary to carry out own survey in the Třeboň region. The results will help to evaluate the recreational activities and the destination management role.
Klíčová slova
Destinační management, tvorba balíčků, programování, partnerství, rekreační funkce.
Cíl práce:\\
Provést analýzu potenciálu cestovního ruchu v Třeboni a jeho zázemí. Analyzovat možnosti partnerství mezi subjekty cestovního ruchu. Navrhnout optimální formy propojení rekreačních funkcí mezi subjekty cestovního ruchu.
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Analýza rekreačních aktivit a subjektů rozvoje cestovního ruchu
Marketingový výzkum potřeb návštěvníků a SWOT analýza
Návrh opatření a možností efektivního rozvoje rekreačního potenciálu v řešeném území
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a použitá metodika. 4. Analýza a návrh forem rekreačních funkcí. 5. Závěr. 6. Resumé v anglickém jazyce. 7. Použitá literatura. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Provést analýzu potenciálu cestovního ruchu v Třeboni a jeho zázemí. Analyzovat možnosti partnerství mezi subjekty cestovního ruchu. Navrhnout optimální formy propojení rekreačních funkcí mezi subjekty cestovního ruchu.
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Analýza rekreačních aktivit a subjektů rozvoje cestovního ruchu
Marketingový výzkum potřeb návštěvníků a SWOT analýza
Návrh opatření a možností efektivního rozvoje rekreačního potenciálu v řešeném území
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a použitá metodika. 4. Analýza a návrh forem rekreačních funkcí. 5. Závěr. 6. Resumé v anglickém jazyce. 7. Použitá literatura. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Foret, M.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, a.s., 2001.\\
Havlová, M.: Třeboň: historie, architektura, příroda, společnost, osobnosti, tradice, zajímavosti, informace. Plzeň: Fraus, 2005.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času: aplikovaný marketing služeb. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003. \\
Janečková, L.: Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, a.s., 1999.\\
Kotler, P.: Marketing - management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2001.\\
Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.\\
Orieška, J.: Technika služeb v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 1994.\\
Stříbrná, M.: Venkovská turistika a agroturistika. Praha: ProfiPress, s.r.o., 2005.
Seznam doporučené literatury
Foret, M.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, a.s., 2001.\\
Havlová, M.: Třeboň: historie, architektura, příroda, společnost, osobnosti, tradice, zajímavosti, informace. Plzeň: Fraus, 2005.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času: aplikovaný marketing služeb. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003. \\
Janečková, L.: Marketing měst a obcí. Praha: Grada Publishing, a.s., 1999.\\
Kotler, P.: Marketing - management. Praha: Grada Publishing, a.s., 2001.\\
Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.\\
Orieška, J.: Technika služeb v cestovním ruchu. Praha: Idea Servis, 1994.\\
Stříbrná, M.: Venkovská turistika a agroturistika. Praha: ProfiPress, s.r.o., 2005.