Tato práce se zabývá výskytem multinacionálních společností v letecké dopravě respektive rozborem leteckých strategických aliancí z hlediska jejich multinacionálního charakteru.Cílem práce je provedení analýzy dvou multinacionálních leteckých společností z různých leteckých aliancí a jejich následné porovnání na základě služeb poskytovaných zákazníkům. Pro práci byly vybrány dvě letecké společnosti světového významu a zároveň také zakládající členové dvou různých aliancí, francouzská Air France a německá Lufthansa.
Anotace v angličtině
This work ''Multinational companies in air transport“ is focused on existence of multinational companies in segment of public air transport. The work is focused on appearance of multinational companies in the air transport or more precisely on analysis of strategic airline alliances in term of its multinational character. Analysis of two multinational airlines, members of two different strategic airline alliances and their confrontation on the basis of services provided to customers is the principal aim of this work. Two airlines of world signification and establishing members of two different alliances, French Air France and German Lufthansa, were chosen for this work. These two airlines were advises in three fields: destination offer, fleet and general services provided to customers.
Klíčová slova
Multinacionální společnost, strategická aliance, globaliazce, internacionalizace, konsolidace, fúze, kooperace, nízkonákladové letecké společnosti.
Tato práce se zabývá výskytem multinacionálních společností v letecké dopravě respektive rozborem leteckých strategických aliancí z hlediska jejich multinacionálního charakteru.Cílem práce je provedení analýzy dvou multinacionálních leteckých společností z různých leteckých aliancí a jejich následné porovnání na základě služeb poskytovaných zákazníkům. Pro práci byly vybrány dvě letecké společnosti světového významu a zároveň také zakládající členové dvou různých aliancí, francouzská Air France a německá Lufthansa.
Anotace v angličtině
This work ''Multinational companies in air transport“ is focused on existence of multinational companies in segment of public air transport. The work is focused on appearance of multinational companies in the air transport or more precisely on analysis of strategic airline alliances in term of its multinational character. Analysis of two multinational airlines, members of two different strategic airline alliances and their confrontation on the basis of services provided to customers is the principal aim of this work. Two airlines of world signification and establishing members of two different alliances, French Air France and German Lufthansa, were chosen for this work. These two airlines were advises in three fields: destination offer, fleet and general services provided to customers.
Klíčová slova
Multinacionální společnost, strategická aliance, globaliazce, internacionalizace, konsolidace, fúze, kooperace, nízkonákladové letecké společnosti.
Cíl práce:\\
Proveden analýzy multinacionálních leteckých společností a následně porovnání dvou leteckých společností z různých leteckých aliancí na základě konkrétních poskytovaných služeb.
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Analýza multinacionálních společností v letecké dopravě
Porovnání dvou konkrétních leteckých společností z různých aliancí
Zhodnocení navržení možností pro vylepšení
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární rešerže. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza multinacionálních leteckých společností. 5. Porovnání leteckých společností. 6. Zhodnocení a návrh zlepšujících opatření. 7. Závěr. 8. Summary. 9. Přehled použité literatury. 10. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Proveden analýzy multinacionálních leteckých společností a následně porovnání dvou leteckých společností z různých leteckých aliancí na základě konkrétních poskytovaných služeb.
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Analýza multinacionálních společností v letecké dopravě
Porovnání dvou konkrétních leteckých společností z různých aliancí
Zhodnocení navržení možností pro vylepšení
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární rešerže. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza multinacionálních leteckých společností. 5. Porovnání leteckých společností. 6. Zhodnocení a návrh zlepšujících opatření. 7. Závěr. 8. Summary. 9. Přehled použité literatury. 10. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Churain, O., Peltrám, A.: Letecká doprava - mezinárodní vztahy. Praha: Nakladatelství dopravy a turistiky, 1995.\\
Global Public Goods: International Cooperation in the 21st Century. Published for The United Nations Development Programme (UNDP). New York: Oxford University Press, 1999.\\
Kašpar, V.: Nadnárodní společnosti ve světové ekonomice. Praha: VŠE, 2000.\\
Kulčák, L.: Air Traffic Management. Brno: Akademické nakladatelství Cerm, 2002.\\
Směrnice EU o letecké dopravě.\\
Směrnice vydané Mezinárodním sdružením leteckých dopravců IATA.\\
Žihla, Z.: Technologie a řízení letecké dopravy. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2000.
Seznam doporučené literatury
Churain, O., Peltrám, A.: Letecká doprava - mezinárodní vztahy. Praha: Nakladatelství dopravy a turistiky, 1995.\\
Global Public Goods: International Cooperation in the 21st Century. Published for The United Nations Development Programme (UNDP). New York: Oxford University Press, 1999.\\
Kašpar, V.: Nadnárodní společnosti ve světové ekonomice. Praha: VŠE, 2000.\\
Kulčák, L.: Air Traffic Management. Brno: Akademické nakladatelství Cerm, 2002.\\
Směrnice EU o letecké dopravě.\\
Směrnice vydané Mezinárodním sdružením leteckých dopravců IATA.\\
Žihla, Z.: Technologie a řízení letecké dopravy. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2000.