Cílem diplomové práce na téma "Analýza chování spotřebitele v segmentu privátních značek" bylo na jedné straně seznámení s nabídkou privátních značek u vybraných obchodních řetězců na českém trhu, na druhé straně provedení analýzy chování českého spotřebitele při nabídce a poptávce po těchto značkách. Následně se kladlo za cíl i navrhnout určitá opatření či změny v této oblasti.
První část práce je věnována teoretickému vymezení pojmů značky, privátní značky, výzkumu trhu a chování spotřebitele.
V další části práce je charakterizován vývoj obchodu a vztahu obchodníků a výrobců k privátní značce. Rovněž je zde představeno TOP 10 obchodních řetězců v České republice a analyzovány vlastní značky.
V praktické části práce jsou rozebrána data získané z dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic "Analysis of consumer behavior in the segment of private labels". Its main aim was to make an analysis of the Czech market with goods called "private label".
Introductory part of the thesis contains a survey of theoretical knowledge from the sphere of marks, private labels, market research and consumer’s behavior. The second part deals with detailed description and analysis of the private labels’ offer, an on-line research of consumers detecting consumer´s behaviour. In the final part of this thesis there are proposed certain steps pointing at the optimal and best solution for winning and afterwards keeping their consumer.
Cílem diplomové práce na téma "Analýza chování spotřebitele v segmentu privátních značek" bylo na jedné straně seznámení s nabídkou privátních značek u vybraných obchodních řetězců na českém trhu, na druhé straně provedení analýzy chování českého spotřebitele při nabídce a poptávce po těchto značkách. Následně se kladlo za cíl i navrhnout určitá opatření či změny v této oblasti.
První část práce je věnována teoretickému vymezení pojmů značky, privátní značky, výzkumu trhu a chování spotřebitele.
V další části práce je charakterizován vývoj obchodu a vztahu obchodníků a výrobců k privátní značce. Rovněž je zde představeno TOP 10 obchodních řetězců v České republice a analyzovány vlastní značky.
V praktické části práce jsou rozebrána data získané z dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the topic "Analysis of consumer behavior in the segment of private labels". Its main aim was to make an analysis of the Czech market with goods called "private label".
Introductory part of the thesis contains a survey of theoretical knowledge from the sphere of marks, private labels, market research and consumer’s behavior. The second part deals with detailed description and analysis of the private labels’ offer, an on-line research of consumers detecting consumer´s behaviour. In the final part of this thesis there are proposed certain steps pointing at the optimal and best solution for winning and afterwards keeping their consumer.
Cíl práce:\\
Analýza nabídky privátních značek u vybraných obchodních řetězců na českém trhu. Návrh a provedení výzkumu postojů spotřebitelů k privátním značkám. Chování českého spotřebitele při nabídce a poptávce po privátních značkách.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Provedení analýzy nabídky privátních značek na straně obchodního řetězce
Provedení analýzy formou marketingového výzkumu na straně spotřebitele
Zhodnocení analýzy
Rámcová osnova:\\
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Cíl a metodika práce, 4. Analýza privátních značek, 5. Vlastní průzkum a zhodnocení, 6. Návrh na opatření, 7.Závěr, 8. Použitá literatura, 9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Analýza nabídky privátních značek u vybraných obchodních řetězců na českém trhu. Návrh a provedení výzkumu postojů spotřebitelů k privátním značkám. Chování českého spotřebitele při nabídce a poptávce po privátních značkách.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Provedení analýzy nabídky privátních značek na straně obchodního řetězce
Provedení analýzy formou marketingového výzkumu na straně spotřebitele
Zhodnocení analýzy
Rámcová osnova:\\
1. Úvod, 2. Literární přehled, 3. Cíl a metodika práce, 4. Analýza privátních značek, 5. Vlastní průzkum a zhodnocení, 6. Návrh na opatření, 7.Závěr, 8. Použitá literatura, 9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol.: Category management. Praha: Profess Consulting s.r.o., 2006\\
Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2001\\
Pražská, L., Jindra, J. a kol.: Obchodní podnikání, Retail management. Praha: Management Press, 2002\\
Přibová, M. a kol.: Strategické řízení značky. Praha: Ekopress, 2000\\
Časopis: Moderní obchod 2000 - 2007
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol.: Category management. Praha: Profess Consulting s.r.o., 2006\\
Kotler, P.: Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2001\\
Pražská, L., Jindra, J. a kol.: Obchodní podnikání, Retail management. Praha: Management Press, 2002\\
Přibová, M. a kol.: Strategické řízení značky. Praha: Ekopress, 2000\\
Časopis: Moderní obchod 2000 - 2007