Cílem diplomové práce je vymezit kulturní cestovní ruch v České republice a analyzovat kulturní cestovní ruch v Jihlavě a navrhnout opatření ke kvalitativnímu zlepšení kulturního cestovního ruchu v oblasti.
Zpracování práce předcházelo shromáždění a studium dostupných informací z knih, odborných publikací, propagačních materiálů, internetových stránek a jiných přístupných informací o dané problematice z této oblasti.
Primární informace byly získány na základě vlastního terénního šetření, které bylo prováděno v průběhu roku 2008 formou fotodokumentace objektů a zjišťování stavu a přístupnosti objektů, v návaznosti na to bylo realizováno dotazníkové šetření, které probíhalo formou předtištěného dotazníku a řízených rozhovorů.
V rámci šetření byla identifikována některá slabá místa a navržena opatření pro jejich odstranění. Dále byl vytvořen prospekt pro konkrétní kulturní akci, jedná se o prospekt ‚Horácké Vánoce‘.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma project is to define cultural tourism in Czech republic and to analyse cultural tourism in Jihlava. This diploma project inludes precautions for improvement of tourism, especially cultural tourism in the city Jihlava.
Klíčová slova
cestovní ruch, kulturní cestovní ruch,kulturní dědictví, destinační management a marketing, kulturní atraktivity, destinace cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
tourism, cultural tourism, cultural heritage, destination management and marketing, culture monuments, tourism destination
Rozsah průvodní práce
90 s., 18 s obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je vymezit kulturní cestovní ruch v České republice a analyzovat kulturní cestovní ruch v Jihlavě a navrhnout opatření ke kvalitativnímu zlepšení kulturního cestovního ruchu v oblasti.
Zpracování práce předcházelo shromáždění a studium dostupných informací z knih, odborných publikací, propagačních materiálů, internetových stránek a jiných přístupných informací o dané problematice z této oblasti.
Primární informace byly získány na základě vlastního terénního šetření, které bylo prováděno v průběhu roku 2008 formou fotodokumentace objektů a zjišťování stavu a přístupnosti objektů, v návaznosti na to bylo realizováno dotazníkové šetření, které probíhalo formou předtištěného dotazníku a řízených rozhovorů.
V rámci šetření byla identifikována některá slabá místa a navržena opatření pro jejich odstranění. Dále byl vytvořen prospekt pro konkrétní kulturní akci, jedná se o prospekt ‚Horácké Vánoce‘.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma project is to define cultural tourism in Czech republic and to analyse cultural tourism in Jihlava. This diploma project inludes precautions for improvement of tourism, especially cultural tourism in the city Jihlava.
Klíčová slova
cestovní ruch, kulturní cestovní ruch,kulturní dědictví, destinační management a marketing, kulturní atraktivity, destinace cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
tourism, cultural tourism, cultural heritage, destination management and marketing, culture monuments, tourism destination
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Vymezení kulturního cestovního ruchu v České republice. Analyzovat kulturní cestovní ruch v Jihlavě a navrhnout opatření ke kvalitativnímu zlepšení. Vytvořit prospekt vybrané kulturní akce v oblasti.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Sekundární analýza a analýza informací
Marketingový výzkum úrovně kulturního cestovního ruchu ve zvolené oblasti
Vytvoření konkrétního materiálu pro zlepšení nabídky kulturního cestovního ruchu v Jihlavě
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Cíl práce a metodika. 3. Literární přehled. 4. Vymezení zkoumaného území. 5. Situační analýza. 6. Terénní šetření. 7. Vyhodnocení terénního šetření. 8. Opatření ke zlepšení situace. 9. Vytvoření prospektu vybrané kulturní akce. 10. Závěr. 11. Literatura. 12. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Vymezení kulturního cestovního ruchu v České republice. Analyzovat kulturní cestovní ruch v Jihlavě a navrhnout opatření ke kvalitativnímu zlepšení. Vytvořit prospekt vybrané kulturní akce v oblasti.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Sekundární analýza a analýza informací
Marketingový výzkum úrovně kulturního cestovního ruchu ve zvolené oblasti
Vytvoření konkrétního materiálu pro zlepšení nabídky kulturního cestovního ruchu v Jihlavě
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Cíl práce a metodika. 3. Literární přehled. 4. Vymezení zkoumaného území. 5. Situační analýza. 6. Terénní šetření. 7. Vyhodnocení terénního šetření. 8. Opatření ke zlepšení situace. 9. Vytvoření prospektu vybrané kulturní akce. 10. Závěr. 11. Literatura. 12. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Brtník, M.: Zpěvník horáckých písní po lidech sebraných. Jihlava: Horácké folklorní sdružení, 2004.\\
Foret, M., Foretová, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: 2001.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Hesková, M. a kol.: Unikátní technické atraktivity jižních Čech. Praha: Profess Consulting, s.r.o., 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.\\
Kiráľová, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.
Seznam doporučené literatury
Brtník, M.: Zpěvník horáckých písní po lidech sebraných. Jihlava: Horácké folklorní sdružení, 2004.\\
Foret, M., Foretová, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: 2001.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Hesková, M. a kol.: Unikátní technické atraktivity jižních Čech. Praha: Profess Consulting, s.r.o., 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.\\
Kiráľová, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.