Cílem diplomové práce bylo provést analýzu současného stavu muzea v přírodě Veselý Kopec a navrhnout možnosti jeho využití v cestovním ruchu. Pomocí situační analýzy a vlastního terénního šetření ve formě dotazování a řízených rozhovorů byl identifikován nevyužitý potenciál muzea z hlediska tvorby produktů cestovního ruchu. Na základě zjištěných skutečností byla doporučena opatření ke zlepšení současné situace v podobě alternativ vstupného, vlastní webové stránky a produktů cestovního ruchu. Návrhy produktů cestovního ruchu se orientují na konkrétní segmenty návštěvníků.
Anotace v angličtině
The objective of the thesis was to analyze the current situation of the outdoor museum Veselý Kopec, and based upon the gathered primary and secondary data, to evaluate, consider and recommend new options and steps leading to improvement of the current situation. The final aim was to consider and propose new products, efficiently utilizing the potential of the museum in tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, muzeum v přírodě Veselý Kopec, produkt cestovního ruchu, event marketing, kulturní cestovní ruch, situační analýza
Klíčová slova v angličtině
tourism, outdoor museum, tourism product, event marketing, cultural tourism
Rozsah průvodní práce
74 s., 15 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo provést analýzu současného stavu muzea v přírodě Veselý Kopec a navrhnout možnosti jeho využití v cestovním ruchu. Pomocí situační analýzy a vlastního terénního šetření ve formě dotazování a řízených rozhovorů byl identifikován nevyužitý potenciál muzea z hlediska tvorby produktů cestovního ruchu. Na základě zjištěných skutečností byla doporučena opatření ke zlepšení současné situace v podobě alternativ vstupného, vlastní webové stránky a produktů cestovního ruchu. Návrhy produktů cestovního ruchu se orientují na konkrétní segmenty návštěvníků.
Anotace v angličtině
The objective of the thesis was to analyze the current situation of the outdoor museum Veselý Kopec, and based upon the gathered primary and secondary data, to evaluate, consider and recommend new options and steps leading to improvement of the current situation. The final aim was to consider and propose new products, efficiently utilizing the potential of the museum in tourism.
Klíčová slova
cestovní ruch, muzeum v přírodě Veselý Kopec, produkt cestovního ruchu, event marketing, kulturní cestovní ruch, situační analýza
Klíčová slova v angličtině
tourism, outdoor museum, tourism product, event marketing, cultural tourism
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Provést analýzu současného stavu zvolené kulturně-historické atraktivity. Na základě získaných informací navrhnout možnosti využití v cestovním ruchu. Navrhnout případovou studii pro zvolenou komoditu.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Provedení situační analýzy destinace
Příprava a realizace terénního šetření
Návrhy na zlepšení stávajícího stavu
Návrh případové studie
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Cíl práce a metodika. 3. Literární přehled. 4. Vymezení zkoumaného území. 5. Situační analýza. 6. Terénní šetření. 7. Vyhodnocení terénního šetření. 8. Opatření ke zlepšení situace. 9. Návrh případové studie. 10. Závěr. 11. Literatura. 12. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Provést analýzu současného stavu zvolené kulturně-historické atraktivity. Na základě získaných informací navrhnout možnosti využití v cestovním ruchu. Navrhnout případovou studii pro zvolenou komoditu.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Provedení situační analýzy destinace
Příprava a realizace terénního šetření
Návrhy na zlepšení stávajícího stavu
Návrh případové studie
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Cíl práce a metodika. 3. Literární přehled. 4. Vymezení zkoumaného území. 5. Situační analýza. 6. Terénní šetření. 7. Vyhodnocení terénního šetření. 8. Opatření ke zlepšení situace. 9. Návrh případové studie. 10. Závěr. 11. Literatura. 12. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Foret, M., Foretová, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2001.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.\\
Kiráľová, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.\\
Lednický, V.: Technické kulturní památky. Ostrava: VŠB, Technická univerzita, 2003.
Seznam doporučené literatury
Foret, M., Foretová, V.: Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Praha: Grada Publishing, 2001.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.\\
Kiráľová, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003.\\
Lednický, V.: Technické kulturní památky. Ostrava: VŠB, Technická univerzita, 2003.
Přílohy volně vložené
3 tištěné reklamní materiály Souboru lidových staveb Vysočina