Práce byla zaměřená na mikroregion Lipensko, ve kterém byla provedena analýza služeb týkajících se cestovního ruchu. Do služeb bylo zahrnuto ubytování, stravování, služby infrastrukturní, dále pro cyklisty, lyžaře, motoristy, doplňkové služby. Dále byla posuzována úroveň personálu, čistota a pořádek a také cena. Na základě zjištěných dat byly vypracovány tabulky a následně grafy, které byly dále okomentovány. Stav služeb byl dále posuzován z hlediska zákazníka, vlivu na životní prostředí a zaměstnanost. Byl vysloven návrh opatření pro jednotlivé oblasti Lipenska ke zvýšení atraktivity regionu. Prioritní oblasti: 1. Kvality života místních obyvatel, 2. Infrastruktury a životního prostředí, 3. Rozvoje cestovního ruchu, 4. Podpory podnikání. V konečné fázi byla nabídnuta inovace produktového balíčku služeb pro Lipensko spolu se zhodnocením Lipenského mikroregionu s příhraniční oblastí Rakouska a Německa.
Anotace v angličtině
The main poit of the work was the Lipno region and analysis of tourism services (accommodation, food, infrastructure, services for bikers, skiers, motorists, supplement services). And than was judged level of staff, cleanness, order and price too. After marketing research was realized data complied to tables, graphs. These informations was judged to client, environment, employment. Was proposed move too help this region in attractive. The main areas were: 1. A better quality for local inhabitants, 2. Infrastructure and environment, 3. Development of tourism, 4. Support for enterprisers. Than was offered innovation product package and comparison among Lipno region, Austria, Germany.
Klíčová slova
Lipenské jezero, vodní sporty, Lipensko, mikroregion, Svazek lipenských obcí, Chráněná krajinná oblast Šumava, Národní Park Šumava, Kramolín, letní a zimní sezóna, písčité i travnaté pláže, yachting, cyklostezky, turistické trasy, infocentra, rybolov, houbaření, rekreace, aktivní využití volného času, festivaly, letní kina, odpočinek, relaxace, čisté životní prostředí, potápění, ochrana vod, louky, pastviny, jehličnaté lesy, hráz, převoz, půjčovny loděk, šlapadel, kulturně - historické památky, technické památky, rozhledny, bruslení, běžky, sjezdové lyžování, panoramata, ráj fotografů, kempaření, chatky, sjezd Vltavy, projížďky na koních, myslivost.
Klíčová slova v angličtině
Lipno lake, water sports, Lipno region, packet of Lipno villages, protected landscape area Šumava, national park Šumava, Kramolín, summer and winter season, beaches, yachting, tourist and biker´s tracks, informations, fishing, mushrooms picking, recreation, activities in a free time, festivals, summer cinema, relax, clean environment, diving, water conservation, meadows, grassland, evergreens, dam, transport, hire ships, treadle, cultural - historical buildings, technical buildings, lookouts, cross country skiing, ice-skate, skiing, panorama, paradise for photographers, camping, cottages, take a Vltava, ride a horse, hunting.
Rozsah průvodní práce
64 s., 25 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce byla zaměřená na mikroregion Lipensko, ve kterém byla provedena analýza služeb týkajících se cestovního ruchu. Do služeb bylo zahrnuto ubytování, stravování, služby infrastrukturní, dále pro cyklisty, lyžaře, motoristy, doplňkové služby. Dále byla posuzována úroveň personálu, čistota a pořádek a také cena. Na základě zjištěných dat byly vypracovány tabulky a následně grafy, které byly dále okomentovány. Stav služeb byl dále posuzován z hlediska zákazníka, vlivu na životní prostředí a zaměstnanost. Byl vysloven návrh opatření pro jednotlivé oblasti Lipenska ke zvýšení atraktivity regionu. Prioritní oblasti: 1. Kvality života místních obyvatel, 2. Infrastruktury a životního prostředí, 3. Rozvoje cestovního ruchu, 4. Podpory podnikání. V konečné fázi byla nabídnuta inovace produktového balíčku služeb pro Lipensko spolu se zhodnocením Lipenského mikroregionu s příhraniční oblastí Rakouska a Německa.
Anotace v angličtině
The main poit of the work was the Lipno region and analysis of tourism services (accommodation, food, infrastructure, services for bikers, skiers, motorists, supplement services). And than was judged level of staff, cleanness, order and price too. After marketing research was realized data complied to tables, graphs. These informations was judged to client, environment, employment. Was proposed move too help this region in attractive. The main areas were: 1. A better quality for local inhabitants, 2. Infrastructure and environment, 3. Development of tourism, 4. Support for enterprisers. Than was offered innovation product package and comparison among Lipno region, Austria, Germany.
Klíčová slova
Lipenské jezero, vodní sporty, Lipensko, mikroregion, Svazek lipenských obcí, Chráněná krajinná oblast Šumava, Národní Park Šumava, Kramolín, letní a zimní sezóna, písčité i travnaté pláže, yachting, cyklostezky, turistické trasy, infocentra, rybolov, houbaření, rekreace, aktivní využití volného času, festivaly, letní kina, odpočinek, relaxace, čisté životní prostředí, potápění, ochrana vod, louky, pastviny, jehličnaté lesy, hráz, převoz, půjčovny loděk, šlapadel, kulturně - historické památky, technické památky, rozhledny, bruslení, běžky, sjezdové lyžování, panoramata, ráj fotografů, kempaření, chatky, sjezd Vltavy, projížďky na koních, myslivost.
Klíčová slova v angličtině
Lipno lake, water sports, Lipno region, packet of Lipno villages, protected landscape area Šumava, national park Šumava, Kramolín, summer and winter season, beaches, yachting, tourist and biker´s tracks, informations, fishing, mushrooms picking, recreation, activities in a free time, festivals, summer cinema, relax, clean environment, diving, water conservation, meadows, grassland, evergreens, dam, transport, hire ships, treadle, cultural - historical buildings, technical buildings, lookouts, cross country skiing, ice-skate, skiing, panorama, paradise for photographers, camping, cottages, take a Vltava, ride a horse, hunting.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Provedení analýzy služeb cestovního ruchu na Lipensku ve vztahu k zákazníkovi, vlivu na životní prostředí a zaměstnanost. Navrhnout opatření pro jednotlivé oblasti Lipenska ke zvýšení atraktivity regionu.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Provedení situační analýzy
Příprava a provedení marketingového výzkumu
Návrh opatření ke zvýšení atraktivity regionu
Návrh inovace produktového balíčku služeb
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza služeb. 5. Marketingový výzkum. 6. Návrh produktového portfolia. 7. Závěr. 8. Literatura o cestovním ruchu. 9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Provedení analýzy služeb cestovního ruchu na Lipensku ve vztahu k zákazníkovi, vlivu na životní prostředí a zaměstnanost. Navrhnout opatření pro jednotlivé oblasti Lipenska ke zvýšení atraktivity regionu.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Provedení situační analýzy
Příprava a provedení marketingového výzkumu
Návrh opatření ke zvýšení atraktivity regionu
Návrh inovace produktového balíčku služeb
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíle a metodika. 4. Analýza služeb. 5. Marketingový výzkum. 6. Návrh produktového portfolia. 7. Závěr. 8. Literatura o cestovním ruchu. 9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Analýza profilu návštěvníka a segmentace trhu cestovního ruchu Lipenska. Závěrečná zpráva a výzkum. TNS factum, září, 2003.\\
Červenková, P., Janda, J.: O lyžování na Smrčině. Phare, 1998.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Minář, P. a kol.: Technika, management a marketing v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 1996.\\
Orieška, J.: Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1999.
Seznam doporučené literatury
Analýza profilu návštěvníka a segmentace trhu cestovního ruchu Lipenska. Závěrečná zpráva a výzkum. TNS factum, září, 2003.\\
Červenková, P., Janda, J.: O lyžování na Smrčině. Phare, 1998.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Minář, P. a kol.: Technika, management a marketing v cestovním ruchu. Hradec Králové: Gaudeamus, 1996.\\
Orieška, J.: Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1999.