Cílem práce bylo zanalyzovat současný stav cykloturistiky na Klatovsku, jaké se zde nacházejí cyklotrasy, v jakém jsou stavu apod. Od návštěvníků zjistit potřebné informace, které by pomohly ke zkvalitnění infrastruktury pro cestovní ruch. Na základě těchto dat byla navržena opatření. Východiskem pro práci bylo nejprve definování cestovního ruchu, cykloturistiky, základních pojmů, poté vymezení zkoumaného regionu, analýza složek primární a sekundární nabídky. Bylo provedeno dotazníkové šetření a navrženy další možnosti, jak rozvíjet cestovní ruch v regionu. Byla navržena větší propagace kraje a s tím spojené informační boxy, aktualizace značení a budování cyklotras, rozvíjet doprovodné služby, které souvisí s cykloturistikou, a zapojení se do projektu Cyklisté vítáni. Budou-li se realizovat některé návrhy, povede to v budoucnu k rozšíření nabídky, přilákání více turistů do regionu a zkvalitnění služeb souvisejících s cykloturistikou.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to evaluate the present condition of cycling tourism and its importance to the regional development of tourism in the region of Klatovy. The starting point was to define tourism and cycling, to explain basic terms, then to specify the region. The following analysis defined the primary and secondary offers of the region. On the basis of my questionnaire research there were suggested new options of developing cycling and tourism in the region of Klatovy. These ones reccomend to focuse on the region promotion especially on the internet and in the information centres. Additional services as lay-by places, litter bins or larking stands are missing and that was found as one of the main imperfections of this region. This situation expected to be improved. There was proposed the improvement of the services for cyclists - bike rents, bicycle repair shops, cycle stores. National certificate system ''Cyclists Welcome“ helps to improve services of accommodation and food facilities and to increase visiting sights. If some options are realised, it will lead to the enlargement of the offer, attracting more tourists and improvment the offered services.
Klíčová slova
Klatovy, cestovní ruch, cykloturistika, kolo, služby
Cílem práce bylo zanalyzovat současný stav cykloturistiky na Klatovsku, jaké se zde nacházejí cyklotrasy, v jakém jsou stavu apod. Od návštěvníků zjistit potřebné informace, které by pomohly ke zkvalitnění infrastruktury pro cestovní ruch. Na základě těchto dat byla navržena opatření. Východiskem pro práci bylo nejprve definování cestovního ruchu, cykloturistiky, základních pojmů, poté vymezení zkoumaného regionu, analýza složek primární a sekundární nabídky. Bylo provedeno dotazníkové šetření a navrženy další možnosti, jak rozvíjet cestovní ruch v regionu. Byla navržena větší propagace kraje a s tím spojené informační boxy, aktualizace značení a budování cyklotras, rozvíjet doprovodné služby, které souvisí s cykloturistikou, a zapojení se do projektu Cyklisté vítáni. Budou-li se realizovat některé návrhy, povede to v budoucnu k rozšíření nabídky, přilákání více turistů do regionu a zkvalitnění služeb souvisejících s cykloturistikou.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to evaluate the present condition of cycling tourism and its importance to the regional development of tourism in the region of Klatovy. The starting point was to define tourism and cycling, to explain basic terms, then to specify the region. The following analysis defined the primary and secondary offers of the region. On the basis of my questionnaire research there were suggested new options of developing cycling and tourism in the region of Klatovy. These ones reccomend to focuse on the region promotion especially on the internet and in the information centres. Additional services as lay-by places, litter bins or larking stands are missing and that was found as one of the main imperfections of this region. This situation expected to be improved. There was proposed the improvement of the services for cyclists - bike rents, bicycle repair shops, cycle stores. National certificate system ''Cyclists Welcome“ helps to improve services of accommodation and food facilities and to increase visiting sights. If some options are realised, it will lead to the enlargement of the offer, attracting more tourists and improvment the offered services.
Klíčová slova
Klatovy, cestovní ruch, cykloturistika, kolo, služby
Cíl práce:
\\Hlavní cíl : Na základě zjištěných dat navrhnout opatření pro další rozvoj cykloturistiky a regionálního cestovního ruchu.\\
\\Vedlejší cíle : Analyzovat současný stav cykloturistiky v regionu Klatovy. Provést místní šetření a zjistit problémy týkající se cyklotras a doprovodných služeb.\\
Metodický postup:
\\Studium literatury a pramenů.\\
\\Situační analýza cykloturistiky v regionu.\\
\\Návrh a provedení dotazníkového šetření.\\
\\Vyhodnocení šetření a návrh opatření pro další rozvoj cestovního ruchu v regionu.\\
Rámcová osnova:
\\1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíl práce a metodika. 4. Situační analýza. 5. Marketingový výzkum. 6. Návrh marketingového opatření. 7. Závěr. 8. Literatura. 9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
\\Hlavní cíl : Na základě zjištěných dat navrhnout opatření pro další rozvoj cykloturistiky a regionálního cestovního ruchu.\\
\\Vedlejší cíle : Analyzovat současný stav cykloturistiky v regionu Klatovy. Provést místní šetření a zjistit problémy týkající se cyklotras a doprovodných služeb.\\
Metodický postup:
\\Studium literatury a pramenů.\\
\\Situační analýza cykloturistiky v regionu.\\
\\Návrh a provedení dotazníkového šetření.\\
\\Vyhodnocení šetření a návrh opatření pro další rozvoj cestovního ruchu v regionu.\\
Rámcová osnova:
\\1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Cíl práce a metodika. 4. Situační analýza. 5. Marketingový výzkum. 6. Návrh marketingového opatření. 7. Závěr. 8. Literatura. 9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
\\Cihlář, J. a kol. Cyklistika pro každého. Praha: Olympia, 1991.180 s. ISBN 80-7033-081-3.
\\Hesková, M. a kol. Cestovní ruch pro VOŠ a VŠ. Praha: Fortuna, 2006. 224 s. ISBN 80-7168-948-3.
\\Kotler, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
\\Soulek, I., Martínek, K. Cyklistika. Praha: Grada Publishing, 2000. 111 s. ISBN 80-7169-951-9.
\\Orieška, J. Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. 244 s. ISBN 80-85970-27-9.
\\Zelenka, J., Pásková, M. Výkladový slovník cestovního ruchu. Praha: MMR ČR, 2002. 448 s.
Seznam doporučené literatury
\\Cihlář, J. a kol. Cyklistika pro každého. Praha: Olympia, 1991.180 s. ISBN 80-7033-081-3.
\\Hesková, M. a kol. Cestovní ruch pro VOŠ a VŠ. Praha: Fortuna, 2006. 224 s. ISBN 80-7168-948-3.
\\Kotler, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. 258 s. ISBN 80-7261-010-4.
\\Soulek, I., Martínek, K. Cyklistika. Praha: Grada Publishing, 2000. 111 s. ISBN 80-7169-951-9.
\\Orieška, J. Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1999. 244 s. ISBN 80-85970-27-9.
\\Zelenka, J., Pásková, M. Výkladový slovník cestovního ruchu. Praha: MMR ČR, 2002. 448 s.