Cílem práce bylo vymezit zkoumanou destinaci cestovního ruchu Prachaticko, provést analýzu služeb cestovního ruchu, provést a vyhodnotit terénní šetření, navrhnout marketingovou koncepci a sestavit marketingový mix.
Formou dotazníků a osobního průzkumu byl zjištěn profil návštěvníka této destinace. Z tohoto vyhodnocení byl navržen produkt ''Historická krajina Prachaticka“ se zaměřením na poznávání přírodních, kulturních, historických památek a na cykloturistiku.
Balíček služeb pro tento produkt obsahuje ubytovací služby, stravování a ceny vstupného na kulturní akce a historické památky.
Anotace v angličtině
The work is aimed at the definition of the investigated tourist destination Prachaticko, the completion of the analysis of the tourist services, the completion and the evaluation of the field investigation, the proposal of the marketing conception and the definition of the marketing mix.
The visitor profile for this destination was defined by the questionnaires and the personal survey. On the basis of this evaluation I proposed the product “Historical region of Prachaticko“ which is focused on discovery of natural, cultural and historical sights and bicycling.
The service package for this product includes accommodation services, boarding and entrance fees to cultural events and historical sights.
Klíčová slova
cestovní ruch, služby v cestovním ruchu, destinace cestovního ruchu, profil návštěvníka, marketingový mix, balíček služeb
Cílem práce bylo vymezit zkoumanou destinaci cestovního ruchu Prachaticko, provést analýzu služeb cestovního ruchu, provést a vyhodnotit terénní šetření, navrhnout marketingovou koncepci a sestavit marketingový mix.
Formou dotazníků a osobního průzkumu byl zjištěn profil návštěvníka této destinace. Z tohoto vyhodnocení byl navržen produkt ''Historická krajina Prachaticka“ se zaměřením na poznávání přírodních, kulturních, historických památek a na cykloturistiku.
Balíček služeb pro tento produkt obsahuje ubytovací služby, stravování a ceny vstupného na kulturní akce a historické památky.
Anotace v angličtině
The work is aimed at the definition of the investigated tourist destination Prachaticko, the completion of the analysis of the tourist services, the completion and the evaluation of the field investigation, the proposal of the marketing conception and the definition of the marketing mix.
The visitor profile for this destination was defined by the questionnaires and the personal survey. On the basis of this evaluation I proposed the product “Historical region of Prachaticko“ which is focused on discovery of natural, cultural and historical sights and bicycling.
The service package for this product includes accommodation services, boarding and entrance fees to cultural events and historical sights.
Klíčová slova
cestovní ruch, služby v cestovním ruchu, destinace cestovního ruchu, profil návštěvníka, marketingový mix, balíček služeb
Cíl práce:\\
Vymezit zkoumanou destinaci cestovního ruchu. Provedení analýzy služeb cestovního ruchu v regionu Prachaticko, provedení a vyhodnocení terénních šetření. Zjištění profilu návštěvníka na Prachaticku. Návrh marketingové koncepce destinace Prachaticko a sestavení marketingového mixu.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Provedení analýzy služeb cestovního ruchu v regionu Prachaticko
Příprava, provedení a vyhodnocení terénního šetření
Návrh marketingové koncepce destinace Prachaticko
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Použitá metodika. 4. Vymezení destinace. 5. Analýza služeb. 6. Tvorba marketingového mixu a návrh koncepce. 7. Závěr. 8. Použitá literatura. 9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Vymezit zkoumanou destinaci cestovního ruchu. Provedení analýzy služeb cestovního ruchu v regionu Prachaticko, provedení a vyhodnocení terénních šetření. Zjištění profilu návštěvníka na Prachaticku. Návrh marketingové koncepce destinace Prachaticko a sestavení marketingového mixu.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Provedení analýzy služeb cestovního ruchu v regionu Prachaticko
Příprava, provedení a vyhodnocení terénního šetření
Návrh marketingové koncepce destinace Prachaticko
\\
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Použitá metodika. 4. Vymezení destinace. 5. Analýza služeb. 6. Tvorba marketingového mixu a návrh koncepce. 7. Závěr. 8. Použitá literatura. 9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Fencl, P. a kol.: Prachatice. Prachatice: Okresní úřad Prachatice, 2005.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horáková, H.: Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2002.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.\\
Morrison, A. P.: Marketing pohostinství a cestovní ruch. Praha: Victoria Publishing, 1998.\\
Orieška, J.: Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1999.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.\\
Šimková, H.: Prachaticko. Prachatice: Okresní úřad Prachatice, 1998.\\
Zelenka, J., Pásková, M.: Výkladový slovník. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002.
Seznam doporučené literatury
Fencl, P. a kol.: Prachatice. Prachatice: Okresní úřad Prachatice, 2005.\\
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horáková, H.: Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, a.s., 2002.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.\\
Morrison, A. P.: Marketing pohostinství a cestovní ruch. Praha: Victoria Publishing, 1998.\\
Orieška, J.: Technika služeb cestovního ruchu. Praha: Idea Servis, 1999.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.\\
Šimková, H.: Prachaticko. Prachatice: Okresní úřad Prachatice, 1998.\\
Zelenka, J., Pásková, M.: Výkladový slovník. Praha: Ministerstvo pro místní rozvoj, 2002.