Cílem bakalářské práce bylo analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu v zázemí Hluboké nad Vltavou, analyzovat potřeby a požadavky návštěvníků v destinaci a vyhodnotit přínosy a dopady cestovního ruchu v řešeném území. Z hlediska cestovního ruchu je Hluboká nad Vltavou velice atraktivní. Největším potenciálem nabídky cestovního ruchu jsou zejména kulturně-historické atraktivity. Hlavní dominantou města je bezpochyby zámek Hluboká. Důležitou funkci zde plní také přírodní atraktivity. Rovinatá krajina v sobě skrývá nepřeberné množství cyklistických a turistických tras. Z toho vyplývá, že město Hluboká nad Vltavou, vedle historického, kulturního a přírodního potenciálu, disponuje také řadou sportovních nabídek, jež mohou návštěvníci města využít. K sportovním aktivitám v destinaci patří například cykloturistika, pěší turistika, koupání, golf, jezdectví, tenis, volejbal a další.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to study the components of primary and secondary possibilities for travel in the Hluboka nad Vltavou area, to analyze the needs and requirements of visitors to this destination and to evaluate the contributions and impacts of the travel industry in the area under study. Hluboka nad Vltavou is very attractive as a travel destination and has great potential for further development because of its cultural and historical attractions. Hluboka castle dominates the town. The natural attractions of the area are also very important. In this flat country there are many hidden cycling and tourists routes. Hluboka nad Vltavou town offers a wide range of sports activities for the use of visitors; walking, swimming, golf, horse riding, tenis, volleyball and others.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinace, podpora cestovního ruchu, primární nabídka cestovního ruchu, sekundární nabídka cestovního ruchu, potřeby a požadavky návštěvníků, přínosy a dopady cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
tourism, destination, support of tourism development, primary offer of tourism, secondary offer of tourism, the needs and requirements of visitors, the contributions and impacts of the travel industry
Rozsah průvodní práce
53 s., 16 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce bylo analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu v zázemí Hluboké nad Vltavou, analyzovat potřeby a požadavky návštěvníků v destinaci a vyhodnotit přínosy a dopady cestovního ruchu v řešeném území. Z hlediska cestovního ruchu je Hluboká nad Vltavou velice atraktivní. Největším potenciálem nabídky cestovního ruchu jsou zejména kulturně-historické atraktivity. Hlavní dominantou města je bezpochyby zámek Hluboká. Důležitou funkci zde plní také přírodní atraktivity. Rovinatá krajina v sobě skrývá nepřeberné množství cyklistických a turistických tras. Z toho vyplývá, že město Hluboká nad Vltavou, vedle historického, kulturního a přírodního potenciálu, disponuje také řadou sportovních nabídek, jež mohou návštěvníci města využít. K sportovním aktivitám v destinaci patří například cykloturistika, pěší turistika, koupání, golf, jezdectví, tenis, volejbal a další.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to study the components of primary and secondary possibilities for travel in the Hluboka nad Vltavou area, to analyze the needs and requirements of visitors to this destination and to evaluate the contributions and impacts of the travel industry in the area under study. Hluboka nad Vltavou is very attractive as a travel destination and has great potential for further development because of its cultural and historical attractions. Hluboka castle dominates the town. The natural attractions of the area are also very important. In this flat country there are many hidden cycling and tourists routes. Hluboka nad Vltavou town offers a wide range of sports activities for the use of visitors; walking, swimming, golf, horse riding, tenis, volleyball and others.
Klíčová slova
cestovní ruch, destinace, podpora cestovního ruchu, primární nabídka cestovního ruchu, sekundární nabídka cestovního ruchu, potřeby a požadavky návštěvníků, přínosy a dopady cestovního ruchu
Klíčová slova v angličtině
tourism, destination, support of tourism development, primary offer of tourism, secondary offer of tourism, the needs and requirements of visitors, the contributions and impacts of the travel industry
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu v zázemí Hluboké nad Vltavou. Analyzovat potřeby a požadavky návštěvníků. Vyhodnotit přínosy a dopady cestovního ruchu v řešeném území.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Dotazníkový průzkum zaměřený na motivaci návštěvníků
Navrhnout optimální nabídku cestovního ruchu pro vybrané segmenty turistů
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Použitá metodika. 4. Vlastní práce - analýza nabídky, vyhodnocení přínosů a dopadů cestovního ruchu. 5. Závěr. 6. Použitá literatura. 7. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:\\
Analyzovat složky primární a sekundární nabídky cestovního ruchu v zázemí Hluboké nad Vltavou. Analyzovat potřeby a požadavky návštěvníků. Vyhodnotit přínosy a dopady cestovního ruchu v řešeném území.\\
Metodický postup:\\
Studium odborné literatury
Dotazníkový průzkum zaměřený na motivaci návštěvníků
Navrhnout optimální nabídku cestovního ruchu pro vybrané segmenty turistů
Rámcová osnova:\\
1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Použitá metodika. 4. Vlastní práce - analýza nabídky, vyhodnocení přínosů a dopadů cestovního ruchu. 5. Závěr. 6. Použitá literatura. 7. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.\\
Kessner, L.: Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada Publishing,a.s., 2005.\\
Kiráľová, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, s.r.o., 2003.\\
Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, s.r.o., 2006.
Seznam doporučené literatury
Hesková, M. a kol.: Cestovní ruch. Praha: Fortuna, 2006.\\
Horner, S., Swarbrooke, J.: Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, a.s., 2003.\\
Kessner, L.: Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada Publishing,a.s., 2005.\\
Kiráľová, A.: Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, s.r.o., 2003.\\
Kozel, R.: Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006.\\
Palatková, M.: Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. Praha: Grada Publishing, s.r.o., 2006.