Předmětem diplomové práce je strategický marketing vybrané firmy. Cílem je zpracovat projektovou studii, neboli navrhnout marketingovou strategii. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmů strategie a strategický marketing. Dále se věnuje postupu strategického marketingového procesu, jež zahrnuje plánovací, realizační a kontrolní etapu. V etapě plánování, jejíž popis je nejobsáhlejší, představuje metody analýzy prostředí a její hodnocení jako základ pro rozhodování o strategiích. Obsahem praktické části je popis společnosti Mountfield a.s. a analýza vnitřního a vnějšího prostředí, jež je zakončena SWOT analýzou. Je popsána pozice firmy v GE a bostonské matici. Na těchto základech je založeno doporučení vhodné marketingové strategie.
Anotace v angličtině
The object of the diploma work is strategic marketing of a selected company. The objective consists in elaboration of the project study, by another name in suggesting the marketing strategy. The diploma work consists of the theoretical and practical part. The theoretical part includes the explanation of terms like strategy and strategic management. Then it follows the progression of strategic marketing process, which includes the planning, realization and control phase. In the phase of planing, it introduces methods of environmental analysis and its evaluation as a part of making strategic decision. The practical part includes the description of Mountfield Company Ltd. and environmental analysis, which conclusion is SWOT analysis. The position in the GE and BCG matrix is described below. On these fact there is the marketing strategy created.
Klíčová slova
strategie, marketing, SWOT, STEP, analýza
Klíčová slova v angličtině
strategy, marketing, SWOT, STEP, analysis
Rozsah průvodní práce
87 s., 10 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Předmětem diplomové práce je strategický marketing vybrané firmy. Cílem je zpracovat projektovou studii, neboli navrhnout marketingovou strategii. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část obsahuje vysvětlení pojmů strategie a strategický marketing. Dále se věnuje postupu strategického marketingového procesu, jež zahrnuje plánovací, realizační a kontrolní etapu. V etapě plánování, jejíž popis je nejobsáhlejší, představuje metody analýzy prostředí a její hodnocení jako základ pro rozhodování o strategiích. Obsahem praktické části je popis společnosti Mountfield a.s. a analýza vnitřního a vnějšího prostředí, jež je zakončena SWOT analýzou. Je popsána pozice firmy v GE a bostonské matici. Na těchto základech je založeno doporučení vhodné marketingové strategie.
Anotace v angličtině
The object of the diploma work is strategic marketing of a selected company. The objective consists in elaboration of the project study, by another name in suggesting the marketing strategy. The diploma work consists of the theoretical and practical part. The theoretical part includes the explanation of terms like strategy and strategic management. Then it follows the progression of strategic marketing process, which includes the planning, realization and control phase. In the phase of planing, it introduces methods of environmental analysis and its evaluation as a part of making strategic decision. The practical part includes the description of Mountfield Company Ltd. and environmental analysis, which conclusion is SWOT analysis. The position in the GE and BCG matrix is described below. On these fact there is the marketing strategy created.
Klíčová slova
strategie, marketing, SWOT, STEP, analýza
Klíčová slova v angličtině
strategy, marketing, SWOT, STEP, analysis
Zásady pro vypracování
Cíl řešení
\\Zpracování projektové studie: Marketingová strategie vybraného podnikatelského subjektu. Dílčí cíle zahrnují základní charakteristiku firmy, situační analýzu a návrh portfolia marketingových strategií.
\\Metodika zpracování
\\Zahrnuje popis způsobu zpracování tématu diplomové práce, tj. vybrané analytické a syntetické metody včetně jejich eventuální podrobné specifikace. Metodický aparát zahrnuje
obsahovou analýzu relevantních dokumentů a vybraný mix metod situační analýzy zvolený v relaci ke zkoumanému podnikatelskému subjektu.
\\Rámcová osnova
\\Úvod.
Cíl.
Literární přehled.
Metodika zpracování.
Výsledky: Projektová studie: Marketingová strategie vybraného podnikatelského subjektu. Závěr.
Literatura.
Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl řešení
\\Zpracování projektové studie: Marketingová strategie vybraného podnikatelského subjektu. Dílčí cíle zahrnují základní charakteristiku firmy, situační analýzu a návrh portfolia marketingových strategií.
\\Metodika zpracování
\\Zahrnuje popis způsobu zpracování tématu diplomové práce, tj. vybrané analytické a syntetické metody včetně jejich eventuální podrobné specifikace. Metodický aparát zahrnuje
obsahovou analýzu relevantních dokumentů a vybraný mix metod situační analýzy zvolený v relaci ke zkoumanému podnikatelskému subjektu.
\\Rámcová osnova
\\Úvod.
Cíl.
Literární přehled.
Metodika zpracování.
Výsledky: Projektová studie: Marketingová strategie vybraného podnikatelského subjektu. Závěr.
Literatura.
Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Cooper, J., Lane, P.: Marketingové plánování. Praha: Grada 1997. ISBN 80-7169-641-2.
\\Hooley, G. J., Saunders, J. A., Piercy, N. F.: Marketing strategy & competitive positioning. London: Prentice Hall 1998. ISBN 0-13-371253-2.
\\Horáková, H.: Strategický marketing. Praha: Grada 2000. ISBN 80-7169-996-9.
\\Kim, W. Chan, Mauborgne, R.: Strategie modrého oceánu - Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. Praha: Management Press 2005. ISBN 80 7261-128-3. 236s.
\\Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada 2005. ISBN 80-247-0921-X.
\\Kotler, P.: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press 1999. ISBN 80-7261-010-4.
\\Mikoláš, Z.: Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku - konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada Publishiong 2005. ISBN 80-247-1277-6. 198 s.
\\Neumaierová, I. a kol.: Řízení hodnoty podniku. Praha: Profess Consulting 2005. ISBN 80-7259-022-7.
\\Palán, J. F. a kol.: Řízení moderního podniku. Praha: Verlag Dashöfer 2001. ISBN 80-86229-11-4.
\\Rolínek, L. a kol.: Teorie a praxe managementu. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta 2003. ISBN 80-7040-613-5.
\\Sedláčková, H.: Strategická analýza. Praha: C. H. Beck 2000. ISBN 80-717-9422-8.
\\Veber, J. a kol.: Management-základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-029-5.
Seznam doporučené literatury
Cooper, J., Lane, P.: Marketingové plánování. Praha: Grada 1997. ISBN 80-7169-641-2.
\\Hooley, G. J., Saunders, J. A., Piercy, N. F.: Marketing strategy & competitive positioning. London: Prentice Hall 1998. ISBN 0-13-371253-2.
\\Horáková, H.: Strategický marketing. Praha: Grada 2000. ISBN 80-7169-996-9.
\\Kim, W. Chan, Mauborgne, R.: Strategie modrého oceánu - Umění vytvořit si svrchovaný tržní prostor a vyřadit tak konkurenty ze hry. Praha: Management Press 2005. ISBN 80 7261-128-3. 236s.
\\Kotler, P., Trias de Bes, F.: Inovativní marketing. Praha: Grada 2005. ISBN 80-247-0921-X.
\\Kotler, P.: Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press 1999. ISBN 80-7261-010-4.
\\Mikoláš, Z.: Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku - konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada Publishiong 2005. ISBN 80-247-1277-6. 198 s.
\\Neumaierová, I. a kol.: Řízení hodnoty podniku. Praha: Profess Consulting 2005. ISBN 80-7259-022-7.
\\Palán, J. F. a kol.: Řízení moderního podniku. Praha: Verlag Dashöfer 2001. ISBN 80-86229-11-4.
\\Rolínek, L. a kol.: Teorie a praxe managementu. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Zemědělská fakulta 2003. ISBN 80-7040-613-5.
\\Sedláčková, H.: Strategická analýza. Praha: C. H. Beck 2000. ISBN 80-717-9422-8.
\\Veber, J. a kol.: Management-základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2001. ISBN 80-7261-029-5.