Cílem této bakalářské práce bylo vypracování metodiky diagnózy podnikové kultury a jejího ověření ve vybraném podniku za účelem návrhu programu řízení změn podnikové kultury. Objektem zkoumání se stala firma LARM, a. s. . Zkoumaný soubor činilo 71 respondentů . Pro výzkum a poznání kultury daného podniku bylo použito dotazníkového šetření. Z výsledku vyplynulo, že kultura zkoumaného podniku není dostatečně silná. Nedostatečná komunikace v rámci celého podniku, nespokojenost s pracovním prostředím, nebo také absence motivace ze strany nadřízeného jsou toho důkazem. Pro posílení kultury lze doporučit efektivnější využití lidských zdrojů, zlepšení pracovního prostředí a komunikace v podniku.
Anotace v angličtině
The goal of this final thesis is to develop a methodology to diagnose the corporate culture and to verify it in a selected company in order to propose a management program to change the corporate culture. The object of this research is LARM a.s. company. 71 respondents were examined. To understand the corporate culture I have used the questionnaire research. The corporate culture of this company was found out not to be strong enough. The reasons are as the following ones: insufficient communication within the company, unsatisfactory work environment, and the lack of motivation from the management side. To enhance the culture I would recommend to use human resources more proactively and to increase the work environment and corporate communication.
Klíčová slova
Řízení lidských zdrojů, Podniková kultura, Dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Human recourses, Corporate culture, Questionnaire survey
Rozsah průvodní práce
69 s., 7 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce bylo vypracování metodiky diagnózy podnikové kultury a jejího ověření ve vybraném podniku za účelem návrhu programu řízení změn podnikové kultury. Objektem zkoumání se stala firma LARM, a. s. . Zkoumaný soubor činilo 71 respondentů . Pro výzkum a poznání kultury daného podniku bylo použito dotazníkového šetření. Z výsledku vyplynulo, že kultura zkoumaného podniku není dostatečně silná. Nedostatečná komunikace v rámci celého podniku, nespokojenost s pracovním prostředím, nebo také absence motivace ze strany nadřízeného jsou toho důkazem. Pro posílení kultury lze doporučit efektivnější využití lidských zdrojů, zlepšení pracovního prostředí a komunikace v podniku.
Anotace v angličtině
The goal of this final thesis is to develop a methodology to diagnose the corporate culture and to verify it in a selected company in order to propose a management program to change the corporate culture. The object of this research is LARM a.s. company. 71 respondents were examined. To understand the corporate culture I have used the questionnaire research. The corporate culture of this company was found out not to be strong enough. The reasons are as the following ones: insufficient communication within the company, unsatisfactory work environment, and the lack of motivation from the management side. To enhance the culture I would recommend to use human resources more proactively and to increase the work environment and corporate communication.
Klíčová slova
Řízení lidských zdrojů, Podniková kultura, Dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Human recourses, Corporate culture, Questionnaire survey
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
\\Cílem práce je vypracování metodiky diagnózy podnikové kultury a jejího ověření ve vybraném podniku za účelem návrhu programu řízení změn podnikové kultury.
\\Metodický postup:
\\1) vymezení pojmu podniková kultura.
\\2) vypracování metodiky hodnocení a posuzování podnikové kultury.
\\3) diagnostika stávající podnikové kultury ve vybraném podniku.
\\Rámcová osnova:
\\1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Metodika. 4. Charakteristika vybrané organizace: zaměření, historický vývoj, velikost, počet pracovníků. 5. Vlastní práce. 6. Závěr. 7. Použitá literatura. 8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
\\Cílem práce je vypracování metodiky diagnózy podnikové kultury a jejího ověření ve vybraném podniku za účelem návrhu programu řízení změn podnikové kultury.
\\Metodický postup:
\\1) vymezení pojmu podniková kultura.
\\2) vypracování metodiky hodnocení a posuzování podnikové kultury.
\\3) diagnostika stávající podnikové kultury ve vybraném podniku.
\\Rámcová osnova:
\\1. Úvod. 2. Literární přehled. 3. Metodika. 4. Charakteristika vybrané organizace: zaměření, historický vývoj, velikost, počet pracovníků. 5. Vlastní práce. 6. Závěr. 7. Použitá literatura. 8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Bedrnová E., Nový J.: Psychologie a sociologie řízení. Management Press, Praha 1998, 559 s.
\\Donelly, J., H. a kol.: Management. Grada Publishing, Praha, 1997, 821 s.
\\Košťuriak, J., Gregor, M.: Podnik v roce 2001: revoluce v podnikové kultuře. Grada Publishing, Praha 1993, 311 s.
\\Lukášová, R., Nový, I. a kolektiv : Organizační kultura.Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku , \\Grada Publishing, Praha 2004, 174 s.
\\Nový, I.: Podniková kultura a identita. VŠE, Praha 1993, 97 s.
\\Pfeifer L., Umlaufová, M.: Firemní kultura. Grada Publishing, Praha 1993, 144 s.
\\Časopis Moderní řízení
Seznam doporučené literatury
Bedrnová E., Nový J.: Psychologie a sociologie řízení. Management Press, Praha 1998, 559 s.
\\Donelly, J., H. a kol.: Management. Grada Publishing, Praha, 1997, 821 s.
\\Košťuriak, J., Gregor, M.: Podnik v roce 2001: revoluce v podnikové kultuře. Grada Publishing, Praha 1993, 311 s.
\\Lukášová, R., Nový, I. a kolektiv : Organizační kultura.Od sdílených hodnot a cílů k vyšší výkonnosti podniku , \\Grada Publishing, Praha 2004, 174 s.
\\Nový, I.: Podniková kultura a identita. VŠE, Praha 1993, 97 s.
\\Pfeifer L., Umlaufová, M.: Firemní kultura. Grada Publishing, Praha 1993, 144 s.
\\Časopis Moderní řízení