Cílem bakalářské práce bylo zmapovat znalost českých adolescentů o problematice gender a zjistit jak hodnotí současnou koncepci vzdělání z pohledu rovnosti obou pohlaví. Hlavní metodou výzkumu byla, pro účely této bakalářské práce, zvolena sekundární analýza dat - obsahová analýza dokumentů týkající se problematiky gender. Pro sběr primárních dat byla zvolena metoda dotazování - technika dotazníku. Na základě dotazníků, které byly rozdány adolescentům ve školách bylo cíle dosaženo a byla také potvrzena předem stanovená hypotéza.
Anotace v angličtině
This thesis aimed at mapping out the knowledge of Czech adolescent of gender questions and establishing how they evaluate the present educational concept in regard of gender equality. As this bachelor´s thesis´ main method of research, the secondary data analysis has been chosen is the content analysis of documents regarding the gender problems. For the primary data collection, the interrogation method-the questionnaire technique-has been chosen. By means of questionnaries which had been distributed to adolescent in various school types the target has been achieved and the foreward supposition has been confirmed as well.
Klíčová slova
gender, pohlaví, diskriminace, rovnost příležitostí, společnost
Klíčová slova v angličtině
gender, sex, discrimination, equality of opportunities, society
Rozsah průvodní práce
85 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce bylo zmapovat znalost českých adolescentů o problematice gender a zjistit jak hodnotí současnou koncepci vzdělání z pohledu rovnosti obou pohlaví. Hlavní metodou výzkumu byla, pro účely této bakalářské práce, zvolena sekundární analýza dat - obsahová analýza dokumentů týkající se problematiky gender. Pro sběr primárních dat byla zvolena metoda dotazování - technika dotazníku. Na základě dotazníků, které byly rozdány adolescentům ve školách bylo cíle dosaženo a byla také potvrzena předem stanovená hypotéza.
Anotace v angličtině
This thesis aimed at mapping out the knowledge of Czech adolescent of gender questions and establishing how they evaluate the present educational concept in regard of gender equality. As this bachelor´s thesis´ main method of research, the secondary data analysis has been chosen is the content analysis of documents regarding the gender problems. For the primary data collection, the interrogation method-the questionnaire technique-has been chosen. By means of questionnaries which had been distributed to adolescent in various school types the target has been achieved and the foreward supposition has been confirmed as well.
Klíčová slova
gender, pohlaví, diskriminace, rovnost příležitostí, společnost
Klíčová slova v angličtině
gender, sex, discrimination, equality of opportunities, society
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
-
Seznam doporučené literatury
-
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
-
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba bakalářské práce:
1) V čem podle Vašeho názoru spočívá základní rozdíl mezi feminismem a generovým konceptem?
2) Z jakého důvodu se 41% Vašich mužských respondentů chtělo podobat spíše matce?