Diplomová práce se zabývá historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci
Ruzyně do roku 1948. Práce je rozvržena do několika navazujících kapitol. Práce
obsahuje stručnou historii obce Ruzyně a její školství od roku 1922 do roku 1948. Shrnuje a analyzuje dostupné a regionální prameny. Práce sleduje organizaci výuky a stavy žáků, změny v pedagogickém sboru, vyučování náboženského vyznání, mimoškolní aktivity, oslavy, významné události a využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv politických změn ve školství a na historické události. Podkladem pro zpracování této práce jsou především kroniky obce a kroniky školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the historical development of elementary education is the village of Ruzyně until 1948. The work is divided into several chapters, which are connected one to the other. The work contains a brief history of the village of Ruzyně and history of school in the years 1922-1948. It summarizes and analyzes available and regional sources. The work follows the organization of teaching and the status of pupils, changes in the teaching staff, religious teaching, extracurrcular activities, celebrations, importat events and the use of the school building. The thesis also focuses on tne influence of political changes in education and on historical events. The basic for the preparation of this work are mainly the chronicles of the village and chronicles of the school.
Klíčová slova
dějiny obce, historie vzdělávání, obecná a měšťanská škola, výuka,
žáci, učitelé, činnosti školy, Ruzyně
Klíčová slova v angličtině
history of the village, history of education, general and village
school, curriculum, pupils, teachers, activities of school, Ruzyně
Rozsah průvodní práce
119 s. (35 314 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci
Ruzyně do roku 1948. Práce je rozvržena do několika navazujících kapitol. Práce
obsahuje stručnou historii obce Ruzyně a její školství od roku 1922 do roku 1948. Shrnuje a analyzuje dostupné a regionální prameny. Práce sleduje organizaci výuky a stavy žáků, změny v pedagogickém sboru, vyučování náboženského vyznání, mimoškolní aktivity, oslavy, významné události a využívání školní budovy. Práce se také zaměřuje na vliv politických změn ve školství a na historické události. Podkladem pro zpracování této práce jsou především kroniky obce a kroniky školy.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the historical development of elementary education is the village of Ruzyně until 1948. The work is divided into several chapters, which are connected one to the other. The work contains a brief history of the village of Ruzyně and history of school in the years 1922-1948. It summarizes and analyzes available and regional sources. The work follows the organization of teaching and the status of pupils, changes in the teaching staff, religious teaching, extracurrcular activities, celebrations, importat events and the use of the school building. The thesis also focuses on tne influence of political changes in education and on historical events. The basic for the preparation of this work are mainly the chronicles of the village and chronicles of the school.
Klíčová slova
dějiny obce, historie vzdělávání, obecná a měšťanská škola, výuka,
žáci, učitelé, činnosti školy, Ruzyně
Klíčová slova v angličtině
history of the village, history of education, general and village
school, curriculum, pupils, teachers, activities of school, Ruzyně
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Ruzyně do roku 1948. Práce bude rozvržena do několika navazujících kapitol. Práce bude obsahovat stručnou historii obce Ruzyně a její školství od roku 1922 do roku 1948. Bude shrnovat a analyzovat dostupné a regionální prameny. Práce bude sledovat organizaci výuky a stavy žáků, změny v pedagogickém sboru, vyučování náboženského vyznání, mimoškolní aktivity, oslavy, významné události a využívání školní budovy. Práce se bude zaměřovat také na vliv politických změn ve školství a na historické události. Podkladem pro zpracování této práce budou především kroniky obce a kroniky školy.
Zásady pro vypracování
Práce se bude zabývat historickým vývojem elementárního vzdělávání v obci Ruzyně do roku 1948. Práce bude rozvržena do několika navazujících kapitol. Práce bude obsahovat stručnou historii obce Ruzyně a její školství od roku 1922 do roku 1948. Bude shrnovat a analyzovat dostupné a regionální prameny. Práce bude sledovat organizaci výuky a stavy žáků, změny v pedagogickém sboru, vyučování náboženského vyznání, mimoškolní aktivity, oslavy, významné události a využívání školní budovy. Práce se bude zaměřovat také na vliv politických změn ve školství a na historické události. Podkladem pro zpracování této práce budou především kroniky obce a kroniky školy.
Seznam doporučené literatury
Seznam doporučené literatury:
AUGUSTA, P. Kniha o Praze 6. Praha: Milpo: 2004. ISBN 80-86098-35-4.
JŮVA, V. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido, 1997. ISBN 80- 85931-43-5.
KASPER, T. KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2429-4.
MORKES, F. Československé školy v letech 2. světové války. Praha: Pedagogické muzeum J. A. Komenského, 2005. ISBN 80-901461-8.
MORKES, F. Devětkrát o českém školství. Praha: Pedagogické muzeum J. A. Komenského, 2004. ISBN 80-901461-6-3.
MORKES, F. Učitelé a školy v proměnách času. Plzeň: Pedagogické centrum, 1999. ISBN 80-7020-051-0.
PRŮCHA, J. a (ed). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367- 546-2.
SOMR, M. a kol. Dějiny školství a pedagogiky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1987. ISBN 14-601-87.
WALTEROVÁ, E. a kol. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-083-2.
WALTEROVÁ, E. a kol. Česká pedagogika: proměny a výzvy: Praha: Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-169-9.
Seznam doporučené literatury
Seznam doporučené literatury:
AUGUSTA, P. Kniha o Praze 6. Praha: Milpo: 2004. ISBN 80-86098-35-4.
JŮVA, V. Stručné dějiny pedagogiky. Brno: Paido, 1997. ISBN 80- 85931-43-5.
KASPER, T. KASPEROVÁ, D. Dějiny pedagogiky. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2429-4.
MORKES, F. Československé školy v letech 2. světové války. Praha: Pedagogické muzeum J. A. Komenského, 2005. ISBN 80-901461-8.
MORKES, F. Devětkrát o českém školství. Praha: Pedagogické muzeum J. A. Komenského, 2004. ISBN 80-901461-6-3.
MORKES, F. Učitelé a školy v proměnách času. Plzeň: Pedagogické centrum, 1999. ISBN 80-7020-051-0.
PRŮCHA, J. a (ed). Pedagogická encyklopedie. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367- 546-2.
SOMR, M. a kol. Dějiny školství a pedagogiky. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1987. ISBN 14-601-87.
WALTEROVÁ, E. a kol. Úloha školy v rozvoji vzdělanosti, 1. díl. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-083-2.
WALTEROVÁ, E. a kol. Česká pedagogika: proměny a výzvy: Praha: Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-169-9.