Práce se zabývá primárními službami cestovního ruchu v Třeboňsku z pohledu zaměstnanců a zaměstnavatelů. Konkrétně se soustředí na zaměstnance a zaměstnavatele ubytovacích a stravovacích služeb. V práci jsou vysvětleny pojmy cestovního ruchu, služeb, které jsou dále detailně rozebrané na služby ubytovací, stravovací a dopravu. Též je zde detailně popsána turistická oblast Třeboňsko. Pohledy zaměstnanců a zaměstnavatelů byly zjišťovány kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu na základně dotazníků a řízených rozhovorů. Sesbíraná data byla statisticky vyhodnocena. Zároveň byla vyhodnocená data porovnána s odbornými články, statistikami poskytovanými ČSÚ a s daty získanými bývalou studentkou ekonomické fakulty Jihočeské univerzity, Klárou Liškovou, pro její bakalářskou práci z roku 2022 na téma "Spokojenost se službami jako faktor rozvoje cestovního ruchu vTřeboňsku zpohledu návštěvníků". Hlavní zjištěné informace poskytují užitečné typy poskytovatelům služeb pro rozvoj podniků vedoucí k následné větší spokojenosti zákazníků.
Anotace v angličtině
The thesis deals with primary tourism services in the Třeboňsko region from the perspective of employees and employers. Specifically, it focuses on employees and employers of accommodation and hostipality services. The thesis explains the concepts of tourism, services, which are further detailed into accommodation, hospitality and transport services. It also describes the tourist area of the Třeboňsko region in detail. The perspectives of employees and employers were gathered through qualitative research based on questionnaires and guided interviews. The collected data were descriptively and statistically analysed. At the same time, the evaluated data were compared with professional articles, statistics provided by the Czech Statistical Office and with data obtained by a former student of the Faculty of Economics of the University of South Bohemia, Klára Lišková, for her bachelor thesis from 2022 on "Satisfaction with services as a factor of tourism development in the Třeboňsko region from the perspective of visitors". The main information found provides useful tips for service providers to develop their businesses leading to subsequent greater customer satisfaction.
Klíčová slova
Třeboňsko, služby, zaměstnanci, zaměstnavatelé
Klíčová slova v angličtině
Třeboňsko, services, employees, employers
Rozsah průvodní práce
69 str.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá primárními službami cestovního ruchu v Třeboňsku z pohledu zaměstnanců a zaměstnavatelů. Konkrétně se soustředí na zaměstnance a zaměstnavatele ubytovacích a stravovacích služeb. V práci jsou vysvětleny pojmy cestovního ruchu, služeb, které jsou dále detailně rozebrané na služby ubytovací, stravovací a dopravu. Též je zde detailně popsána turistická oblast Třeboňsko. Pohledy zaměstnanců a zaměstnavatelů byly zjišťovány kombinací kvalitativního a kvantitativního výzkumu na základně dotazníků a řízených rozhovorů. Sesbíraná data byla statisticky vyhodnocena. Zároveň byla vyhodnocená data porovnána s odbornými články, statistikami poskytovanými ČSÚ a s daty získanými bývalou studentkou ekonomické fakulty Jihočeské univerzity, Klárou Liškovou, pro její bakalářskou práci z roku 2022 na téma "Spokojenost se službami jako faktor rozvoje cestovního ruchu vTřeboňsku zpohledu návštěvníků". Hlavní zjištěné informace poskytují užitečné typy poskytovatelům služeb pro rozvoj podniků vedoucí k následné větší spokojenosti zákazníků.
Anotace v angličtině
The thesis deals with primary tourism services in the Třeboňsko region from the perspective of employees and employers. Specifically, it focuses on employees and employers of accommodation and hostipality services. The thesis explains the concepts of tourism, services, which are further detailed into accommodation, hospitality and transport services. It also describes the tourist area of the Třeboňsko region in detail. The perspectives of employees and employers were gathered through qualitative research based on questionnaires and guided interviews. The collected data were descriptively and statistically analysed. At the same time, the evaluated data were compared with professional articles, statistics provided by the Czech Statistical Office and with data obtained by a former student of the Faculty of Economics of the University of South Bohemia, Klára Lišková, for her bachelor thesis from 2022 on "Satisfaction with services as a factor of tourism development in the Třeboňsko region from the perspective of visitors". The main information found provides useful tips for service providers to develop their businesses leading to subsequent greater customer satisfaction.
Klíčová slova
Třeboňsko, služby, zaměstnanci, zaměstnavatelé
Klíčová slova v angličtině
Třeboňsko, services, employees, employers
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Třeboňsko patří mezi oblasti intenzivně využívané cestovních ruchem. Z toho důvodu je zde věnována značná pozornost destinačnímu managementu. Cílem práce je zhodnotit úroveň primárních služeb cestovního ruchu se zaměřením na postoje a názory zaměstnavatelů a zaměstnanců v těchto službách. Při analýze dat budou využity nástroje prostorové analýzy dat a GIS. Zjištěné skutečnosti by měly posloužit pro návrhy případné návrhy změn.
Metodický postup:
1. Studium odborné literatury a odborných zdrojů - literární přehled - historie a historický vývoj oblasti a její specifika, stávající intenzita využití oblasti cestovním ruchem - primární služby.
2. Metodická část - popis procesu sběru dat.
3. Akvizice dostupných dat, jejich příprava pro zpracování v prostředí GIS - návrh konceptuálního modelu.
4. Vlastní analytická část - počítačový model, dílčí analýzy, hodnocení stávajícího stavu.
5. Závěry a obecná doporučení.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Třeboňsko patří mezi oblasti intenzivně využívané cestovních ruchem. Z toho důvodu je zde věnována značná pozornost destinačnímu managementu. Cílem práce je zhodnotit úroveň primárních služeb cestovního ruchu se zaměřením na postoje a názory zaměstnavatelů a zaměstnanců v těchto službách. Při analýze dat budou využity nástroje prostorové analýzy dat a GIS. Zjištěné skutečnosti by měly posloužit pro návrhy případné návrhy změn.
Metodický postup:
1. Studium odborné literatury a odborných zdrojů - literární přehled - historie a historický vývoj oblasti a její specifika, stávající intenzita využití oblasti cestovním ruchem - primární služby.
2. Metodická část - popis procesu sběru dat.
3. Akvizice dostupných dat, jejich příprava pro zpracování v prostředí GIS - návrh konceptuálního modelu.
4. Vlastní analytická část - počítačový model, dílčí analýzy, hodnocení stávajícího stavu.
5. Závěry a obecná doporučení.
Seznam doporučené literatury
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002, 188 s.
Dykyjová, D. Třeboňsko. Příroda a člověk v krajině pětilisté růže. Třeboň: Carpio, 2000, 111 s.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada, 2003, 488 s.
Kovář, D. To nejlepší z Třeboňska a Vitorazska. České Budějovice: Veduta, 2022, 80 s.
Rašovská, I., Ryglová, K. Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada, 2017, 192 s.
Ryglová, K., Burian, M., Vajčnerová, I. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s.
Seznam doporučené literatury
Disman, M. Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2002, 188 s.
Dykyjová, D. Třeboňsko. Příroda a člověk v krajině pětilisté růže. Třeboň: Carpio, 2000, 111 s.
Horner, S., Swarbrooke, J. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada, 2003, 488 s.
Kovář, D. To nejlepší z Třeboňska a Vitorazska. České Budějovice: Veduta, 2022, 80 s.
Rašovská, I., Ryglová, K. Management kvality služeb v cestovním ruchu. Praha: Grada, 2017, 192 s.
Ryglová, K., Burian, M., Vajčnerová, I. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada, 2011, 213 s.