Tato práce se zabývá vytvořením tréninkového programu podle zásad Coerver metody pro hráče fotbalu ve věku 9-11 let. Jejím úkolem je také ověření efektivnosti tohoto programu na rozvoj technických dovedností v porovnání s běžnými tréninkovými postupy pro tuto věkovou kategorii. Pro ověření účinnosti byl použit párový test technické dovednosti a test herní situace 1 na 1. Polovina probandů zařadila do tréninku Coerver metodu po dobu pěti týdnů. Druhá skupina trénovala běžným způsobem. Po tomto tréninkovém období, kdy byl uplatňován tréninkový plán Coerver, byly obě skupiny znovu testovány a výsledky poměřeny s úvodním měřením. Výsledky mluví pozitivně ve prospěch Coerver tréninku. V provedení finálního testu se hráči, kterým byl do tréninku implementován, zrychlili v průměru o 2,8 vteřiny a dopustili se průměrně o 3 chyby méně než v úvodním testování. Naopak skupina pokračující v běžném tréninku svůj průměrný čas zhoršila o 0,2 sekundy a průměrně se dopustila jen o 0,3 chyby méně než v testu úvodním. V situacích jeden na jednoho v pozici útočícího hráče Coerver skupina z 5 pokusů nejprve dosáhla průměrně na 2,4 úspěšných pokusů, po aplikaci tréninkového programu však průměrně zkompletovala 3,6 úspěšných z celkem 5 pokusů. Druhá skupina se v této statistice ve sledovaném období průměrně zlepšila pouze o 0,2 úspěšného pokusu z 5. Z původních 2,1 na 2,3 úspěšného driblinku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the development of a training program according to the principles of the Coerver method for football players aged 9-11 years. It also aims to verify the effectiveness of this program on the development of technical skills in comparison with conventional training methods for this age group. A paired technical skill test and a 1-on-1 game situation test were used to test the effectiveness. Half of the probands incorporated the Coerver Method into their training for five weeks. The other group trained in the conventional way. After this training period, when the Coerver training plan was applied, both groups were tested again, and the results were compared with the initial measurement. The results speak positively in favour of Coerver training. In the final test, the players who had it implemented in their training were on average 2.8 seconds faster and committed on average 3 fewer errors than in the initial testing. Conversely, the group continuing with regular training worsened their average time by 0.2 seconds and committed only 0.3 fewer errors on average than in the initial test. In one-on-one situations in the attacking position, the Coerver group initially averaged 2.4 successful attempts out of 5 attempts, but after applying the training program, they averaged 3.6 successful attempts out of 5 attempts. The second group improved in this statistic by an average of only 0.2 successful attempts out of 5 during the period under review, from an initial 2.1 to 2.3 successful dribbles.
Klíčová slova
Senzitivní období, mládež, driblink, kontrola míče, 1 na 1
Klíčová slova v angličtině
Sensational period, youth, dribbling, ball control, 1 on 1
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá vytvořením tréninkového programu podle zásad Coerver metody pro hráče fotbalu ve věku 9-11 let. Jejím úkolem je také ověření efektivnosti tohoto programu na rozvoj technických dovedností v porovnání s běžnými tréninkovými postupy pro tuto věkovou kategorii. Pro ověření účinnosti byl použit párový test technické dovednosti a test herní situace 1 na 1. Polovina probandů zařadila do tréninku Coerver metodu po dobu pěti týdnů. Druhá skupina trénovala běžným způsobem. Po tomto tréninkovém období, kdy byl uplatňován tréninkový plán Coerver, byly obě skupiny znovu testovány a výsledky poměřeny s úvodním měřením. Výsledky mluví pozitivně ve prospěch Coerver tréninku. V provedení finálního testu se hráči, kterým byl do tréninku implementován, zrychlili v průměru o 2,8 vteřiny a dopustili se průměrně o 3 chyby méně než v úvodním testování. Naopak skupina pokračující v běžném tréninku svůj průměrný čas zhoršila o 0,2 sekundy a průměrně se dopustila jen o 0,3 chyby méně než v testu úvodním. V situacích jeden na jednoho v pozici útočícího hráče Coerver skupina z 5 pokusů nejprve dosáhla průměrně na 2,4 úspěšných pokusů, po aplikaci tréninkového programu však průměrně zkompletovala 3,6 úspěšných z celkem 5 pokusů. Druhá skupina se v této statistice ve sledovaném období průměrně zlepšila pouze o 0,2 úspěšného pokusu z 5. Z původních 2,1 na 2,3 úspěšného driblinku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the development of a training program according to the principles of the Coerver method for football players aged 9-11 years. It also aims to verify the effectiveness of this program on the development of technical skills in comparison with conventional training methods for this age group. A paired technical skill test and a 1-on-1 game situation test were used to test the effectiveness. Half of the probands incorporated the Coerver Method into their training for five weeks. The other group trained in the conventional way. After this training period, when the Coerver training plan was applied, both groups were tested again, and the results were compared with the initial measurement. The results speak positively in favour of Coerver training. In the final test, the players who had it implemented in their training were on average 2.8 seconds faster and committed on average 3 fewer errors than in the initial testing. Conversely, the group continuing with regular training worsened their average time by 0.2 seconds and committed only 0.3 fewer errors on average than in the initial test. In one-on-one situations in the attacking position, the Coerver group initially averaged 2.4 successful attempts out of 5 attempts, but after applying the training program, they averaged 3.6 successful attempts out of 5 attempts. The second group improved in this statistic by an average of only 0.2 successful attempts out of 5 during the period under review, from an initial 2.1 to 2.3 successful dribbles.
Klíčová slova
Senzitivní období, mládež, driblink, kontrola míče, 1 na 1
Klíčová slova v angličtině
Sensational period, youth, dribbling, ball control, 1 on 1
Zásady pro vypracování
- Cílem práce je vytvořit a ověřit možnosti coerver tréninku při rozvoji technických dovedností u hráčů starších přípravek.
- Metody práce: obsahová analýza, syntéza.
- Výběrový soubor: cca 20 dětí - hráčů fotbalu z klubu FC ZVVZ Milevsko.
- Jedná se o práci didaktické povahy, vzor na: https://www.pf.jcu.cz/cz/fakulta/katedry/katedra-telesne-vychovy-a-sportu/pro-studenty/kvalifikacni-prace
Zásady pro vypracování
- Cílem práce je vytvořit a ověřit možnosti coerver tréninku při rozvoji technických dovedností u hráčů starších přípravek.
- Metody práce: obsahová analýza, syntéza.
- Výběrový soubor: cca 20 dětí - hráčů fotbalu z klubu FC ZVVZ Milevsko.
- Jedná se o práci didaktické povahy, vzor na: https://www.pf.jcu.cz/cz/fakulta/katedry/katedra-telesne-vychovy-a-sportu/pro-studenty/kvalifikacni-prace
Seznam doporučené literatury
Bauer, G. (2006). Hrajeme fotbal. Kopp
Kollath, E. (2006). Fotbal technika a taktika hry. Grada Publishing.
Kreuziger, P. (2015). Fotbalové dovednosti klíčové tipy a metody pro zlepšení vaší hry.
Slovart.
Navara, M., Buzek, M., & Ondřej, O. (1986). Kopaná. Státní pedagogické nakladatelství.
Perič, T., Levitová, A., & Petr, M. (2012). Sportovní příprava dětí. Grada Publishing.
Plachý, A. (2016). Pravidla fotbalu malých norem a pedagogicko-organizační manuál.
Mladá fronta.
Truchlík, I., & Zeman, M. (2013). Encyklopedie fotbalu. Ottovo nakladatelství.
Večeřa, K., & Nováček, V. (1993). Sportovní hry III. Kopaná. Masarykova Univerzita.
Votík, J., Špottová, P., & Denk, M. (2020). Fotbal herní trénink a pohybová příprava.
Grada Publishing.
Wernicke, L. (2018). Proč se hraje fotbal 11 na 11. Universum.
Seznam doporučené literatury
Bauer, G. (2006). Hrajeme fotbal. Kopp
Kollath, E. (2006). Fotbal technika a taktika hry. Grada Publishing.
Kreuziger, P. (2015). Fotbalové dovednosti klíčové tipy a metody pro zlepšení vaší hry.
Slovart.
Navara, M., Buzek, M., & Ondřej, O. (1986). Kopaná. Státní pedagogické nakladatelství.
Perič, T., Levitová, A., & Petr, M. (2012). Sportovní příprava dětí. Grada Publishing.
Plachý, A. (2016). Pravidla fotbalu malých norem a pedagogicko-organizační manuál.
Mladá fronta.
Truchlík, I., & Zeman, M. (2013). Encyklopedie fotbalu. Ottovo nakladatelství.
Večeřa, K., & Nováček, V. (1993). Sportovní hry III. Kopaná. Masarykova Univerzita.
Votík, J., Špottová, P., & Denk, M. (2020). Fotbal herní trénink a pohybová příprava.
Grada Publishing.
Wernicke, L. (2018). Proč se hraje fotbal 11 na 11. Universum.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchač prezentoval svoji práci v elektronické podobě, zejména cíl, úkoly, metody a výsledky. Komise konstatovala dobrou úroveň práce, a to jak po stránce metodologické, tak formální.