Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku udržitelného a odpovědného podnikání vybrané společnosti a hodnotí její aktivity v oblasti společenské odpovědnosti firem (CSR) v dnešním globalizovaném světě. Práce poskytuje teoretická východiska, která se zaměřují na odpovědné podnikání a seznamuje s konceptem CSR. Tyto poznatky jsou aplikovány v analýze, kde je představena vybraná společnost a následně je analyzováno její ekonomické, sociální a environmentální chování. Součástí analýzy je také dotazníkové šetření, které se zaměřuje na zaměstnance vybrané společnosti a jejich znalosti týkající se uplatňování konceptu CSR ve společnosti a také jejich přístup k této problematice v osobním životě. Na základě analýz a dotazníkového šetření jsou navrženy alternativy pro společnost v oblastech CSR ve vztahu k jejich současnému přístupu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of sustainable and responsible business of a selected company and evaluates its activities in the field of corporate social responsibility (CSR) in today's globalized world. The thesis provides theoretical background that focuses on responsible business and introduces the concept of CSR. These insights are applied in an analysis where the selected company is introduced and then its economic, social and environmental behaviour is analysed. The analysis also includes a questionnaire survey that focuses on the employees of the selected company and their knowledge regarding the application of the CSR concept in the company, as well as their approach to the issue in their personal life. On the basis of the analyses and the questionnaire survey, alternatives are proposed for the company in the areas of CSR in relation to their current approach.
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku udržitelného a odpovědného podnikání vybrané společnosti a hodnotí její aktivity v oblasti společenské odpovědnosti firem (CSR) v dnešním globalizovaném světě. Práce poskytuje teoretická východiska, která se zaměřují na odpovědné podnikání a seznamuje s konceptem CSR. Tyto poznatky jsou aplikovány v analýze, kde je představena vybraná společnost a následně je analyzováno její ekonomické, sociální a environmentální chování. Součástí analýzy je také dotazníkové šetření, které se zaměřuje na zaměstnance vybrané společnosti a jejich znalosti týkající se uplatňování konceptu CSR ve společnosti a také jejich přístup k této problematice v osobním životě. Na základě analýz a dotazníkového šetření jsou navrženy alternativy pro společnost v oblastech CSR ve vztahu k jejich současnému přístupu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the issue of sustainable and responsible business of a selected company and evaluates its activities in the field of corporate social responsibility (CSR) in today's globalized world. The thesis provides theoretical background that focuses on responsible business and introduces the concept of CSR. These insights are applied in an analysis where the selected company is introduced and then its economic, social and environmental behaviour is analysed. The analysis also includes a questionnaire survey that focuses on the employees of the selected company and their knowledge regarding the application of the CSR concept in the company, as well as their approach to the issue in their personal life. On the basis of the analyses and the questionnaire survey, alternatives are proposed for the company in the areas of CSR in relation to their current approach.
Cíl práce:
Seznámení s problematikou udržitelného rozvoje, udržitelného podnikání a společenské odpovědnosti firem. Charakteristika vybraného podniku. Analýza jeho chování a výstupů v ekonomické, sociální a environmentální oblasti a na základě získaných poznatků navrhnout opatření ke zkvalitnění CSR v daném podniku.
Metodický postup:
1. Studium odborné literatury zaměřené na dané téma
2. Analýza aktivit vybraného podniku v oblasti CSR
3. Silné a slabé stránky jednotlivých pilířů CSR podniku
4. Formulace vhodných doporučení
5. Závěr
Rámcová osnova:
1. Úvod
2. Cíl práce a metodika
3. Literární rešerše
4. Analýza v oblasti CSR ve vybraném podniku
5. Shrnutí a návrhy ke zlepšení aktuální situace ve vybraném podniku
6. Závěr
7. Seznam použité literatury
8. Přílohy
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Seznámení s problematikou udržitelného rozvoje, udržitelného podnikání a společenské odpovědnosti firem. Charakteristika vybraného podniku. Analýza jeho chování a výstupů v ekonomické, sociální a environmentální oblasti a na základě získaných poznatků navrhnout opatření ke zkvalitnění CSR v daném podniku.
Metodický postup:
1. Studium odborné literatury zaměřené na dané téma
2. Analýza aktivit vybraného podniku v oblasti CSR
3. Silné a slabé stránky jednotlivých pilířů CSR podniku
4. Formulace vhodných doporučení
5. Závěr
Rámcová osnova:
1. Úvod
2. Cíl práce a metodika
3. Literární rešerše
4. Analýza v oblasti CSR ve vybraném podniku
5. Shrnutí a návrhy ke zlepšení aktuální situace ve vybraném podniku
6. Závěr
7. Seznam použité literatury
8. Přílohy
Seznam doporučené literatury
BENN, Suzanne a Dianne BOLTON. Key concepts in corporate social responsibility. London: Sage, 2011. Sage key concepts. ISBN 978-1-84787-928-8.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada Publishing, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
OTTESON, James R. Honorable business: a framework for business in a just and humane society. New York, NY: Oxford University Press, [2019]. ISBN 978-0-19-091421-9.
PÍCHA, Kamil. Společenská odpovědnost podniku v aktuálních trendech a souvislostech. Praha: Alfa Nakladatelství, 2012. ISBN 978-80-87197-55-4.
VRABCOVÁ, Pavla. Udržitelné podnikání v praxi: dobrovolné nástroje (nejen) zemědělských a lesnických podniků. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-3303-1.
Seznam doporučené literatury
BENN, Suzanne a Dianne BOLTON. Key concepts in corporate social responsibility. London: Sage, 2011. Sage key concepts. ISBN 978-1-84787-928-8.
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada Publishing, 2013. Management. ISBN 978-80-247-4480-3.
OTTESON, James R. Honorable business: a framework for business in a just and humane society. New York, NY: Oxford University Press, [2019]. ISBN 978-0-19-091421-9.
PÍCHA, Kamil. Společenská odpovědnost podniku v aktuálních trendech a souvislostech. Praha: Alfa Nakladatelství, 2012. ISBN 978-80-87197-55-4.
VRABCOVÁ, Pavla. Udržitelné podnikání v praxi: dobrovolné nástroje (nejen) zemědělských a lesnických podniků. Praha: Grada, 2021. ISBN 978-80-271-3303-1.