Problematika individuální a skupinové integrace žáků s mentálním postižením v rámci plnění povinné školní docházky je velmi často diskutovaným tématem.Nově přijatá školská legislativa nabízí žákům s mentálním postižením vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu v běžných třídách či speciálních třídách základních škol.V diplomové práci jsem se zaměřila na průzkum plnění základních podmínek integrace a problémů se kterými se potýkají rodiče a pedagogové při integraci žáků s mentálním postižením do základních škol. Výzkumný soubor tvořili pracovníci SPC pro mentálně postižené, pedagogové vzdělávající integrované žáky a rodiče těchto žáků. K dosažení cíle práce byly použity tyto metody a techniky sběru dat: řízené rozhovory, dotazníky a jako doplňková metoda 2 kazuistiky. Práce by mohla býti inspirací pro rodiče žáků s mentálním postižením, běžné pedagogy, speciální pedagogy a orgány státní správy.
Anotace v angličtině
Problems dealing with individual and group integration of mentally handicapped pupils in terms of fulfilment the compulsory school attendance are very often discussed. In the diploma work I have concentrated on a research of fulfilment the basic conditions of integration and problems that parents and educationalists solve during integration of mentally handicapped pupils into elementary schools. Workers from specially-pedagogical centres for mentally handicapped people, educationalists providing education for integrated pupils and these integrated pupils'parents form together the experimental complex. Following methods and techniques of collecting data were used to reach the aim - the methods of standardized interviews, the methods of inquiry-form researchs and as a complementary method two matter studies. My diploma work could by inspiration for mentally handicapped pupils'parents, common educationalists, special educationalists and authorities of state administration.
Klíčová slova
integrace, žák s mentálním postižením, základní škola běžného typu, asistent pedagoga, osobní asistent, individuální vzdělávací plán, SPC pro mentálně postižené, školská legislativa
Klíčová slova v angličtině
integration, pupil with mental disease, elementary school of common type, educationalist's assistant, personal assistant, individual education plane, specially-pedagogical centres for mentally handicapped people, school legislation
Rozsah průvodní práce
179 s., 36 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Problematika individuální a skupinové integrace žáků s mentálním postižením v rámci plnění povinné školní docházky je velmi často diskutovaným tématem.Nově přijatá školská legislativa nabízí žákům s mentálním postižením vzdělávání v hlavním vzdělávacím proudu v běžných třídách či speciálních třídách základních škol.V diplomové práci jsem se zaměřila na průzkum plnění základních podmínek integrace a problémů se kterými se potýkají rodiče a pedagogové při integraci žáků s mentálním postižením do základních škol. Výzkumný soubor tvořili pracovníci SPC pro mentálně postižené, pedagogové vzdělávající integrované žáky a rodiče těchto žáků. K dosažení cíle práce byly použity tyto metody a techniky sběru dat: řízené rozhovory, dotazníky a jako doplňková metoda 2 kazuistiky. Práce by mohla býti inspirací pro rodiče žáků s mentálním postižením, běžné pedagogy, speciální pedagogy a orgány státní správy.
Anotace v angličtině
Problems dealing with individual and group integration of mentally handicapped pupils in terms of fulfilment the compulsory school attendance are very often discussed. In the diploma work I have concentrated on a research of fulfilment the basic conditions of integration and problems that parents and educationalists solve during integration of mentally handicapped pupils into elementary schools. Workers from specially-pedagogical centres for mentally handicapped people, educationalists providing education for integrated pupils and these integrated pupils'parents form together the experimental complex. Following methods and techniques of collecting data were used to reach the aim - the methods of standardized interviews, the methods of inquiry-form researchs and as a complementary method two matter studies. My diploma work could by inspiration for mentally handicapped pupils'parents, common educationalists, special educationalists and authorities of state administration.
Klíčová slova
integrace, žák s mentálním postižením, základní škola běžného typu, asistent pedagoga, osobní asistent, individuální vzdělávací plán, SPC pro mentálně postižené, školská legislativa
Klíčová slova v angličtině
integration, pupil with mental disease, elementary school of common type, educationalist's assistant, personal assistant, individual education plane, specially-pedagogical centres for mentally handicapped people, school legislation
Zásady pro vypracování
-
Zásady pro vypracování
-
Seznam doporučené literatury
-
Seznam doporučené literatury
-
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
-
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Přehledně a strukturovaně připravená prezentace práce, na položené otázky vedoucího a oponenta dokázala správně odpovědět. Dobře reagovala na připomínky členů komise.