Bakalářská práce se zabývá rolí sociálního pracovníka v dětském domově. V teoretické části jsou rozlišeny typy ústavních zařízení dle zákona 109/2002 Sb. Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních. Dále popisují kompetence, činnost, osobnostní a profesní předpoklady sociálního pracovníka v dětském domově. Nejobsáhlejší kapitolou jsou samotné role, do kterých se sociální pracovník v DD dostává.
Praktická část obsahuje porovnání odborné literatury s praxí sociálních pracovnic působících v sedmi dětských domovech ze západních Čech.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the role of a social worker in a children's home. In the theoretical part, the types of institutional facilities are distinguished according to Act 109/2002 Coll. Act on the provision of institutional education or protective education in school facilities and on preventive educational care in school facilities. They also describe the competences, activities, personal and professional prerequisites of a social worker in a children's home. The most comprehensive chapter is the very roles that the social worker in DD falls into.
The practical part contains a comparison of professional literature with the practice of working social workers in seven children's homes from western Bohemia.
Klíčová slova
sociální pracovník, role, ústavní zařízení, dětský domov, dítě jako klient,
činnost sociálního pracovníka v dětském domově
Klíčová slova v angličtině
social worker, role, institutional facility, orphanage, child as a client, activity of social worker in an orphanage
Rozsah průvodní práce
41 s. (74 893 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rolí sociálního pracovníka v dětském domově. V teoretické části jsou rozlišeny typy ústavních zařízení dle zákona 109/2002 Sb. Zákon o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních. Dále popisují kompetence, činnost, osobnostní a profesní předpoklady sociálního pracovníka v dětském domově. Nejobsáhlejší kapitolou jsou samotné role, do kterých se sociální pracovník v DD dostává.
Praktická část obsahuje porovnání odborné literatury s praxí sociálních pracovnic působících v sedmi dětských domovech ze západních Čech.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis deals with the role of a social worker in a children's home. In the theoretical part, the types of institutional facilities are distinguished according to Act 109/2002 Coll. Act on the provision of institutional education or protective education in school facilities and on preventive educational care in school facilities. They also describe the competences, activities, personal and professional prerequisites of a social worker in a children's home. The most comprehensive chapter is the very roles that the social worker in DD falls into.
The practical part contains a comparison of professional literature with the practice of working social workers in seven children's homes from western Bohemia.
Klíčová slova
sociální pracovník, role, ústavní zařízení, dětský domov, dítě jako klient,
činnost sociálního pracovníka v dětském domově
Klíčová slova v angličtině
social worker, role, institutional facility, orphanage, child as a client, activity of social worker in an orphanage
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci se budu zabývat rolí sociálního pracovníka v dětském domově. V rámci teoretické části bakalářské práce bude role sociálního pracovníka popsána na základě dostupné odborné literatury, následně bude provedeno i vlastní výzkumné šetření u sociálních pracovníků pracujících v daném typu zařízení.
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci se budu zabývat rolí sociálního pracovníka v dětském domově. V rámci teoretické části bakalářské práce bude role sociálního pracovníka popsána na základě dostupné odborné literatury, následně bude provedeno i vlastní výzkumné šetření u sociálních pracovníků pracujících v daném typu zařízení.
Seznam doporučené literatury
SEKERA, O., Identifikace profesních aktivit vychovatelů výchovných ústavů a dětských domovů, ISBN 976-80-7368-728-1
ŠLESINGEROVÁ, K., Mladí lidé odcházející z dětských domovů po dosažení zletilosti, ISSN 1212-3765
MATOUŠEK, O. a kol., Základy sociállní práce, ISBN 80-7178-473-7
MATOUŠEK, O. a kol., Metody a řízení sociální práce, ISBN 80-7178-548-2
LANGMAJER, J.,KREJČÍŘOVÁ, D., Vývojová psychologie, ISBN 978-80-247-1284-0
MALÍK HOLASOVÁ, V., Kvalita v sociální práci a v sociálních službách, ISBN 978-80-247-4315-8
Seznam doporučené literatury
SEKERA, O., Identifikace profesních aktivit vychovatelů výchovných ústavů a dětských domovů, ISBN 976-80-7368-728-1
ŠLESINGEROVÁ, K., Mladí lidé odcházející z dětských domovů po dosažení zletilosti, ISSN 1212-3765
MATOUŠEK, O. a kol., Základy sociállní práce, ISBN 80-7178-473-7
MATOUŠEK, O. a kol., Metody a řízení sociální práce, ISBN 80-7178-548-2
LANGMAJER, J.,KREJČÍŘOVÁ, D., Vývojová psychologie, ISBN 978-80-247-1284-0
MALÍK HOLASOVÁ, V., Kvalita v sociální práci a v sociálních službách, ISBN 978-80-247-4315-8