Bakalářská práce se zabývá vypracováním komplexní analýzy výuky plavání v plaveckých školách sdružených Asociací plaveckých škol v Jihočeském kraji, konkrétněji plaváním dětí na základních školách. Teoretická část se zabývá stručnou historií plavání, plaveckou výukou, základními plaveckými dovednostmi, výukovými metodami a využitím pomůcek k výuce plavání. Dále se teoretická část zabývá vhodným prvním plaveckým způsobem a následně je uveden základní nácvik plaveckých způsobů. Vše je v souladu s učebními texty poskytovanými Asociací plaveckých škol a metodických materiálů vydaných MŠMT. Syntetická část je zacílena na popis průběhu výuky v jednotlivých plaveckých školách ve srovnání s metodickými a učebními materiály.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a complex analysis of swimming teaching in swimming schools associated in the Association of Swimming Schools in the South Bohemia Region, specifically swimming of children in primary schools. The theoretical part deals with a brief history of swimming, teaching swimming, basic swimming skills, teaching methods and the use of aids for swimming teaching. Furthermore, the theoretical part deals with the appropriate first swimming method and basic training of swimming methods is given below. Everything is in accordance with the teaching texts provided by the Association of Swimming Schools and methodological materials issued by the Ministry of Education. The synthetic part is focused on the description of the teaching process in individual swimming schools in comparison with the methodological and teaching materials.
Klíčová slova
plavání, plavecká škola, základní plavecké dovednosti, plavecký výcvik
Bakalářská práce se zabývá vypracováním komplexní analýzy výuky plavání v plaveckých školách sdružených Asociací plaveckých škol v Jihočeském kraji, konkrétněji plaváním dětí na základních školách. Teoretická část se zabývá stručnou historií plavání, plaveckou výukou, základními plaveckými dovednostmi, výukovými metodami a využitím pomůcek k výuce plavání. Dále se teoretická část zabývá vhodným prvním plaveckým způsobem a následně je uveden základní nácvik plaveckých způsobů. Vše je v souladu s učebními texty poskytovanými Asociací plaveckých škol a metodických materiálů vydaných MŠMT. Syntetická část je zacílena na popis průběhu výuky v jednotlivých plaveckých školách ve srovnání s metodickými a učebními materiály.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with a complex analysis of swimming teaching in swimming schools associated in the Association of Swimming Schools in the South Bohemia Region, specifically swimming of children in primary schools. The theoretical part deals with a brief history of swimming, teaching swimming, basic swimming skills, teaching methods and the use of aids for swimming teaching. Furthermore, the theoretical part deals with the appropriate first swimming method and basic training of swimming methods is given below. Everything is in accordance with the teaching texts provided by the Association of Swimming Schools and methodological materials issued by the Ministry of Education. The synthetic part is focused on the description of the teaching process in individual swimming schools in comparison with the methodological and teaching materials.
Klíčová slova
plavání, plavecká škola, základní plavecké dovednosti, plavecký výcvik
- Cílem této diplomové práce je vypracovat komplexní analýzu výuky plavání v plaveckých školách sdružených v Asociaci plaveckých škol ČR působících v Jihočeském kraji.
- Metody práce: obsahová analýza metodické literatury, pozorování, řízený rozhovor, komparativní metoda, syntéza.
- Výběrový soubor: práce bude řešit úplný soubor plaveckých škol sdružených v Asociaci plaveckých škol ČR působících v Jihočeském kraji.
- Jedná se o práci teoretickou - minimální počet slov textu bude 17 000, a to bez tabulek a příloh. Použité písmo pro základní text bude Calibri velikosti 12, řádkování 1,5. Podrobnosti jsou dostupné na http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/vzor_kvalifikacnich_praci.phtml.
- Pomocí obsahové analýzy zpracovat do teoretických východisek poznatky získané v relevantních periodikách, odborné literatuře a zdrojích obsahujících problematiku výuky plavání dětí. Takto získané poznatky systematicky uspořádat a doplnit poznatky získanými šetřením v jednotlivých plaveckých školách. Při uspořádání těchto poznatků uplatnit principy systémového přístupu a teoretické syntézy.
Rozsah grafických prací: fotografické a obrazové přílohy, tabulky i grafy začlenit jako samostatné obrázky do souvztažných částí textu. Zvláště rozsáhlé přílohy začlenit samostatně na konec textu.
Zásady pro vypracování
- Cílem této diplomové práce je vypracovat komplexní analýzu výuky plavání v plaveckých školách sdružených v Asociaci plaveckých škol ČR působících v Jihočeském kraji.
- Metody práce: obsahová analýza metodické literatury, pozorování, řízený rozhovor, komparativní metoda, syntéza.
- Výběrový soubor: práce bude řešit úplný soubor plaveckých škol sdružených v Asociaci plaveckých škol ČR působících v Jihočeském kraji.
- Jedná se o práci teoretickou - minimální počet slov textu bude 17 000, a to bez tabulek a příloh. Použité písmo pro základní text bude Calibri velikosti 12, řádkování 1,5. Podrobnosti jsou dostupné na http://www.pf.jcu.cz/stru/katedry/tv/vzor_kvalifikacnich_praci.phtml.
- Pomocí obsahové analýzy zpracovat do teoretických východisek poznatky získané v relevantních periodikách, odborné literatuře a zdrojích obsahujících problematiku výuky plavání dětí. Takto získané poznatky systematicky uspořádat a doplnit poznatky získanými šetřením v jednotlivých plaveckých školách. Při uspořádání těchto poznatků uplatnit principy systémového přístupu a teoretické syntézy.
Rozsah grafických prací: fotografické a obrazové přílohy, tabulky i grafy začlenit jako samostatné obrázky do souvztažných částí textu. Zvláště rozsáhlé přílohy začlenit samostatně na konec textu.
Seznam doporučené literatury
Čechovská, I. (2007). Plavání dětí s rodiči: výuka kojenců, batolat a předškolních dětí: do 6 let. (2. upr. vyd). Praha: Grada Publishing.
Čechovská, I., & Miler, T. (2001). Plavání: plavecké dovednosti, technika plaveckých způsobů, kondiční plavání, šnorchlování. Praha: Grada Publishing.
Čechovská, I., & Miler, T. (2019). Didaktika plavání: vybrané kapitoly. Praha: Karolinum.
Giehrl, J. (2000). Plavání. České Budějovice: Kopp.
Hofer, Z. (2000). Technika plaveckých způsobů. Praha: Karolinum.
Hoch, M. (1983). Plavání: teorie a didaktika. (2. vyd). Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Hoch, M. (1991). Učte děti plavat. (2. novelizované vyd). Praha: Olympia.
Preislerová, T. (1983). Didaktika základního a zdokonalovacího plaveckého výcviku na školách. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Preislerová, T. (1987). Didaktika plavání. (Přeprac. vyd). Praha: Univerzita Karlova.
Talpa, J. (1990). Sportovní příprava: plavecký výcvik žáků ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého
Seznam doporučené literatury
Čechovská, I. (2007). Plavání dětí s rodiči: výuka kojenců, batolat a předškolních dětí: do 6 let. (2. upr. vyd). Praha: Grada Publishing.
Čechovská, I., & Miler, T. (2001). Plavání: plavecké dovednosti, technika plaveckých způsobů, kondiční plavání, šnorchlování. Praha: Grada Publishing.
Čechovská, I., & Miler, T. (2019). Didaktika plavání: vybrané kapitoly. Praha: Karolinum.
Giehrl, J. (2000). Plavání. České Budějovice: Kopp.
Hofer, Z. (2000). Technika plaveckých způsobů. Praha: Karolinum.
Hoch, M. (1983). Plavání: teorie a didaktika. (2. vyd). Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Hoch, M. (1991). Učte děti plavat. (2. novelizované vyd). Praha: Olympia.
Preislerová, T. (1983). Didaktika základního a zdokonalovacího plaveckého výcviku na školách. Praha: Státní pedagogické nakladatelství.
Preislerová, T. (1987). Didaktika plavání. (Přeprac. vyd). Praha: Univerzita Karlova.
Talpa, J. (1990). Sportovní příprava: plavecký výcvik žáků ZŠ. Olomouc: Univerzita Palackého
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Posluchačka prezentovala svojí práci v elektronické podobě, zejména cíl, úkoly, metody a výsledky. Komise konstatovala řadu chyb, a to jak metodologických, tak formálních.