Cílem bakalářské práce je zjistit možnosti využití metodického plánu tělesně výchovných technik se záměrem rozvoje pohybových schopností a dovedností dětí předškolního věku v mateřských školách. Bakalářská práce má design vícepřípadové studie. V teoretických východiscích je charakterizován vývoj dítěte předškolního věku, jeho motorický vývoj a role pohybových schopností a dovedností v dalším rozvoji dítěte společně s jejich místem v RVP PV. V praktické části je představen metodický plán TKF (Týmový duch, Kontaktnost, Fair play) a prostřednictvím rozhovorů s učitelkami mateřských škol, které s ním pracovaly, evaluován. Metodický plán byl vyhodnocen dále na základě pozorování a zápisů do evaluačních archů. Metodický plán byl praktikován v mateřských školách po celý školní rok, byl využit patnácti pedagogy ve třech mateřských školách v osmi třídách. Metodický plán byl přínosem pro začínající učitele v mateřských školách. S metodickým plánem byli všichni pedagogové spokojeni a byl pro ně návodem a velkou inspirací při učení kladného vztahu dětí k pohybu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to find out the possibilities of using a methodological plan of physical education techniques with the intention of developing movement abilities and skills of children of preschool age in kindergartens. The bachelor thesis has a multi-case study design. In the theoretical starting points, the development of the preschool child is characterized, his motor development and the role of movement abilities and skills in the further development of the child together with their place in the RVP PV. In the practical part, the TCF (Team spirit, Contactness, Fair play) methodological plan is presented and evaluated through interviews with kindergarten teachers who worked with it. The methodological plan was further evaluated based on observations and entries in the evaluation sheets. The methodological plan was practised in kindergartens throughout the school year, it was used by fifteen teachers in three kindergartens in eight classes. The methodological plan was beneficial for beginning kindergarten teachers. All pedagogues were satisfied with the methodical plan and it was a guide and a great inspiration for them in teaching children a positive relationship to movement.
preschool child, kindergarten, methodical plan, motor skills, motor abilities.6
Rozsah průvodní práce
55 s. (69 788 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zjistit možnosti využití metodického plánu tělesně výchovných technik se záměrem rozvoje pohybových schopností a dovedností dětí předškolního věku v mateřských školách. Bakalářská práce má design vícepřípadové studie. V teoretických východiscích je charakterizován vývoj dítěte předškolního věku, jeho motorický vývoj a role pohybových schopností a dovedností v dalším rozvoji dítěte společně s jejich místem v RVP PV. V praktické části je představen metodický plán TKF (Týmový duch, Kontaktnost, Fair play) a prostřednictvím rozhovorů s učitelkami mateřských škol, které s ním pracovaly, evaluován. Metodický plán byl vyhodnocen dále na základě pozorování a zápisů do evaluačních archů. Metodický plán byl praktikován v mateřských školách po celý školní rok, byl využit patnácti pedagogy ve třech mateřských školách v osmi třídách. Metodický plán byl přínosem pro začínající učitele v mateřských školách. S metodickým plánem byli všichni pedagogové spokojeni a byl pro ně návodem a velkou inspirací při učení kladného vztahu dětí k pohybu.
Anotace v angličtině
The aim of the bachelor thesis is to find out the possibilities of using a methodological plan of physical education techniques with the intention of developing movement abilities and skills of children of preschool age in kindergartens. The bachelor thesis has a multi-case study design. In the theoretical starting points, the development of the preschool child is characterized, his motor development and the role of movement abilities and skills in the further development of the child together with their place in the RVP PV. In the practical part, the TCF (Team spirit, Contactness, Fair play) methodological plan is presented and evaluated through interviews with kindergarten teachers who worked with it. The methodological plan was further evaluated based on observations and entries in the evaluation sheets. The methodological plan was practised in kindergartens throughout the school year, it was used by fifteen teachers in three kindergartens in eight classes. The methodological plan was beneficial for beginning kindergarten teachers. All pedagogues were satisfied with the methodical plan and it was a guide and a great inspiration for them in teaching children a positive relationship to movement.
preschool child, kindergarten, methodical plan, motor skills, motor abilities.6
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zjistit možnosti využití metodického plánu tělesně výchovných technik vytvořeného autorkou samotnou se záměrem rozvoje pohybových schopností a dovedností dětí předškolního věku v mateřských školách. Bakalářská práce bude mít design vícepřípadové studie.
V teoretických východiscích bude charakterizován předškolní věk, jeho motorický vývoj a role pohybových schopností a dovedností v dalším rozvoji dítěte společně s jejich místem v RVP PV. V praktické části bude metodický plán představen a evaluován prostřednictvím rozhovorů s učitelkami mateřských škol, které s ním pracovaly a dále na základě pozorování.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce bude zjistit možnosti využití metodického plánu tělesně výchovných technik vytvořeného autorkou samotnou se záměrem rozvoje pohybových schopností a dovedností dětí předškolního věku v mateřských školách. Bakalářská práce bude mít design vícepřípadové studie.
V teoretických východiscích bude charakterizován předškolní věk, jeho motorický vývoj a role pohybových schopností a dovedností v dalším rozvoji dítěte společně s jejich místem v RVP PV. V praktické části bude metodický plán představen a evaluován prostřednictvím rozhovorů s učitelkami mateřských škol, které s ním pracovaly a dále na základě pozorování.
Seznam doporučené literatury
Berdychová, J. (1982). Cvičte s dětmi: tělesná výchova nejmladších dětí s rodiči i bez rodičů. Olympia, 1982.
Borová, B. (2001). Míče, míčky a hry s nimi: soubor her pro děti ve věku od 4 do 9 let. Portál.
Dvořáková, H. (2001). Sportujeme s nejmenšími dětmi. Olympia.
Dvořáková, H. (2011). Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Portál.
Dvořáková, H., Hellerová, E., Panochová, I., & Trpišovská, D. (1989). Tělesná výchova v mateřské škole. Naše vojsko.
Ottomanská, V. (2019). Když se řekne rozcvička: pohybové aktivity pro předškolní děti. Portál.
Volfová, H., & Kolovská, I. (2008). Předškoláci v pohybu. Grada.
Seznam doporučené literatury
Berdychová, J. (1982). Cvičte s dětmi: tělesná výchova nejmladších dětí s rodiči i bez rodičů. Olympia, 1982.
Borová, B. (2001). Míče, míčky a hry s nimi: soubor her pro děti ve věku od 4 do 9 let. Portál.
Dvořáková, H. (2001). Sportujeme s nejmenšími dětmi. Olympia.
Dvořáková, H. (2011). Pohybem a hrou rozvíjíme osobnost dítěte: [tělesná výchova ve vzdělávacím programu mateřské školy]. Portál.
Dvořáková, H., Hellerová, E., Panochová, I., & Trpišovská, D. (1989). Tělesná výchova v mateřské škole. Naše vojsko.
Ottomanská, V. (2019). Když se řekne rozcvička: pohybové aktivity pro předškolní děti. Portál.
Volfová, H., & Kolovská, I. (2008). Předškoláci v pohybu. Grada.