Práce se zabývá představami o trávení volného času hlídaček, o představě času během hlídání a toho, jak na tento čas dle jejich mínění nahlíží děti a rodiče. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak hlídačky nahlíží na svůj volný čas a dále na čas, který tráví při hlídání dětí. Současně je cílem zjistit, jakou představu mají z pohledu hlídačky o tomto času rodiče a hlídané děti. V teoretické části jsou osvětleny okolnosti pečujících osob (hlídaček), rodiny a výchovy a v neposlední řadě volného času. Témata jsou zvolena taková, která jsou potřebná k představení hlídání dětí jako komplexu.
Praktická část obsahuje podstatné části z rozhovorů s respondentkami. Zaměřuje se na vnímání volného času pečujících osob, jaká úskalí hlídání dětí doprovází. Také jak pečující osoby (hlídačky) naplňují čas během hlídání dětí a jak si myslí, že to chtějí děti a jak si to dle nich představují rodiče.
Anotace v angličtině
The thesis deals with babysitters´ conceptions of leisure time, their time perception during babysitting and their perception of how children and their parents evaluate this time. The aim was to find out how babysitters perceive their leisure time and the time they spend by babysitting and how is their understanding of how children whom they babysit perceive this time and how it is perceived by their parents. The theoretical part explains the circumstances of carers (babysitters), families and parenting and last but least leisure time. The chosen topics are supposed to be those that are necessary for the presentation of babysitting as a complex matter.
The practical part contains substantial portions from the interviews with the respondents. It focuses on the carers´ perception of their leisure time and what difficulties are connected with babysitting as well as how carers (babysitters) spend their time during babysitting and how they think children would like to spend it and how they think parents´ conception is.
Práce se zabývá představami o trávení volného času hlídaček, o představě času během hlídání a toho, jak na tento čas dle jejich mínění nahlíží děti a rodiče. Cílem této bakalářské práce je zjistit, jak hlídačky nahlíží na svůj volný čas a dále na čas, který tráví při hlídání dětí. Současně je cílem zjistit, jakou představu mají z pohledu hlídačky o tomto času rodiče a hlídané děti. V teoretické části jsou osvětleny okolnosti pečujících osob (hlídaček), rodiny a výchovy a v neposlední řadě volného času. Témata jsou zvolena taková, která jsou potřebná k představení hlídání dětí jako komplexu.
Praktická část obsahuje podstatné části z rozhovorů s respondentkami. Zaměřuje se na vnímání volného času pečujících osob, jaká úskalí hlídání dětí doprovází. Také jak pečující osoby (hlídačky) naplňují čas během hlídání dětí a jak si myslí, že to chtějí děti a jak si to dle nich představují rodiče.
Anotace v angličtině
The thesis deals with babysitters´ conceptions of leisure time, their time perception during babysitting and their perception of how children and their parents evaluate this time. The aim was to find out how babysitters perceive their leisure time and the time they spend by babysitting and how is their understanding of how children whom they babysit perceive this time and how it is perceived by their parents. The theoretical part explains the circumstances of carers (babysitters), families and parenting and last but least leisure time. The chosen topics are supposed to be those that are necessary for the presentation of babysitting as a complex matter.
The practical part contains substantial portions from the interviews with the respondents. It focuses on the carers´ perception of their leisure time and what difficulties are connected with babysitting as well as how carers (babysitters) spend their time during babysitting and how they think children would like to spend it and how they think parents´ conception is.
Práce sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá současnými přístupy k (volnému) času v souvislosti s profesionální péčí a hlídáním dětí. Praktická část přináší výsledky a vyhodnocení kvalitativního výzkumu zaměřeného na představy o žádoucím naplnění/trávení (volného) času v době péče/hlídání, a to z pohledu dětí, rodičů a pečujících osob.
Zásady pro vypracování
Práce sestává ze dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část se zabývá současnými přístupy k (volnému) času v souvislosti s profesionální péčí a hlídáním dětí. Praktická část přináší výsledky a vyhodnocení kvalitativního výzkumu zaměřeného na představy o žádoucím naplnění/trávení (volného) času v době péče/hlídání, a to z pohledu dětí, rodičů a pečujících osob.
Seznam doporučené literatury
KAPLÁNEK, Michal. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1250-8
MOŽNÝ, Ivo. Moderní rodina: (mýty a skutečnosti). Brno: Blok, 1990. ISBN 80-7029-018-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
Seznam doporučené literatury
KAPLÁNEK, Michal. Volný čas a jeho význam ve výchově. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1250-8
MOŽNÝ, Ivo. Moderní rodina: (mýty a skutečnosti). Brno: Blok, 1990. ISBN 80-7029-018-8.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.