Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat kompetenci emoční inteligence a její vliv na úspěšnou firemní komunikaci. Dále navrhnout opatření pro rozvoj této kompetence. Teoretická část této bakalářské práce popisuje pojem emoční inteligence a vztah mezi emoční inteligencí a komunikací v organizaci. Uvádí příklady metod měření emoční inteligence. Praktická část této bakalářské práce obsahuje dotazníkové šetření, případovou studii a polostandardizovaný rozhovor. Případová studie se zaměřuje na zaměstnance vybrané společnosti. Zaměstnanci prošli standardizovaným EQ testem a vyplnili dotazník o spokojenosti s firemní komunikací. Očekávaným výstupem průzkumu a případové studie je nalezení vztahu mezi kompetencí emoční inteligence a úrovní efektivní komunikace. Hlavním cílem rozhovoru je představit možnou cestu, jak zlepšit rozpoznávání vlastních emocí a zlepšit tak kompetence emoční inteligence.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to analyze the competence of emotional intelligence and its impact on successful corporate communication. Furthemore to propose measures for the development of this competence. The theoretical part of this bachelor thesis describes the concept of emotional intelligence and the relationship between emotional intelligence and communication in the organization. It provides examples of methods for measuring emotional intelligence. The practical part of this bachelor thesis contains a questionnaire survey, a case study, and a semi-standardized interview. The case study focuses on employees of a selected company. Employees underwent a standardized EQ test and completed a questionnaire regarding their satisfaction with corporate communications. The expected outcome of the survey and case study is to find the relationship between the competence of emotional intelligence and the level of effective communication. The main goal of the interview is to present a possible way to improve recognizing one's own emotions and thus improve the competencies of emotional intelligence.
emotional intelligence, communication, survey, case study, competence
Rozsah průvodní práce
51 s. (86 993 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat kompetenci emoční inteligence a její vliv na úspěšnou firemní komunikaci. Dále navrhnout opatření pro rozvoj této kompetence. Teoretická část této bakalářské práce popisuje pojem emoční inteligence a vztah mezi emoční inteligencí a komunikací v organizaci. Uvádí příklady metod měření emoční inteligence. Praktická část této bakalářské práce obsahuje dotazníkové šetření, případovou studii a polostandardizovaný rozhovor. Případová studie se zaměřuje na zaměstnance vybrané společnosti. Zaměstnanci prošli standardizovaným EQ testem a vyplnili dotazník o spokojenosti s firemní komunikací. Očekávaným výstupem průzkumu a případové studie je nalezení vztahu mezi kompetencí emoční inteligence a úrovní efektivní komunikace. Hlavním cílem rozhovoru je představit možnou cestu, jak zlepšit rozpoznávání vlastních emocí a zlepšit tak kompetence emoční inteligence.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to analyze the competence of emotional intelligence and its impact on successful corporate communication. Furthemore to propose measures for the development of this competence. The theoretical part of this bachelor thesis describes the concept of emotional intelligence and the relationship between emotional intelligence and communication in the organization. It provides examples of methods for measuring emotional intelligence. The practical part of this bachelor thesis contains a questionnaire survey, a case study, and a semi-standardized interview. The case study focuses on employees of a selected company. Employees underwent a standardized EQ test and completed a questionnaire regarding their satisfaction with corporate communications. The expected outcome of the survey and case study is to find the relationship between the competence of emotional intelligence and the level of effective communication. The main goal of the interview is to present a possible way to improve recognizing one's own emotions and thus improve the competencies of emotional intelligence.
emotional intelligence, communication, survey, case study, competence
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analyzovat kompetenci emoční inteligence a analyzovat její vliv na úspěšnou firemní komunikaci a navrhnout opatření pro rozvoj této kompetence.
Metodika práce:
1) Studium odborné literatury se zaměřením na modely a měření emoční inteligence.
2) Analýza emoční inteligence prostřednictví kvantitativních i kvalitativních metod výzkumu.
3) Analýza vlivu emoční inteligence na firemní komunikaci.
4)Případová studie ve vybraném podniku.
5) Návrh opatření pro rozvoj kompetence Emoční inteligence.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl práce a metodika zpracování.
4. Analýza současného stavu.
5. Návrh opatření pro rozvoj kompetence emoční inteligence.
6. Závěr.
7. Přehled použité literatury.
8. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem práce je analyzovat kompetenci emoční inteligence a analyzovat její vliv na úspěšnou firemní komunikaci a navrhnout opatření pro rozvoj této kompetence.
Metodika práce:
1) Studium odborné literatury se zaměřením na modely a měření emoční inteligence.
2) Analýza emoční inteligence prostřednictví kvantitativních i kvalitativních metod výzkumu.
3) Analýza vlivu emoční inteligence na firemní komunikaci.
4)Případová studie ve vybraném podniku.
5) Návrh opatření pro rozvoj kompetence Emoční inteligence.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíl práce a metodika zpracování.
4. Analýza současného stavu.
5. Návrh opatření pro rozvoj kompetence emoční inteligence.
6. Závěr.
7. Přehled použité literatury.
8. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M., & Taylor, S. (2014). Armstrong´s Handbook of Human Resource Management Practice. London: Kogan Page.
Bedrnová, E., Nový, I., & Jarošová, E. (2012). Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press.
Koubek, J. (2015). Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press.
Lojda, J. (2011). Manažerské dovednosti. Praha: Grada.
Mikuláštík, M. (2015). Manažerská psychologie. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Armstrong, M., & Taylor, S. (2014). Armstrong´s Handbook of Human Resource Management Practice. London: Kogan Page.
Bedrnová, E., Nový, I., & Jarošová, E. (2012). Manažerská psychologie a sociologie. Praha: Management Press.
Koubek, J. (2015). Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. Praha: Management Press.
Lojda, J. (2011). Manažerské dovednosti. Praha: Grada.
Mikuláštík, M. (2015). Manažerská psychologie. Praha: Grada.