Informace o kvalifikační práci Jak učitelé ZŠ Grünwaldova a trenéři HC MOTOR České Budějovice popisují vztah mezi sportovní kariérou a vzděláváním žáků?
- Pro tuto VŠKP nejsou definovány žádné údaje, u kterých by bylo požadováno jejich vyplnění.
Hlavní téma
Jak učitelé ZŠ Grünwaldova a trenéři HC MOTOR České Budějovice popisují vztah mezi sportovní kariérou a vzděláváním žáků?
Hlavní téma v angličtině
How do the teachers of the ZŠ Grünwaldova and the coaches of HC MOTOR České Budějovice describe the relationship between the sports career and the education of the pupils?
Název dle studenta
Jak učitelé ZŠ Grünwaldova a trenéři HC MOTOR České Budějovice popisují vztah mezi sportovní kariérou a vzděláváním žáků?
Název dle studenta v angličtině
How do the teachers of the ZŠ Grünwaldova and the coaches of HC MOTOR České Budějovice describe the relationship between a sports career and the education of pupils?
Skloubit hokejovou kariéru a vzdělání je velmi náročné. V návaznosti na tento
fakt se autor snaží pomocí zakotvené teorie popsat jev, kterým je vztah mezi sportovní kariérou a vzděláváním žáků, jak z pohledu učitelů, tak z pohledu trenérů. Výsledky první části vypovídají, že rodiče, autority a jimi nastavená pravidla, osobnost jedince, aktuální věková kategorie, individuální pohovory v rámci klubu a prostředí jsou významné faktory, které ve vzájemné interakci tento vztah ovlivňují. Ve druhé části výzkumného šetření se autor zaměřil na komunikaci mezi školou a klubem, a jak tato komunikace ovlivňuje nastavování pravidel. Výsledky odkazují na prostředníka klubu, na užší kontakt
mezi trenérem a třídním učitelem, na upravený školní rozvrh a nedodržování pravidel. Jak žák vnímá vztah mezi vzděláváním a hokejovou kariérou je podmíněno především prostředím, ve kterém se vztah utváří. V tomto prostředí vztah nejvíce ovlivňují rodiče, učitelé a trenéři. Na vzdělávání a hokejovou kariéru žáků/ hokejistů má značný vliv komunikace mezi školou a klubem a dodržování jimi nastavených pravidel.
Anotace v angličtině
Combining a hockey career and education is very challenging. Following this fact, the author tries to describe the phenomenon, which is the relationship between the sports career and the education of pupils, both from the point of view of teachers and from the point of view of coaches, using a grounded theory. The results of the first part indicate that parents, authorities and the rules set by them, the personality of the individual, the current age category, individual interviews within the club and the environment are important factors that interact with each other and influence this relationship. In part of
the research investigation, the author of the second communication between the school and the club, and how this communication establishes rules. The results refer to the club's mediator, to closer contact between the coach and class teacher, to a modified school schedule and non-compliance with the rules. How a student perceives the relationship between education and a hockey career is primarily conditioned by the environment in which the relationship is formed. Parents, teachers and coaches are the most influential in this environment. Communication between the school and the club and compliance with their set rules has a significant influence on the education and hockey practice of
pupils/hockey players.
Klíčová slova
lední hokej, hokejový klub, HC Motor České Budějovice, ZŠ
Grünwaldova, výchova, vzdělávání, sportovní kariéra
Klíčová slova v angličtině
ice hockey, hockey club, HC Motor České Budějovice, ZŠ Grünwaldova,
education, sport career
Rozsah průvodní práce
163 s. (279 789 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Skloubit hokejovou kariéru a vzdělání je velmi náročné. V návaznosti na tento
fakt se autor snaží pomocí zakotvené teorie popsat jev, kterým je vztah mezi sportovní kariérou a vzděláváním žáků, jak z pohledu učitelů, tak z pohledu trenérů. Výsledky první části vypovídají, že rodiče, autority a jimi nastavená pravidla, osobnost jedince, aktuální věková kategorie, individuální pohovory v rámci klubu a prostředí jsou významné faktory, které ve vzájemné interakci tento vztah ovlivňují. Ve druhé části výzkumného šetření se autor zaměřil na komunikaci mezi školou a klubem, a jak tato komunikace ovlivňuje nastavování pravidel. Výsledky odkazují na prostředníka klubu, na užší kontakt
mezi trenérem a třídním učitelem, na upravený školní rozvrh a nedodržování pravidel. Jak žák vnímá vztah mezi vzděláváním a hokejovou kariérou je podmíněno především prostředím, ve kterém se vztah utváří. V tomto prostředí vztah nejvíce ovlivňují rodiče, učitelé a trenéři. Na vzdělávání a hokejovou kariéru žáků/ hokejistů má značný vliv komunikace mezi školou a klubem a dodržování jimi nastavených pravidel.
Anotace v angličtině
Combining a hockey career and education is very challenging. Following this fact, the author tries to describe the phenomenon, which is the relationship between the sports career and the education of pupils, both from the point of view of teachers and from the point of view of coaches, using a grounded theory. The results of the first part indicate that parents, authorities and the rules set by them, the personality of the individual, the current age category, individual interviews within the club and the environment are important factors that interact with each other and influence this relationship. In part of
the research investigation, the author of the second communication between the school and the club, and how this communication establishes rules. The results refer to the club's mediator, to closer contact between the coach and class teacher, to a modified school schedule and non-compliance with the rules. How a student perceives the relationship between education and a hockey career is primarily conditioned by the environment in which the relationship is formed. Parents, teachers and coaches are the most influential in this environment. Communication between the school and the club and compliance with their set rules has a significant influence on the education and hockey practice of
pupils/hockey players.
Klíčová slova
lední hokej, hokejový klub, HC Motor České Budějovice, ZŠ
Grünwaldova, výchova, vzdělávání, sportovní kariéra
Klíčová slova v angličtině
ice hockey, hockey club, HC Motor České Budějovice, ZŠ Grünwaldova,
education, sport career
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude vypracována v souladu s požadavky uvedenými v Metodické pomůcce pro zpracování závěrečných prací na teologické fakultě
Zásady pro vypracování
Diplomová práce bude vypracována v souladu s požadavky uvedenými v Metodické pomůcce pro zpracování závěrečných prací na teologické fakultě
Seznam doporučené literatury
KUTÍLKOVÁ, A. Výchova a vzdělávání hráče ledního hokeje [online]. Brno, 2018 [cit. 2021-11-27]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/q4fga/. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Michal ŠIMÁNĚ.
ŘIHÁČEK, T., ČERMÁK I., HYTYCH R. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita., 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999.
Seznam doporučené literatury
KUTÍLKOVÁ, A. Výchova a vzdělávání hráče ledního hokeje [online]. Brno, 2018 [cit. 2021-11-27]. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/q4fga/. Bakalářská práce. Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. Vedoucí práce Michal ŠIMÁNĚ.
ŘIHÁČEK, T., ČERMÁK I., HYTYCH R. Kvalitativní analýza textů: čtyři přístupy. Brno: Masarykova univerzita., 2013. ISBN 978-80-210-6382-2.
STRAUSS, A., CORBINOVÁ, J. Základy kvalitativního výzkumu. Postupy a techniky metody zakotvené teorie. Boskovice: Albert, 1999.