Tato práce se podrobně zaměřuje na procesy potřebné k vytvoření uživatelského rozhraní 2D hry vytvořené v herním enginu Unity v jazyce C#. Součástí práce je také tvorba herní grafiky, textur, zvuků a popis procesu vizualizace dat v grafu. V rešeršní části této práce jsou vysvětleny a popsány jednotlivé nástroje, které lze pro účely této práce použít. V praktické části této práce je pomocí vybraných nástrojů vytvořena hra, která uživateli přibližuje principy a procesy hospodářské politiky v přátelském a snadno srozumitelném prostředí, kde se uživatel může pohybovat mezi jednotlivými institucemi a provádět změny v hospodářské politice.
Anotace v angličtině
This thesis focusses in detail on the processes necessary to create a user interface of a 2D game created in the Unity game engine using the C# language. The work also includes the creation of game graphics, textures, sounds, and the process of data visualisation in graph. In the first part of this work, the individual tools that can be used for the purposes of this work are explained and described. In the practical part of this work, the selected tools are used to create a game that brings the principles and processes of economic policy closer to the user in a friendly and easy-to-understand environment, where the user can move between individual institutions and make changes in economic policy.
Klíčová slova
Unity, pixel art, hudba, vzdělávací hra
Klíčová slova v angličtině
Unity, pixel art, music, educational game
Rozsah průvodní práce
práce: 62 s., přílohy: iii
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se podrobně zaměřuje na procesy potřebné k vytvoření uživatelského rozhraní 2D hry vytvořené v herním enginu Unity v jazyce C#. Součástí práce je také tvorba herní grafiky, textur, zvuků a popis procesu vizualizace dat v grafu. V rešeršní části této práce jsou vysvětleny a popsány jednotlivé nástroje, které lze pro účely této práce použít. V praktické části této práce je pomocí vybraných nástrojů vytvořena hra, která uživateli přibližuje principy a procesy hospodářské politiky v přátelském a snadno srozumitelném prostředí, kde se uživatel může pohybovat mezi jednotlivými institucemi a provádět změny v hospodářské politice.
Anotace v angličtině
This thesis focusses in detail on the processes necessary to create a user interface of a 2D game created in the Unity game engine using the C# language. The work also includes the creation of game graphics, textures, sounds, and the process of data visualisation in graph. In the first part of this work, the individual tools that can be used for the purposes of this work are explained and described. In the practical part of this work, the selected tools are used to create a game that brings the principles and processes of economic policy closer to the user in a friendly and easy-to-understand environment, where the user can move between individual institutions and make changes in economic policy.
Klíčová slova
Unity, pixel art, hudba, vzdělávací hra
Klíčová slova v angličtině
Unity, pixel art, music, educational game
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit uživatelskou část 2D počítačové hry, ve které se pomocí použití hospodářské politiky ovlivňuje průběh hospodářského cyklu. Vývoj bude probíhat v herním enginu Unity a v programovacím jazyku C#.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Popis použitých technologií pro vývoj aplikace.
Návrh, popis vývoje a implementace aplikace.
Zhodnocení použitelnosti aplikace pro nasazení v reálném prostředí.
Závěr a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je vytvořit uživatelskou část 2D počítačové hry, ve které se pomocí použití hospodářské politiky ovlivňuje průběh hospodářského cyklu. Vývoj bude probíhat v herním enginu Unity a v programovacím jazyku C#.
Metodický postup:
Studium odborné literatury.
Popis použitých technologií pro vývoj aplikace.
Návrh, popis vývoje a implementace aplikace.
Zhodnocení použitelnosti aplikace pro nasazení v reálném prostředí.
Závěr a doporučení.
Seznam doporučené literatury
Halpern, J. (2019). Developing 2D Games with Unity. Apress. Dostupné z:
Blackman, S., & Tuliper, A. (2016). Learn Unity for Windows 10 Game Development. Apress. Dostupné z:
Thorn, A. (2014). Pro Unity Game Development with C#. Apress. Dostupné z:
Thorn, A. (2013). Learn Unity For 2D Game Development. Apress. Dostupné z:
Seznam doporučené literatury
Halpern, J. (2019). Developing 2D Games with Unity. Apress. Dostupné z:
Blackman, S., & Tuliper, A. (2016). Learn Unity for Windows 10 Game Development. Apress. Dostupné z:
Thorn, A. (2014). Pro Unity Game Development with C#. Apress. Dostupné z:
Thorn, A. (2013). Learn Unity For 2D Game Development. Apress. Dostupné z: