Diplomová práce se věnuje problematice online marketingu v době pandemie, kdy jedním z nejsilnějších prodejních kanálů byl online prostor a v něm působící internetové obchody. Cílem práce je zavedení a nastavení online marketingu v již fungujícím e-shopu Obuvdirrovi.cz s následným ověřením účinnosti nastaveného online marketingu. Pozornost je soustředěna na nastavení online marketingové strategie, její implementaci a následné vyhodnocení efektivity při stanovených klíčových ukazatelích výkonnosti. Práce pojednává o aktuální situaci českého e-commerce, principech online marketingu a zákonnitostech mezi uživatelem a inzerentem. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky během kampaně aktivní v roce 2021 včetně návrhů doporučení ke zlepšení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of online marketing during the pandemic when one of the strongest sales channels was the internet and e-shops operating in it. The aim of the work is to introduce and set up online marketing in the already functioning e-shop Obuvdirrovi.cz with subsequent verification of the effectiveness of the set online marketing. Attention is focused on setting up an online marketing strategy its implementation and subsequent evaluation of effectiveness with key performance indicators. The thesis deals with the current situation of Czech e-commerce, the principles of online marketing and the laws between the user and the advertiser. At the end of the work are summarized the results achieved during the campaign active in 2021 including proposals for recommendations for improvement.
Diplomová práce se věnuje problematice online marketingu v době pandemie, kdy jedním z nejsilnějších prodejních kanálů byl online prostor a v něm působící internetové obchody. Cílem práce je zavedení a nastavení online marketingu v již fungujícím e-shopu Obuvdirrovi.cz s následným ověřením účinnosti nastaveného online marketingu. Pozornost je soustředěna na nastavení online marketingové strategie, její implementaci a následné vyhodnocení efektivity při stanovených klíčových ukazatelích výkonnosti. Práce pojednává o aktuální situaci českého e-commerce, principech online marketingu a zákonnitostech mezi uživatelem a inzerentem. V závěru práce jsou shrnuty dosažené výsledky během kampaně aktivní v roce 2021 včetně návrhů doporučení ke zlepšení.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the issue of online marketing during the pandemic when one of the strongest sales channels was the internet and e-shops operating in it. The aim of the work is to introduce and set up online marketing in the already functioning e-shop Obuvdirrovi.cz with subsequent verification of the effectiveness of the set online marketing. Attention is focused on setting up an online marketing strategy its implementation and subsequent evaluation of effectiveness with key performance indicators. The thesis deals with the current situation of Czech e-commerce, the principles of online marketing and the laws between the user and the advertiser. At the end of the work are summarized the results achieved during the campaign active in 2021 including proposals for recommendations for improvement.
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je navrhnout zavedení a nastavení online marketingu ve vybraném e-shopu a ověřit jeho účinnost. Primární cíl bude naplněn za pomoci dílčích cílů, jako jsou sestavení marketingové strategie, nastavení marketingových kanálů, analýza dat a optimalizace těchto kanálů s cílem dosáhnout požadované návratnosti investic. Dále bude vyhodnocena implementace navržené marketingové strategie včetně analýzy její účinnosti a dopadu na celkovou podnikatelskou činnost v době pandemie.
Metodika práce:
1. Vymezení základních pojmů.
2. Popis jednotlivých marketingových kanálů a nástrojů online marketingu.
3. Sestavení marketingové strategie.
4. Promítnutí této strategie do jednotlivých marketingových kanálů.
5. Analýza dat a vyhodnocení účinnosti marketingové strategie v době pandemie.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíle a metodika.
4. Charakteristika online marketingu a e-commerce v ČR.
5. Charakteristika vybraného e-shopu.
6. Vlastní práce.
7. Závěr.
8. Seznam literatury.
9. Přílohy.
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
Cílem diplomové práce je navrhnout zavedení a nastavení online marketingu ve vybraném e-shopu a ověřit jeho účinnost. Primární cíl bude naplněn za pomoci dílčích cílů, jako jsou sestavení marketingové strategie, nastavení marketingových kanálů, analýza dat a optimalizace těchto kanálů s cílem dosáhnout požadované návratnosti investic. Dále bude vyhodnocena implementace navržené marketingové strategie včetně analýzy její účinnosti a dopadu na celkovou podnikatelskou činnost v době pandemie.
Metodika práce:
1. Vymezení základních pojmů.
2. Popis jednotlivých marketingových kanálů a nástrojů online marketingu.
3. Sestavení marketingové strategie.
4. Promítnutí této strategie do jednotlivých marketingových kanálů.
5. Analýza dat a vyhodnocení účinnosti marketingové strategie v době pandemie.
Rámcová osnova:
1. Úvod.
2. Literární přehled.
3. Cíle a metodika.
4. Charakteristika online marketingu a e-commerce v ČR.
5. Charakteristika vybraného e-shopu.
6. Vlastní práce.
7. Závěr.
8. Seznam literatury.
9. Přílohy.
Seznam doporučené literatury
Janouch, V. (2011). 333 tipů a triků pro internetový marketing: Sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik. Brno: Computer Press.
Janouch, V. (2010). Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada Publishing.
Laudon, K., & Traver, C. (2013). E-commerce 2013: business, technology, society. Boston: Pearson.
Suby, S. (2019). Sell Like Crazy: How to Get As Many Clients, Customers and Sales As You Can Possibly Handle.
Turban, E. (2012). Electronic Commerce 2012: A Managerial and Social Networks Perspective. New Jersey: Pearson.
Ulčin, P. (2016). Jak prodávat, aby od vás kupovali: průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada Publishing.
Young, M. (2018). Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Co.
Seznam doporučené literatury
Janouch, V. (2011). 333 tipů a triků pro internetový marketing: Sbírka nejužitečnějších informací, postupů a technik. Brno: Computer Press.
Janouch, V. (2010). Internetový marketing: Prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press.
Kotler, P. (2007). Moderní marketing. Praha: Grada Publishing.
Laudon, K., & Traver, C. (2013). E-commerce 2013: business, technology, society. Boston: Pearson.
Suby, S. (2019). Sell Like Crazy: How to Get As Many Clients, Customers and Sales As You Can Possibly Handle.
Turban, E. (2012). Electronic Commerce 2012: A Managerial and Social Networks Perspective. New Jersey: Pearson.
Ulčin, P. (2016). Jak prodávat, aby od vás kupovali: průvodce úspěšného obchodníka. Praha: Grada Publishing.
Young, M. (2018). Ogilvy o reklamě v digitálním věku. Praha: Svojtka & Co.