Práce se zabývá využitím prvků muzikoterapie při práci s dětmi v základní škole speciální. Práce popisuje souvislosti mezi zvukem, způsoby a funkcí slyšení, působením hudby na člověka. Část o muzikoterapii popisuje základní složky muzikoterapie, cílové skupiny muzikoterapeutické intervence a cíle. Dále se práce věnuje klasifikaci speciální pedagogiky, dílčí klasifikaci poruch chování, mentální retardace, pohybových vad, sluchových vad a zrakového postižení. V praktické části popisuje hudební nástroje, účastníky a aktivity s prvky muzikoterapie.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the elements of music therapy used when working with children in a special elementary school. The thesis describes the connections between sound, methods, functions of heaging and the effect of music on humans. The music therapy section describes the basic components, target groups intervention and the objectives. Furthermore, the thesis deals with the classifications of special pedagogy, behavioral disorders, learning difficulties, physical disabilities, hearning and visual impairment. The practical part describes musical instruments, participants and activities within the elements of music therapy.
Klíčová slova
zvuk, hudba, muzikoterapie, speciální pedagogika, muzikoterapeutické prvky
Klíčová slova v angličtině
sound, music, music therapy, special pedagogy, music therapy elements
Rozsah průvodní práce
31 s. (47 601)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá využitím prvků muzikoterapie při práci s dětmi v základní škole speciální. Práce popisuje souvislosti mezi zvukem, způsoby a funkcí slyšení, působením hudby na člověka. Část o muzikoterapii popisuje základní složky muzikoterapie, cílové skupiny muzikoterapeutické intervence a cíle. Dále se práce věnuje klasifikaci speciální pedagogiky, dílčí klasifikaci poruch chování, mentální retardace, pohybových vad, sluchových vad a zrakového postižení. V praktické části popisuje hudební nástroje, účastníky a aktivity s prvky muzikoterapie.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the elements of music therapy used when working with children in a special elementary school. The thesis describes the connections between sound, methods, functions of heaging and the effect of music on humans. The music therapy section describes the basic components, target groups intervention and the objectives. Furthermore, the thesis deals with the classifications of special pedagogy, behavioral disorders, learning difficulties, physical disabilities, hearning and visual impairment. The practical part describes musical instruments, participants and activities within the elements of music therapy.
Klíčová slova
zvuk, hudba, muzikoterapie, speciální pedagogika, muzikoterapeutické prvky
Klíčová slova v angličtině
sound, music, music therapy, special pedagogy, music therapy elements
Zásady pro vypracování
Teoretická práce, která se bude zabývat možnostmi hudebních a muzikoterapeutických aktivit při práci se žáky se spec. vzdělávacími potřebami. Součástí práce bude konkrétní návrh postupů a aktivit, které lze při práci s dětmi využít.
Práce bude psána v souladu s metodickou příručkou pro zavěrečné práce na TF.
Zásady pro vypracování
Teoretická práce, která se bude zabývat možnostmi hudebních a muzikoterapeutických aktivit při práci se žáky se spec. vzdělávacími potřebami. Součástí práce bude konkrétní návrh postupů a aktivit, které lze při práci s dětmi využít.
Práce bude psána v souladu s metodickou příručkou pro zavěrečné práce na TF.
Seznam doporučené literatury
Smolka, J. Dějiny hudby. Brno: TOGGA, 2001.
Holas, M. Hudební pedagogika. Praha: AMU Praha, 2004.
Hurník, I. , Eben, P. Česká orffova škola. Praha-Bratislava: Supraphon, 1969.
Havelková, K., Chládková, B. Didaktika HV. Brno: PdF MU Brno, 1995.
Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha, Portál, 1998.
Holas, M. Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha: AMU Praha, 2001.
Sedlák, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha, 1989.
Seznam doporučené literatury
Smolka, J. Dějiny hudby. Brno: TOGGA, 2001.
Holas, M. Hudební pedagogika. Praha: AMU Praha, 2004.
Hurník, I. , Eben, P. Česká orffova škola. Praha-Bratislava: Supraphon, 1969.
Havelková, K., Chládková, B. Didaktika HV. Brno: PdF MU Brno, 1995.
Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha, Portál, 1998.
Holas, M. Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha: AMU Praha, 2001.
Sedlák, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha, 1989.