Práce se zabývá možnostmi hudebních aktivit ve školní družině se zaměřením na mladší školní věk. Charakterizuje základní pojmy jako volný čas, mladší školní věk, školní družina, vychovatel, hudba a hudební činnosti. Součástí práce jsou konkrétní návrhy postupů a aktivit, které lze při práci s dětmi využít a jejich následná reflexe, díky které je lepší přehled dané hodiny. Dále je součástí i výzkum formou rozhovorů, k lepší představě o skutečných hudebních činnostech provozovaných ve vybraných školních družinách.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the opportunities of music activities in the school club concerning younger school age. It defines the basic concepts of lemure time, younger school age, a school club, a school tutor, music and music activities. Certain suggestions of procedures and activities, which are applicable while working with children, are included in this thesis. There i salso susequent reflection as one of the main part sof the work stated. Therefore there is better overview of single lessons. The introduced research is based on dialoguj which clearly illustrate the idea of real music activities applied in selected school clubs.
Klíčová slova
mladší školní věk, volný čas, školní družina, hudba, hudební činnosti, žáci
Klíčová slova v angličtině
younger school age, lemure time, the school club, music, music activities, pupils
Rozsah průvodní práce
43 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá možnostmi hudebních aktivit ve školní družině se zaměřením na mladší školní věk. Charakterizuje základní pojmy jako volný čas, mladší školní věk, školní družina, vychovatel, hudba a hudební činnosti. Součástí práce jsou konkrétní návrhy postupů a aktivit, které lze při práci s dětmi využít a jejich následná reflexe, díky které je lepší přehled dané hodiny. Dále je součástí i výzkum formou rozhovorů, k lepší představě o skutečných hudebních činnostech provozovaných ve vybraných školních družinách.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the opportunities of music activities in the school club concerning younger school age. It defines the basic concepts of lemure time, younger school age, a school club, a school tutor, music and music activities. Certain suggestions of procedures and activities, which are applicable while working with children, are included in this thesis. There i salso susequent reflection as one of the main part sof the work stated. Therefore there is better overview of single lessons. The introduced research is based on dialoguj which clearly illustrate the idea of real music activities applied in selected school clubs.
Klíčová slova
mladší školní věk, volný čas, školní družina, hudba, hudební činnosti, žáci
Klíčová slova v angličtině
younger school age, lemure time, the school club, music, music activities, pupils
Zásady pro vypracování
Teoretická práce, která se bude zabývat možnostmi hudebních aktivit ve školní družině se zaměřením na mladší školní věk. Součástí práce bude konkrétní návrh postupů a aktivit, které lze při práci s dětmi využít.
Práce bude psána v souladu s metodickou příručkou pro zavěrečné práce na TF.
Zásady pro vypracování
Teoretická práce, která se bude zabývat možnostmi hudebních aktivit ve školní družině se zaměřením na mladší školní věk. Součástí práce bude konkrétní návrh postupů a aktivit, které lze při práci s dětmi využít.
Práce bude psána v souladu s metodickou příručkou pro zavěrečné práce na TF.
Seznam doporučené literatury
Smolka, J. Dějiny hudby. Brno: TOGGA, 2001.
Holas, M. Hudební pedagogika. Praha: AMU Praha, 2004.
Hurník, I. , Eben, P. Česká orffova škola. Praha-Bratislava: Supraphon, 1969.
Havelková, K., Chládková, B. Didaktika HV. Brno: PdF MU Brno, 1995.
Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha, Portál, 1998.
Holas, M. Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha: AMU Praha, 2001.
Sedlák, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha, 1989.
Seznam doporučené literatury
Smolka, J. Dějiny hudby. Brno: TOGGA, 2001.
Holas, M. Hudební pedagogika. Praha: AMU Praha, 2004.
Hurník, I. , Eben, P. Česká orffova škola. Praha-Bratislava: Supraphon, 1969.
Havelková, K., Chládková, B. Didaktika HV. Brno: PdF MU Brno, 1995.
Šimanovský, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie. Praha, Portál, 1998.
Holas, M. Malý slovník základních pojmů z hudební pedagogiky a hudební psychologie. Praha: AMU Praha, 2001.
Sedlák, F. Psychologie hudebních schopností a dovedností. Praha, 1989.