Cílem práce je popsat specifický charakter romského etnika ve vztahu k jejich pojetí volného času. Tato bakalářská práce se bude zabývat, jak a kde tráví volný čas romské etnikum. K tomu je potřeba nahlédnout do jejich historie, kterou se zabývám v prvních kapitolách. Dále je potřeba rozebrat vztah Romů k volnočasovým aktivitám, ke vzdělávání a práci. Tímto se zabývá druhá kapitola. V třetí kapitole jsou popsány osoby, které pracují s romskými dětmi a příklady středisek, které se zabývají volným časem a problémy romského etnika.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to describe the specific character of The Roma ethnicity in relation to their concept of leisure time. This Bachelor thesis will look at how and where Roma ethnics spend their free time. To do that, you need to look at their history, which I'm dealing with in the first few chapters. Furthermore, romani people's relationship with leisure activities, education and work needs to be dismantled. This is what the second chapter deals with. The third chapter describes people who work with Roma children and examples of centres dealing with leisure and problems of Roma ethnicity.
Klíčová slova
volný čas, Rom, historie, romské společenství a rodina, tradice, výchova, Drom, SRNM
Klíčová slova v angličtině
lesure time, Roma, history, Roma community and family, tradition, upbringing, Drom, SRNM
Rozsah průvodní práce
47 s. (67 352 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je popsat specifický charakter romského etnika ve vztahu k jejich pojetí volného času. Tato bakalářská práce se bude zabývat, jak a kde tráví volný čas romské etnikum. K tomu je potřeba nahlédnout do jejich historie, kterou se zabývám v prvních kapitolách. Dále je potřeba rozebrat vztah Romů k volnočasovým aktivitám, ke vzdělávání a práci. Tímto se zabývá druhá kapitola. V třetí kapitole jsou popsány osoby, které pracují s romskými dětmi a příklady středisek, které se zabývají volným časem a problémy romského etnika.
Anotace v angličtině
The aim of the work is to describe the specific character of The Roma ethnicity in relation to their concept of leisure time. This Bachelor thesis will look at how and where Roma ethnics spend their free time. To do that, you need to look at their history, which I'm dealing with in the first few chapters. Furthermore, romani people's relationship with leisure activities, education and work needs to be dismantled. This is what the second chapter deals with. The third chapter describes people who work with Roma children and examples of centres dealing with leisure and problems of Roma ethnicity.
Klíčová slova
volný čas, Rom, historie, romské společenství a rodina, tradice, výchova, Drom, SRNM
Klíčová slova v angličtině
lesure time, Roma, history, Roma community and family, tradition, upbringing, Drom, SRNM
Zásady pro vypracování
Anotace:
Bakalářská práce pojednává o specifickém charakteru romského etnika a pojetí volného času v rámci životního způsobu Romů. Zaměřuje se jednak na strukturu romského společenství a rodiny, romské tradice, životní styl a postavení Romů v české společnosti, a jednak na problematiku volného času ve spojení s romským společenstvím.
Cíl:
Popsat specifický charakter romského etnika ve vztahu k jejich pojetí volného času, zmapovat možnosti institucionální volnočasové formace romských dětí
Metody:
Analýza literatury a dokumentace, popis, srovnávání, syntéza
Koncept:
Romské etnikum
K historii romského etnika a postavení Romů v ČR
Struktura romského společenství a role rodiny (postavení muže, ženy a dítěte)
Romové a jazyk
(Volný) čas a Romové
Romský životní styl (zvyky, tradice, způsoby trávení volného času)
Vztah Romů k vzdělání, práci, volnočasovým aktivitám
Alternativní pojetí času
Výchova romského dítěte
Možnosti volnočasové formace romských dětí
Osoby pracující s romskými dětmi
Střediska poskytující volnočasové aktivity
Příklady dobré praxe
Zásady pro vypracování
Anotace:
Bakalářská práce pojednává o specifickém charakteru romského etnika a pojetí volného času v rámci životního způsobu Romů. Zaměřuje se jednak na strukturu romského společenství a rodiny, romské tradice, životní styl a postavení Romů v české společnosti, a jednak na problematiku volného času ve spojení s romským společenstvím.
Cíl:
Popsat specifický charakter romského etnika ve vztahu k jejich pojetí volného času, zmapovat možnosti institucionální volnočasové formace romských dětí
Metody:
Analýza literatury a dokumentace, popis, srovnávání, syntéza
Koncept:
Romské etnikum
K historii romského etnika a postavení Romů v ČR
Struktura romského společenství a role rodiny (postavení muže, ženy a dítěte)
Romové a jazyk
(Volný) čas a Romové
Romský životní styl (zvyky, tradice, způsoby trávení volného času)
Vztah Romů k vzdělání, práci, volnočasovým aktivitám
Alternativní pojetí času
Výchova romského dítěte
Možnosti volnočasové formace romských dětí
Osoby pracující s romskými dětmi
Střediska poskytující volnočasové aktivity
Příklady dobré praxe
Seznam doporučené literatury
Romano drom Cesty Romů – E.Davidová
Most mezi dvěma světy- J. Beková
Menšiny a migranti v České republice – Tatjana Šišková
Kapitoly z dějin Romů – Jana Horváthová
Vzdělávání Romů – Eva Šotolová
Cikáni – Werner Cohn
(Ne)rovnosti v romských rodinách – A. Kajanová
Konec (ne)jednoho mýtu – M. Jakoubek
Děti, mládež a volný čas – Hofbauer
Determinanty hodnotových konstruktů ve vzdělávání romských žáků základních škol – Martin Kaleja
Romové a volný čas – Balvín
Romové a alternativní pedagogika – Balvín
Romové a škola versus rodiče a žáci – Martin Kaleja
Internet: srnm.cz , drom.cz , sdruzenipetrov.cz
Seznam doporučené literatury
Romano drom Cesty Romů – E.Davidová
Most mezi dvěma světy- J. Beková
Menšiny a migranti v České republice – Tatjana Šišková
Kapitoly z dějin Romů – Jana Horváthová
Vzdělávání Romů – Eva Šotolová
Cikáni – Werner Cohn
(Ne)rovnosti v romských rodinách – A. Kajanová
Konec (ne)jednoho mýtu – M. Jakoubek
Děti, mládež a volný čas – Hofbauer
Determinanty hodnotových konstruktů ve vzdělávání romských žáků základních škol – Martin Kaleja
Romové a volný čas – Balvín
Romové a alternativní pedagogika – Balvín
Romové a škola versus rodiče a žáci – Martin Kaleja