Tato bakalářská práce se zaměřuje na výuku s pomocí moderních technologií na ZŠ
z pohledu učitele. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako pedagogika, výuka, moderní technologie, učitel a stručně popsán rozdíl mezi tradiční a moderní výukou. Následně je velká část věnována popisu jednotlivých moderních technologií, které se při výuce často využívají. Další kapitola se zaobírá slabými místy a nevýhodami moderních technologií. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která se zabývá vybranými online technologiemi. Součástí bakalářské práce je rovněž praktická část, jejímž cílem je zjistit, jaký vztah mají učitelé ZŠ k moderním technologiím. Použit je zde kvantitativní výzkum, a to formou dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on teaching with the help of modern technologies in primary school from the teacher's perspective. The theoretical part defines basic concepts such as pedagogy, teaching, modern technology, teacher and briefly describes the difference between traditional and modern teaching. Subsequently, a large part is devoted to the description of selected modern technologies that are often used in teaching. The next chapter deals with the weaknesses and disadvantages of modern technologies. The theoretical part concludes with a chapter dealing with selected online technologies. The bachelor thesis also includes a practical part, which aims to find out how primary school teachers relate to modern technologies. Quantitative research is used here, in the form of a questionnaire.
Klíčová slova
moderní výuka, základní škola, učitelé, moderní technologie, počítače,
tablety, projektory
Klíčová slova v angličtině
modern teaching, primary school, teachers, modern technologies,
computers, tablets, projector
Rozsah průvodní práce
56 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na výuku s pomocí moderních technologií na ZŠ
z pohledu učitele. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako pedagogika, výuka, moderní technologie, učitel a stručně popsán rozdíl mezi tradiční a moderní výukou. Následně je velká část věnována popisu jednotlivých moderních technologií, které se při výuce často využívají. Další kapitola se zaobírá slabými místy a nevýhodami moderních technologií. Závěr teoretické části tvoří kapitola, která se zabývá vybranými online technologiemi. Součástí bakalářské práce je rovněž praktická část, jejímž cílem je zjistit, jaký vztah mají učitelé ZŠ k moderním technologiím. Použit je zde kvantitativní výzkum, a to formou dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on teaching with the help of modern technologies in primary school from the teacher's perspective. The theoretical part defines basic concepts such as pedagogy, teaching, modern technology, teacher and briefly describes the difference between traditional and modern teaching. Subsequently, a large part is devoted to the description of selected modern technologies that are often used in teaching. The next chapter deals with the weaknesses and disadvantages of modern technologies. The theoretical part concludes with a chapter dealing with selected online technologies. The bachelor thesis also includes a practical part, which aims to find out how primary school teachers relate to modern technologies. Quantitative research is used here, in the form of a questionnaire.
Klíčová slova
moderní výuka, základní škola, učitelé, moderní technologie, počítače,
tablety, projektory
Klíčová slova v angličtině
modern teaching, primary school, teachers, modern technologies,
computers, tablets, projector
Zásady pro vypracování
Cílem této práce bude zjištění postojů učitelů k využívání moderních technologií ve výuce. V teoretické části bude pozornost věnována rozdílu mezi tradiční a moderní výukou a následně se bude zabývat moderními a online technologiemi ve výuce.
V praktické části budou představeny výsledky kvantitativního výzkumu, který bude proveden metodou dotazníkového šetření mezi učiteli na základní škole se zaměřením na jejich vztah k výuce pomocí moderních technologií.
Zásady pro vypracování
Cílem této práce bude zjištění postojů učitelů k využívání moderních technologií ve výuce. V teoretické části bude pozornost věnována rozdílu mezi tradiční a moderní výukou a následně se bude zabývat moderními a online technologiemi ve výuce.
V praktické části budou představeny výsledky kvantitativního výzkumu, který bude proveden metodou dotazníkového šetření mezi učiteli na základní škole se zaměřením na jejich vztah k výuce pomocí moderních technologií.
Seznam doporučené literatury
Neumajer, O., Rohlíková, L., & Zounek, J. (2015). Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání (Vyd. 5). Wolters Kluwer.
Petty, G., & Šeďová, K. (2008). Moderní vyučování: mezi tradičním a moderním pojetím (Vyd. 5). Portál.
Průcha, J., & Šeďová, K. (2003). Moderní vzdělávací technologie: mezi tradičním a moderním pojetím (Vyd. 5). Vysoká škola J.A. Komenského.
Slavík, J., & Novák, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele: efektivní práce s informacemi ve škole. Portál.
Zounek, J., & Šeďová, K. (2009). Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. Paido.
Seznam doporučené literatury
Neumajer, O., Rohlíková, L., & Zounek, J. (2015). Učíme se s tabletem: využití mobilních technologií ve vzdělávání (Vyd. 5). Wolters Kluwer.
Petty, G., & Šeďová, K. (2008). Moderní vyučování: mezi tradičním a moderním pojetím (Vyd. 5). Portál.
Průcha, J., & Šeďová, K. (2003). Moderní vzdělávací technologie: mezi tradičním a moderním pojetím (Vyd. 5). Vysoká škola J.A. Komenského.
Slavík, J., & Novák, J. (1997). Počítač jako pomocník učitele: efektivní práce s informacemi ve škole. Portál.
Zounek, J., & Šeďová, K. (2009). Učitelé a technologie: mezi tradičním a moderním pojetím. Paido.