Práce se zabývá využitím vybraných děl soudobé české autorky Daniely Krolupperové ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen životopis kmenové autorky nakladatelství Albatros, Mladá Fronta a Portál Daniely Krolupperové a její literární tvorba. Dále je popsán autorčin preferovaný literární žánr, cílové skupiny a vybrané metody práce s textem, jež jsou využity v praktické části. V praktické části se také nachází pracovní listy, jejich ověření v praxi a reflexe.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with usage of selected works of contemporary Czech author Daniela Krolupperová in leisure time education to reading. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In theoretical part the curriculum vitae and literary creation of the crucial author of publishing houses Albatros, Mladá fronta and Portál Daniela Kroulupperová is presented. Further, literary genre preferred by the author, target groups and selected methods of her work incl. texts used in practical parts, are described. There are also working sheets, their verification in practice and reflection in practical part.
Klíčová slova
Daniela Krolupperová, literární výchova, děti předškolního věku, děti mladšího školního věku, metodické listy, pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
Daniela Krolupperová, literary education, children of pre-school age, children of younger school age, methodical sheets, working sheets
Rozsah průvodní práce
83 s. (116 355 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá využitím vybraných děl soudobé české autorky Daniely Krolupperové ve volnočasové výchově ke čtenářství. Práce je členěna na dvě části - teoretickou a praktickou. V teoretické části je představen životopis kmenové autorky nakladatelství Albatros, Mladá Fronta a Portál Daniely Krolupperové a její literární tvorba. Dále je popsán autorčin preferovaný literární žánr, cílové skupiny a vybrané metody práce s textem, jež jsou využity v praktické části. V praktické části se také nachází pracovní listy, jejich ověření v praxi a reflexe.
Anotace v angličtině
This thesis is concerned with usage of selected works of contemporary Czech author Daniela Krolupperová in leisure time education to reading. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. In theoretical part the curriculum vitae and literary creation of the crucial author of publishing houses Albatros, Mladá fronta and Portál Daniela Kroulupperová is presented. Further, literary genre preferred by the author, target groups and selected methods of her work incl. texts used in practical parts, are described. There are also working sheets, their verification in practice and reflection in practical part.
Klíčová slova
Daniela Krolupperová, literární výchova, děti předškolního věku, děti mladšího školního věku, metodické listy, pracovní listy
Klíčová slova v angličtině
Daniela Krolupperová, literary education, children of pre-school age, children of younger school age, methodical sheets, working sheets
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je představení spisovatelky dětských knih Daniely Krolupperové a využití vybrané tvorby ve volnočasové výchově ke čtenářství. V teoretické části bude představen životopis, tvorba autorky a získaná ocenění, preferovaný literární žánr a vybrané metody zvolené pro konkrétní práci s textem. Praktická část bude zaměřena na vytvoření sady pracovních listů (příp. jejich ověření v praxi a reflexi).
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je představení spisovatelky dětských knih Daniely Krolupperové a využití vybrané tvorby ve volnočasové výchově ke čtenářství. V teoretické části bude představen životopis, tvorba autorky a získaná ocenění, preferovaný literární žánr a vybrané metody zvolené pro konkrétní práci s textem. Praktická část bude zaměřena na vytvoření sady pracovních listů (příp. jejich ověření v praxi a reflexi).
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015.
GEJGUŠOVÁ, Ivana. Současná česká literární tvorba pro děti a mládež. Současná literatura pro děti a její vliv na rozvoj čtenářství II.: sborník textů z 2. ročníku odborného semináře pořádaného dne 13.11.2013 Městskou knihovnou v Přerově a Muzeem Komenského v Přerově, 2013, 2, s. 46-83.
HELUS, Zdeněk. Úvod do psychologie. Praha: Grada, 2018.
KROLUPPEROVÁ, Daniela. Čtení je nezbytným předpokladem abstraktního myšlení. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách, 2016, 23(9), s. 28-29.
KROLUPPEROVÁ, Daniela. Děti potřebují příběhy s dobrým koncem. Rodina a škola: časopis pro všechny rodiče a učitele, 2011, 58(7), s. 30-31.
MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA. Encyklopedie literárních žánrů. Praha: Paseka, 2004.
TĚTHALOVÁ, Marie. Čtení je základ gramotnosti. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách, 2019, 26/10 (prosinec)/, s. 12-13.
tvorba autorky
Seznam doporučené literatury
ČAPEK, Robert. Moderní didaktika: lexikon výukových a hodnoticích metod. Praha: Grada, 2015.
GEJGUŠOVÁ, Ivana. Současná česká literární tvorba pro děti a mládež. Současná literatura pro děti a její vliv na rozvoj čtenářství II.: sborník textů z 2. ročníku odborného semináře pořádaného dne 13.11.2013 Městskou knihovnou v Přerově a Muzeem Komenského v Přerově, 2013, 2, s. 46-83.
HELUS, Zdeněk. Úvod do psychologie. Praha: Grada, 2018.
KROLUPPEROVÁ, Daniela. Čtení je nezbytným předpokladem abstraktního myšlení. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách, 2016, 23(9), s. 28-29.
KROLUPPEROVÁ, Daniela. Děti potřebují příběhy s dobrým koncem. Rodina a škola: časopis pro všechny rodiče a učitele, 2011, 58(7), s. 30-31.
MOCNÁ, Dagmar a Josef PETERKA. Encyklopedie literárních žánrů. Praha: Paseka, 2004.
TĚTHALOVÁ, Marie. Čtení je základ gramotnosti. Informatorium 3-8: časopis pro výchovu dětí od 3-8 let v mateřských školách a školních družinách, 2019, 26/10 (prosinec)/, s. 12-13.