Bakalářská práce na téma "Trávení volného času středoškolské mládeže v době koronaviru" se zaměřuje na problematiku trávení volného času středoškolské mládeže ve městě Trhové Sviny v době, kdy je společnost omezována koronavirovou pandemií. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy volný čas, mládež, adolescence, objasnění funkcí volného času a činitelů ovlivňujících volný čas mládeže ve společnosti. V praktické části je analyzováno pomocí dotazníku trávení volného času středoškolské mládeže v době koronaviru, je-li mládež spokojena s využitím svého volného času a jak vypadá distribuce jejího volného času v době koronaviru. Cílem práce je zjistit jakým způsobem tráví volný čas středoškolská mládež v době koronaviru, jak se mění využívání, podoba a funkce volného času středoškolské mládeže v koronavirové době oproti běžnému stavu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis on the topic "Spending leisure time of secondary school youth in the coronavirus era" focuses on the issue of spending leisure time of secondary school youth in the town of Trhové Sviny at a time when the society is being restricted by the coronavirus pandemic. The theoretical part characterizes the basic concepts of leisure, youth, adolescence, clarification of the functions of leisure and factors influencing youth leisure in society.In the practical part, the leisure time of secondary school youth during the coronavirus is analyzed using a questionnaire, to establish if the youth is satisfied with the use of their leisure time and what the distribution of their free time looks like during the coronavirus. The aim of this thesis is to find out how secondary school youth spend their free time at the time of coronavirus, and how the use, form and function of high school youth's leisure time change during the coronavirus period compared to the normal state.
Bakalářská práce na téma "Trávení volného času středoškolské mládeže v době koronaviru" se zaměřuje na problematiku trávení volného času středoškolské mládeže ve městě Trhové Sviny v době, kdy je společnost omezována koronavirovou pandemií. V teoretické části jsou charakterizovány základní pojmy volný čas, mládež, adolescence, objasnění funkcí volného času a činitelů ovlivňujících volný čas mládeže ve společnosti. V praktické části je analyzováno pomocí dotazníku trávení volného času středoškolské mládeže v době koronaviru, je-li mládež spokojena s využitím svého volného času a jak vypadá distribuce jejího volného času v době koronaviru. Cílem práce je zjistit jakým způsobem tráví volný čas středoškolská mládež v době koronaviru, jak se mění využívání, podoba a funkce volného času středoškolské mládeže v koronavirové době oproti běžnému stavu.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis on the topic "Spending leisure time of secondary school youth in the coronavirus era" focuses on the issue of spending leisure time of secondary school youth in the town of Trhové Sviny at a time when the society is being restricted by the coronavirus pandemic. The theoretical part characterizes the basic concepts of leisure, youth, adolescence, clarification of the functions of leisure and factors influencing youth leisure in society.In the practical part, the leisure time of secondary school youth during the coronavirus is analyzed using a questionnaire, to establish if the youth is satisfied with the use of their leisure time and what the distribution of their free time looks like during the coronavirus. The aim of this thesis is to find out how secondary school youth spend their free time at the time of coronavirus, and how the use, form and function of high school youth's leisure time change during the coronavirus period compared to the normal state.
Cílem práce je zjistit jakým způsobem tráví volný čas středoškolská mládež v době koronaviru. Vzhledem k cíli práce a jeho zkoumání bude zvolena metoda kvantitativního výzkumu. K získání požadovaných dat bude použita metoda dotazníkového šetření, která umožňuje hromadné získání informací od většího počtu jedinců za kratší čas. Jako způsob výběru výzkumu souboru byl vybrán kriteriální záměrný výběr.
Z výzkumné problematiky vychází myšlenka, jakým způsobem se mění využívání volného času středoškolské mládeže, jeho podoba a jeho funkce oproti běžnému stavu.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zjistit jakým způsobem tráví volný čas středoškolská mládež v době koronaviru. Vzhledem k cíli práce a jeho zkoumání bude zvolena metoda kvantitativního výzkumu. K získání požadovaných dat bude použita metoda dotazníkového šetření, která umožňuje hromadné získání informací od většího počtu jedinců za kratší čas. Jako způsob výběru výzkumu souboru byl vybrán kriteriální záměrný výběr.
Z výzkumné problematiky vychází myšlenka, jakým způsobem se mění využívání volného času středoškolské mládeže, jeho podoba a jeho funkce oproti běžnému stavu.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HÁJEK, Bedřich. Děti, vedoucí, volný čas. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT ČR, 2004, 120 s. ISBN 80-86784-06-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
HOFBAUER, Břetislav a Michal KAPLÁNEK. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3470-5.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
VÁŽANSKÝ, Mojmír a Vladimír SMÉKAL. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, [asi 1995]. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-901737-9-9.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HÁJEK, Bedřich. Děti, vedoucí, volný čas. Praha: Institut dětí a mládeže MŠMT ČR, 2004, 120 s. ISBN 80-86784-06-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
HOFBAUER, Břetislav a Michal KAPLÁNEK. Kapitoly z pedagogiky volného času: soubor pojednání o volném čase a jeho výchovném zhodnocování. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Teologická fakulta, 2010. ISBN 978-80-7394-240-3.
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk - prostředí - výchova: k otázkám sociální pedagogiky. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-7315-004-2.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 3., aktualiz. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. Pedagogika (Grada). ISBN 978-80-247-3470-5.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
VÁŽANSKÝ, Mojmír a Vladimír SMÉKAL. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, [asi 1995]. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-901737-9-9.