Cílem této bakalářské práce je popsání poruchy ADHD, a to především u dětí na druhém stupni základní školy. Práce bude obsahovat vymezení pojmu samotné příčiny a projevy vzniku poruchy ADHD. Dále se v teoretické části zaměřím na jednotlivé zdravotní problémy, které jsou s poruchou spjaty. Pokusím se popsat zvládání studia jedinců s ADHD a prvky, které těmto žákům napomohou k lepšímu studiu. Zaměřím se i na hodnocení žáků a následně i domácí přípravu.
Praktická část je věnována polostrukturovaným rozhovorům zkušených učitelů, týkajícím se jedinců s ADHD a jejich zapojení do kolektivu vrstevníků, tedy vzájemné integrace žáka s ADHD s kolektivem a následně i vzájemný vztah žáka s ADHD ve spolupráci s učitelem.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe ADHD disorder, especially in children in the second grade of primary school. The thesis will include defining the concept of the actual causes and manifestations of ADHD disorder. Furthermore, in the theoretical part I will focus on the different health problems that are associated with the disorder. I will try to describe the coping of studying of individuals with ADHD and the elements that will help these pupils to study better. I will also focus on the assessment of pupils and subsequently home preparation.
The practical part is devoted to semi-structured interviews of experienced teachers concerning individuals with ADHD and their integration into the peer group, i.e. the integration of the pupil with ADHD with the peer group and then the interaction of the pupil with ADHD in collaboration with the teacher.
Klíčová slova
ADHD, porucha chování, druhý stupeň
Klíčová slova v angličtině
ADHD, behaviour disorder, secondary school
Rozsah průvodní práce
52 s. (94 080 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je popsání poruchy ADHD, a to především u dětí na druhém stupni základní školy. Práce bude obsahovat vymezení pojmu samotné příčiny a projevy vzniku poruchy ADHD. Dále se v teoretické části zaměřím na jednotlivé zdravotní problémy, které jsou s poruchou spjaty. Pokusím se popsat zvládání studia jedinců s ADHD a prvky, které těmto žákům napomohou k lepšímu studiu. Zaměřím se i na hodnocení žáků a následně i domácí přípravu.
Praktická část je věnována polostrukturovaným rozhovorům zkušených učitelů, týkajícím se jedinců s ADHD a jejich zapojení do kolektivu vrstevníků, tedy vzájemné integrace žáka s ADHD s kolektivem a následně i vzájemný vztah žáka s ADHD ve spolupráci s učitelem.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe ADHD disorder, especially in children in the second grade of primary school. The thesis will include defining the concept of the actual causes and manifestations of ADHD disorder. Furthermore, in the theoretical part I will focus on the different health problems that are associated with the disorder. I will try to describe the coping of studying of individuals with ADHD and the elements that will help these pupils to study better. I will also focus on the assessment of pupils and subsequently home preparation.
The practical part is devoted to semi-structured interviews of experienced teachers concerning individuals with ADHD and their integration into the peer group, i.e. the integration of the pupil with ADHD with the peer group and then the interaction of the pupil with ADHD in collaboration with the teacher.
Klíčová slova
ADHD, porucha chování, druhý stupeň
Klíčová slova v angličtině
ADHD, behaviour disorder, secondary school
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je popsání poruchy ADHD a to především u dětí na druhém stupni základní školy. Práce bude obsahovat samotné příčiny a projevy vzniku poruchy ADHD. Diplomantka se zaměří na jednotlivé zdravotní problémy, které jsou s poruchou spjaty. Pokusí se popsat zvládání studia jedinců s ADHD, studijní výsledky a prvky, které těmto žákům napomohou k lepšímu studiu. Zaměří se i hodnocení žáků a následně i domácí přípravu. Praktická část je věnována semistrukturovaným rozhovorům zkušených učitelů, týkající se jedinců s ADHD a jejich zapojení do kolektivu vrstevníků.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je popsání poruchy ADHD a to především u dětí na druhém stupni základní školy. Práce bude obsahovat samotné příčiny a projevy vzniku poruchy ADHD. Diplomantka se zaměří na jednotlivé zdravotní problémy, které jsou s poruchou spjaty. Pokusí se popsat zvládání studia jedinců s ADHD, studijní výsledky a prvky, které těmto žákům napomohou k lepšímu studiu. Zaměří se i hodnocení žáků a následně i domácí přípravu. Praktická část je věnována semistrukturovaným rozhovorům zkušených učitelů, týkající se jedinců s ADHD a jejich zapojení do kolektivu vrstevníků.
Seznam doporučené literatury
JENETT, Wolfdieter (2013): ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. Brno: Edika.
ŽÁČKOVÁ, Hana a JUCOVIČOVÁ, Drahomíra (2017): Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita: zápory i klady ADHD v dospělosti. Praha: Grada.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a ŽÁČKOVÁ, Hana (2010): Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada.
DRTÍLKOVÁ, Ivana a ŠERÝ, Omar (2007):Hyperkinetická porucha: ADHD. Praha: Galén.
HÖHN, Reimann Uta (2018): ADHD a ADD v dospívání. Praha: Portál.
RIEF, Sandra F. a STAŇKOVÁ, Lenka (2010): Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. Praha: Portál.
GOETZ, Michal a UHLÍKOVÁ, Petra (2009): ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. Praha: Galén.
Seznam doporučené literatury
JENETT, Wolfdieter (2013): ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. Brno: Edika.
ŽÁČKOVÁ, Hana a JUCOVIČOVÁ, Drahomíra (2017): Nepozornost, hyperaktivita a impulzivita: zápory i klady ADHD v dospělosti. Praha: Grada.
JUCOVIČOVÁ, Drahomíra a ŽÁČKOVÁ, Hana (2010): Neklidné a nesoustředěné dítě ve škole a v rodině: základní projevy ADHD, zásady výchovného vedení, působení relaxačních technik, dospívání hyperaktivních dětí. Praha: Grada.
DRTÍLKOVÁ, Ivana a ŠERÝ, Omar (2007):Hyperkinetická porucha: ADHD. Praha: Galén.
HÖHN, Reimann Uta (2018): ADHD a ADD v dospívání. Praha: Portál.
RIEF, Sandra F. a STAŇKOVÁ, Lenka (2010): Nesoustředěné a neklidné dítě ve škole: praktické postupy pro vyučování a výchovu dětí s ADHD. Praha: Portál.
GOETZ, Michal a UHLÍKOVÁ, Petra (2009): ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. Praha: Galén.