ABSTRACT
Grammatische Fehler bei Deutsch lernenden Tschechen
Die Diplomarbeit befasst sich mit morphologischen und syntaktischen Fehlern
bei Deutsch lernenden Tschechen. In der ersten Kapitel sind die wichtigsten
Fehlerdefinitionen, Fehlerklassifizierungen und Fehlerursachen zusammengefasst. Im
nächsten Teil werden konkrete Fehler der tschechischen Lernenden sowie ihre
Ursachen, vor allem die zwischen- und innensprachliche Interferenz, systematisch
beschrieben. Der letzte Teil enthält authentische auf Deutsch geschriebene Texte
tschechischer Lernenden. In den Texten sind die grammatischen Fehler markiert und
kurz analysiert.
ANOTACE
Gramatické chyby Čechů učících se německy
Diplomová práce se zabývá morfologickmi a syntaktickými chybami Čechů
učících se německy. V první kapitole jsou stručně shrnuty nejdůležitější definice,
klasifikace a příčiny chyb. V další části jsou systematicky popsány konkrétní chyby
českých žáků stejně jako jejich příčiny, především mezijazyková a vnitrojazyková
interference. Poslední část obsahuje autentické německy psané texty českých žáků. V
textech jsou gramatické chyby vyznačeny a je proveden jejich krátký rozbor.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
Grammar mistakes of the German learning Czechs
The thesis is focused on morphological and syntax mistakes of German learning
Czechs. The most important definitions, classifications and sources of mistakes are
summarized in the first part. In the next part are systematically described the concrete
mistakes of Czechs, as well as their sources, mainly the linguistic interferences between
and within languages. The last part contains authentic texts written in German by Czech
students or pupils. The grammar mistakes in the texts are marked and analyzed.
grammar, German, interference, mistakes, morphology, syntax, sources of mistakes
Rozsah průvodní práce
81
Jazyk
NE
Anotace
ABSTRACT
Grammatische Fehler bei Deutsch lernenden Tschechen
Die Diplomarbeit befasst sich mit morphologischen und syntaktischen Fehlern
bei Deutsch lernenden Tschechen. In der ersten Kapitel sind die wichtigsten
Fehlerdefinitionen, Fehlerklassifizierungen und Fehlerursachen zusammengefasst. Im
nächsten Teil werden konkrete Fehler der tschechischen Lernenden sowie ihre
Ursachen, vor allem die zwischen- und innensprachliche Interferenz, systematisch
beschrieben. Der letzte Teil enthält authentische auf Deutsch geschriebene Texte
tschechischer Lernenden. In den Texten sind die grammatischen Fehler markiert und
kurz analysiert.
ANOTACE
Gramatické chyby Čechů učících se německy
Diplomová práce se zabývá morfologickmi a syntaktickými chybami Čechů
učících se německy. V první kapitole jsou stručně shrnuty nejdůležitější definice,
klasifikace a příčiny chyb. V další části jsou systematicky popsány konkrétní chyby
českých žáků stejně jako jejich příčiny, především mezijazyková a vnitrojazyková
interference. Poslední část obsahuje autentické německy psané texty českých žáků. V
textech jsou gramatické chyby vyznačeny a je proveden jejich krátký rozbor.
Anotace v angličtině
ABSTRACT
Grammar mistakes of the German learning Czechs
The thesis is focused on morphological and syntax mistakes of German learning
Czechs. The most important definitions, classifications and sources of mistakes are
summarized in the first part. In the next part are systematically described the concrete
mistakes of Czechs, as well as their sources, mainly the linguistic interferences between
and within languages. The last part contains authentic texts written in German by Czech
students or pupils. The grammar mistakes in the texts are marked and analyzed.
grammar, German, interference, mistakes, morphology, syntax, sources of mistakes
Zásady pro vypracování
Diplomantka sestaví přehled hlavních chyb a jejich příčin ( např. interference, obtížnost, rozdílnost od mateřštiny, chybějící část ve struktuře systému ap) a na základě sestaveného testu ověří své závěry. Ověří, jak se s gramatickými chybami počítá v učebních materiálech vydaných v ČR a v Německu a své závěry shrne v diplomové práci.
Zásady pro vypracování
Diplomantka sestaví přehled hlavních chyb a jejich příčin ( např. interference, obtížnost, rozdílnost od mateřštiny, chybějící část ve struktuře systému ap) a na základě sestaveného testu ověří své závěry. Ověří, jak se s gramatickými chybami počítá v učebních materiálech vydaných v ČR a v Německu a své závěry shrne v diplomové práci.
Seznam doporučené literatury
Vyhledání vhodné literatury je součástí diplomové práce.
Seznam doporučené literatury
Vyhledání vhodné literatury je součástí diplomové práce.