Tato bakalářská práce se zaměřuje na připravenost pedagogů prvního stupně na distanční výuku. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na distanční výuku z jejich pohledu. V teoretické části je práce zaměřená na pojetí klasické i novodobé výuky, na rozdíly mezi různými formami výuky, na distanční výuku ve světě a v České republice, na komunikaci mezi žákem a učitelem. Praktická část práce bude zjišťovat, jak se cítili pedagogové připraveni na distanční výuku, jaké mají zkušenosti a jakou získali podporu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the readiness of first grade teachers for distance learning. The aim of this work is to map the readiness of teachers for distance learning from their point of view. In the theoretical part, the work focuses on the concept of classical and current teaching, on the contrast between various forms of teaching, on distance learning in the world and in the Czech Republic, on communication between student and teacher. The practical part of the work will try to discover how teachers felt prepared for the distance learning. What is their experience and what support they have received.
Klíčová slova
Distanční výuka, forma výuky, připravenost pedagogů, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Distance learning, forms of leanrnig, readiness of teachers, communication
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na připravenost pedagogů prvního stupně na distanční výuku. Cílem práce je zmapovat připravenost pedagogů na distanční výuku z jejich pohledu. V teoretické části je práce zaměřená na pojetí klasické i novodobé výuky, na rozdíly mezi různými formami výuky, na distanční výuku ve světě a v České republice, na komunikaci mezi žákem a učitelem. Praktická část práce bude zjišťovat, jak se cítili pedagogové připraveni na distanční výuku, jaké mají zkušenosti a jakou získali podporu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the readiness of first grade teachers for distance learning. The aim of this work is to map the readiness of teachers for distance learning from their point of view. In the theoretical part, the work focuses on the concept of classical and current teaching, on the contrast between various forms of teaching, on distance learning in the world and in the Czech Republic, on communication between student and teacher. The practical part of the work will try to discover how teachers felt prepared for the distance learning. What is their experience and what support they have received.
Klíčová slova
Distanční výuka, forma výuky, připravenost pedagogů, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Distance learning, forms of leanrnig, readiness of teachers, communication
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zmapovat připravenost pedagogů na prvním stupni základních škol na distanční výuku.
Teoretická část se bude věnovat připravenosti pedagogů, zvláště na distanční výuku. Dále na rozdíly mezi prezenční a distanční výukou a jejich výhody a nevýhody. Jedním z témat bude také efektivní komunikace mezi žákem a učitelem během výuky.
V praktické části práce bude autorka za pomoci kvantitativního výzkumu, metody dotazníku, zjišťovat, jak se cítí učitelé prvního stupně připraveni na distanční výuku, jaké pozitivní a negativní zkušenosti s touto formou edukace respondenti mají a jak hodnotí podporu, kterou získávali např. jaké vzdělávací potřeby mají.
Zásady pro vypracování
Cílem práce bude zmapovat připravenost pedagogů na prvním stupni základních škol na distanční výuku.
Teoretická část se bude věnovat připravenosti pedagogů, zvláště na distanční výuku. Dále na rozdíly mezi prezenční a distanční výukou a jejich výhody a nevýhody. Jedním z témat bude také efektivní komunikace mezi žákem a učitelem během výuky.
V praktické části práce bude autorka za pomoci kvantitativního výzkumu, metody dotazníku, zjišťovat, jak se cítí učitelé prvního stupně připraveni na distanční výuku, jaké pozitivní a negativní zkušenosti s touto formou edukace respondenti mají a jak hodnotí podporu, kterou získávali např. jaké vzdělávací potřeby mají.
Seznam doporučené literatury
Dostál, J. (2011). Výukové programy. Univerzita Palackého v Olomouci.
Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Paido.
Ginnis, P. (2019). Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka
Zlámalová, H. (2008). Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium (1st ed.). Univerzita Jana Amose Komenského Praha.
Zormanová, L. (2012). Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Grada.
Principy a zásady úspěšného vzdělávání na dálku. (2020). MŠMT. https://www.msmt.cz/file/53583/
Seznam doporučené literatury
Dostál, J. (2011). Výukové programy. Univerzita Palackého v Olomouci.
Gavora, P. (2005). Učitel a žáci v komunikaci. Paido.
Ginnis, P. (2019). Efektivní výukové nástroje pro učitele: strategie pro zvýšení úspěšnosti každého žáka
Zlámalová, H. (2008). Distanční vzdělávání a eLearning: učební text pro distanční studium (1st ed.). Univerzita Jana Amose Komenského Praha.
Zormanová, L. (2012). Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Grada.
Principy a zásady úspěšného vzdělávání na dálku. (2020). MŠMT. https://www.msmt.cz/file/53583/